Здравейте, колеги!
Имам колега, който трябва да се пенсионира.
По този повод имам следните въпроси:
1. Какви са документите, които трябва да му изготвя като последен работодател - УП1, УП2, УП3, оформена трудова книжка, уведомление за прекратяване на трудовия договор, има ли още нещо? /и Заявлението за отпускане на пенсия и УП1 един и същ документ ли са ?/
2. Има ли значение по какъв начин ще бъде прекратен трудовия договор - с предизвестие, по взаимно съгласие, уволнението може би не е за предпочитане? / има вероятност този служител да бъде назначен отново на трудов договор при същия работодател/.
3. Служителят има неизползван платен годишен отпуск - трябва ли при прекъсването на трудовия стаж / може би ще бъде само за един ден/ да му се изплаща обезщетение за неизползван платен годишен отпуск, той самият предпочита да може да си ползва отпуска пред обезщетението, естествено след повторното му назначаване.
Благодаря ви.