Съвсем приятелско и добронамерено предложение - намерете си счетоводител, поговорете си, обяснете му плановете, идеите и числата за бизнеса ви, ще ви спести много излишни разходи и нерви. Както сам усещате - вече има проблеми. Опитайте да свикнете, че парите на фирмата са нещо различно от вашите лични пари за харчене, и че има ред и цена едните да се превърнат в другите
Миналата година май беше, когато НАП търсеха на място реални пари в касите на фирмите, които имаха счетоводно много пари в сметка "каса". А много пари в сметка "каса" се получават, когато се теглят от сметката и няма добро документално оправдание къде отиват. Затова са ви казали, че "всичко изтеглено или преведено влиза във "физическата каса". Не трябва да чакате края на годината да оправяте нещата, защото за всяко движение на парите в или от сметката или касата трябва да имате оправдателен документ защо е направено. По-добре всичко да е свършено навреме, отколкото счетоводителят, а и вие, да се чудите какво да правите в края на годината и началото на следващата. По някое време нещата може да станат лавинообразни, справянето ще е трудно.
Също така, излиза, че в момента живеете с и харчете пари, които официално не сте получили или са недостатъчно за начина ви на живот. Нещо като незаконни доходи, на които не са платени данъци и осигуровки. В края на годината може да ги пишете за доход или дивидент, но до тогава сигурно ще са се събрали "усвоени" над 10 хил лв, които трябва да си "платите" документално. Но ако са над 10 хил. лв трябва да си ги платите по банков път, което ще рече, че трябва да ги имате в банката и т.н.
Е, може би малко преувеличавам да звучи страшно и сериозно, и за много от написаните неща има изход, но не е много далеч от истината. В началото на бизнеса сте, финансовата дисциплина само ще облекчи работата и живота ви