Не мога да изляза на глава с един клиент. Бих желала да чуя различно мнение без да казвам моето - за да подведа в грешна посока колегите, които ще се ангажират с моя казус.
Фирмата /регистрирана по ДДС/ изкупува вълна от отделни стопани по селата. Срещу определено количество вълна дава одеала с доплащане, прежда с доплащане. Фирмата после плаща на други предприятия за изпридане на вълната до прежда, и на други пък - за изтъкаване на одеалата. Тази прежда и одеала се продават в магазин на фирмата и си има една цена за свободна продажба, друга цена ако се продава срещу вълна.
Дали се изразих правилно
- даваш 3 кг вълна и получаваш 2,5 кг прежда и доплащаш по 6 лв за килограм
- даваш 4 кг вълна и получаваш одеало и доплащаш 15 лева за бройка
- НЕ даваш нищо, и си купуваш прежда по 12 лв за кг и одеало за 30 лв за бройка.
/моля Ви да не вземате буквално - цените и количества са примерни/
Проблема произтича от документирането на доставките: от една страна на доставката на вълна от бабите от село, от друга страна на предлагана прежда и одеала.
Аз съм описала процедурите по тези доставки, но не се приемат еднозначно.
Моля Ви за мнение по въпроса: Какво правим с бабите и чувалите с вълна, какво правим с евтината прежда и одеала ? На кой етап какви документи трябва да се съставят, и като какви сделки да се разглеждат ?
Проблемът със себестойността на преждата и одеалата е решен - защото не зависи от мнението на управителя, а от наличната счетоводна документация.