Имам един много особен казус, колеги. Моля за крещяща помощ, ако е възможно! Имаме ЕООД, в което собственикът си е собственик, но сме назначили по ДУК лице, което осъществява управленски функции, подписва документи и със сигурност не е български гражданин. И двамата, собственикът и управителят, са чуждестранни лица, гърци, баща и син. На управителя му изплащаме заплата по банков път, осигуряваме го по ДУК за съответната стопанска дейност, както си му е реда. Въпросът е, че той е пенсионер в Гърция, а тук се налага хем да го осигуряваме, хем да му изплащаме възнаграждение и всичко останало... И двете лица, бащата и сина де, пребивават по-малко от 183 дни в страната. И сега... въпросите са ми:
1. Като е пенсионер в Р. Гърция, ще може ли, с документ от тяхна административна служба, да спрем осигуряването му в Р. България, след като той не извършва трудова дейност, а само е управител на фирмата и пребивава по няколко дни в месеца тук?
2. Ако, дори след представянето на този документ, ние сме длъжни да го осигуряваме по нашето законодателство, трябва това осигуряване да бъде само за дните на пребиваването му в страната или за целия месец, както си е по ДУК?
3. След като сме го назначили по ДУК, трябва ли фирмата да подава декл. по чл 55 от ЗДДФЛ, както почти сме убедени, че трябва, но ... срокът нещо ме притеснява и не мога да си изясня как да я подавам. Всеки месец му се удържа ДОД, а декларацията пише, че се подава в тримесечен срок, следващ месеца на начисляване/изплащане на възнаграждението.
Аджеба, ако има някой ориентиран в такива казуси, понеже вече и аз не знам като какъв да го третираме този пенсионер чужденец управител на българска фирма, чийто собственик е сина му, който също е грък и чужденец... нека ми помогне! СЕГА!