Процедурен въпрос

21.05.2013, 08:31 9284 9

21.05.2013, 08:31
Публикации: 587 / 14
  Здравейте :smile1:
Проблемът ми е  изгубена фактура.
Собственикът на фирмата твърди, че аз съм я била взела/бил ме видял/, а аз нямам никакъв спомен и не мога съответно да я намеря при моите документи и сега произтичат различни проблеми от това вкл. разправия със собственика. Досега не ми е случвало да изгубя документ, но явно за всичко има първи път.
За в бъдеще трябва ли да се прави някакъв опис с документите, които се взимат и въобще как е най-добре да се реши този въпрос.
Благодаря много предварително
#1 | 21.05.2013, 08:37
Публикации: 9725 / 1664
Желателно е да има опис, макар че при много документи е трудоемко. Но спестява ядове.
Ако има много фактури от един доставчек - можете да ги опишете заедно. Напр. Фирма ХХХ - 10 бр, ст-т 15000. Друг вариант - нареждате документите по 5-6 на масата, така че да се вижда номера и фотографирате. Предполагам след втория месец ще намерите удачната форма.
#2 | 21.05.2013, 08:45
Публикации: 587 / 14

Благодаря много!!!
Желателно е да има опис, макар че при много документи е трудоемко. Но спестява ядове.
Ако има много фактури от един доставчек - можете да ги опишете заедно. Напр. Фирма ХХХ - 10 бр, ст-т 15000. Друг вариант - нареждате документите по 5-6 на масата, така че да се вижда номера и фотографирате. Предполагам след втория месец ще намерите удачната форма.
#3 | 24.05.2013, 14:05
Публикации: 1885 / 386
Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.
#4 | 24.05.2013, 14:55
Публикации: 587 / 14
Да така е,но не разбирам това-"Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път". Защо ако е платима по банков път?

Кой ли не се е сблъсквал с подобен проблем,нерядко фактурата се открива и то при собственика.Вземаме втори =оригинал=,ако е възможен и то ако е платима по банков път.Сега болшинството от фактурите са електронни и това е възможно,но не решава проблема с отношението на собствениците на фирми. Мислех върху вариантите на ХХХХ и ми се струва че снимането за мен е по лесно,но какво правим с по голям обем от фактури и то всеки месец,трудно решение,повече доверие между нас е нужно.
#5 | 24.05.2013, 15:07
Публикации: 1885 / 386
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
#6 | 24.05.2013, 15:17
Публикации: 1885 / 386
 а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
#7 | 24.05.2013, 15:17
Публикации: 587 / 14
Да обикновено тези фактури се губят.. Така и не се откри тази фактура...За следващия път ще имам едно наум.. :smile1:
Благодаря,че се включи по темата!
обикновенно се губят фактури на покупките, затова казвам, че изискваме нов оригинал от доставчика, и тъй като ако е в брой ще трябва и касова бележка,затова казвам че е по лесно особено ако е платима по банка
#8 | 24.05.2013, 15:17
Публикации: 587 / 14
Да.Но пък доставчиците отказват да издават втори оригинал, не зная от какво се пазят..Или ако издадат след големи убеждения...
...
 а ако е фактура от продажби, то не е проблем да се извади копие,всяка програма го прави, затова предположих, че става въпрос за липсата на фактура от покупките
#9 | 25.05.2013, 13:34
Публикации: 1885 / 386
Изисквате си копие и прилагате
Чл. 112. (1) Данъчен документ по смисъла на този закон е:
1. фактурата;
2. известието към фактура;
3. протоколът.
(2) Данъчните документи могат да се издават ръчно или автоматизирано.
(3) При кражба, загубване, повреждане или унищожаване на данъчен документ регистрираното лице уведомява писмено компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите не по-късно от 24 часа от узнаването на съответното обстоятелство.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група