Здравейте,
Имам въпрос относно счетоводните записвания по програмите за възстановяване на средства на клиенти от туроператори заради Ковид.
Става въпрос за получен аванс за пътуване в 2020 година, следва одобрение по европрогамите за Ковид и възстановяване на сумата на клиента в 2022.
Досега имам следното:
В 2020:
Дт411 Кт 412 с фактурата за аванса
Дт 503 Кт 411 при плащане на аванса
В 2021 нищо не случва с този депозит, стоим и чакаме да се осъществи екскурзията или да върнем парите.
В 2022 получаваме пари по програма и връщаме изцяло аванса:
Дт 411 Кт 412 с МИНУС, т.к. е кредитно известие
Дт 411 Кт 503 - връщане на сумата по банка
До тук мисля няма нищо неправилно, но сега трябва да представя тези суми, че са по пограмата.
Имам следното:
Дт754 Кт704 - при одобряване на финансирането
Дт 503 Кт754 - плащане на финансирането
И сега обикновено изваждам аналитично разходите, които ще се покрият с това финансиране, но тук не знам как да ги направя чрез 411 и 412.
Обикновено правя следните записвания като редактирам:
Дт601 602 Кт 401 - с тези разходи , които смятам да използвам
И после приключвам:
Дт618 Кт 602
Дт 704 Кт 618
Но тук не знам какви записвания да направя през 411 и 412, моля за помощ ако някой е възстановявал суми на клиенти по програмите на ОПИК.