Техническа грешка - несъществуваща фактура в дневника за МАРТ

13.05.2014, 12:36 22192 17

13.05.2014, 12:36
Публикации: 298 / 14
Здравейте,

Когато съм въвеждал фактурите за МАРТ съм осчетоводил една НЕСЪЩЕСТУВАЩА фактура в повече. Дневниците са предадени и ДДС-то е платено.
Сега точно за този месец ще правят проверка от НАП и се чудя какво да я правя тази грешка и как да се оправдая. Пуснах си и ДДС-то за април.

Реално имам контрагент на който са пуснати 3 реални оригинални фактури за 3 плащания извършени по банков път. Тази допълнителна четвърта несъщестуваща фактура е пусната поради разсейване и реално несъщестуват - нито фактурата, нито плащането. Тоест от наша гледан точка сме внесли повече ДДС на държавата, понеже приход не съществува реален за нас.

Та как да процедирам, така че да имам най - малко проблеми с проверяващите? Освен това ми искат и хронология на 50 и 70. Микроинвест Делта беше разплатила автоматично и тази фактура, но контирането го изтрих, понеже такова плащане реално несъществува, сега по 411 си виси сумата, и се чудя как да я изчисля.

Ако беше реална фактура пусната преди плащането, единия месец да я пусна, другия да я сторнираме и да пусна известие на НАП, ама в този случай грешката е техническа и реално фактура няма, плащане също няма.

Благодаря предварително.
#1 | 13.05.2014, 12:44
Публикации: 12229 / 2276
ЗДДС
..............
Коригиране на фактурите и известията
Чл. 116.
..............
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в
отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол- за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а
отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
#2 | 13.05.2014, 12:55
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте,

Имате още време да оправите нещата.
1. Както Ви е посъветвала delphine, съставяте протокол за анулиране на грешно съставения документ (ако съществува), но той май и не е съставян?!?
2. Все пак, ако не съществуващ документ е въведен в дневниците, то мисля, че може да го включите с обратен знак през април.
Скрит текст :
Имате време да го направите и да подадете нова СД по ЗДДС до 24:00 на 14.05.2014г. :smile1:
#3 | 13.05.2014, 12:57
Публикации: 298 / 14
ЗДДС
..............
Коригиране на фактурите и известията
Чл. 116.
..............
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в
отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол- за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а
отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
delphi: Мери за отговора. Обаче имам няколко въпроса.
1. Прочетох тук, че нямаме задължение да уведомин НАП писмено?
2. Фактурата несъществува, тоест такъв документ реално няма, съотвено и нов документ не е издаван
3. ДДС-то не е голяма сума - около 80 лева, мога ли да отразя промяната в дневника за Май и какви операции да взема, така че да няма проблеми с НАП (под промени имам в предвид ревизия)?
#4 | 13.05.2014, 12:59
Публикации: 298 / 14
Здравейте,

Имате още време да оправите нещата.
1. Както Ви е посъветвала delphine, съставяте протокол за анулиране на грешно съставения документ (ако съществува), но той май и не е съставян?!?
2. Все пак, ако не съществуващ документ е въведен в дневниците, то мисля, че може да го включите с обратен знак през април.
Скрит текст :
Имате време да го направите и да подадете нова СД по ЗДДС до 24:00 на 14.05.2014г. :smile1:
ДА документа - НЕ съществува. Грешката е от технитеческо ествество, все пак протокол може да съставя, просто за това, че е констатирана грешката.
Делтата ми генерира автоматично дневниците, отгоре на това ДДС-то за месец Април го подадох вчера, какво да правя в този случай?
Тука вече ще прозвуча тъпо, но отгоре на всичко и парите за ДДС-то внесохме. Може ли по някакъв начин да ги прихванем или да не си ги търсим?
#5 | 13.05.2014, 13:01
Публикации: 6411 / 1143
Подайте отново след като включите грешната фактура от март с обратен знак.
Нова декларация, подадена в срока, анулира предишната (чл. 104 ДОПК) :smile1:

Редактирам, защото видях и въпроса за парите. Те ще се прихванат от резултата за април :good:
#6 | 13.05.2014, 13:02
Публикации: 12229 / 2276
Подайте отново след като включите грешната фактура от март с обратен знак.
Нова декларация, подадена в срока, анулира предишната (чл. 104 ДОПК) :smile1:

 :good:

Как така ще давате тези пари на държавата ? Да не сте и спонсори ?

Те ще ви стоят надвнесени и ще платите по-малко следващия месец евентуално .
#7 | 13.05.2014, 13:06
Публикации: 298 / 14
Подайте отново след като включите грешната фактура от март с обратен знак.
Нова декларация, подадена в срока, анулира предишната (чл. 104 ДОПК) :smile1:

Редактирам, защото видях и въпроса за парите. Те ще се прихванат от резултата за април :good:
БЛАГОДАРЯ СЪРДЕЧНО.
Още един въпрос, съжалявам вече станах много.
Файлът го намерих и мога да го редактирам ръчно. Обаче, ако направя това Делта Про, която по принцип генерира дневниците ще се "обърка" и се чудя, има ли начин да въведа контиране, което да принуди Делта Про автоматично да направи корекцията?
Не че гледам да си спестя усилия, но с този автоматизиран софтуер, един път обърка ли се, оправия после няма...
Примерно същата операция със знак минус:
411 - / 703 -
      / 4532 -
#8 | 13.05.2014, 13:08
Публикации: 12229 / 2276
А каква е пречката да изтриете погрешно въведения документ - самата контировка за него в Делта ?
#9 | 13.05.2014, 13:11
Публикации: 298 / 14
А каква е пречката да изтриете погрешно въведения документ - самата контировка за него в Делта ?
Много добра идея, не бях се сетил за нея. Така и ще направя, файлът ще го редактирам ръчно, а в Делтата ще изтрия самия документ...
Тук изниква друг проблем, кога да го изтрия - от НАП нали искат за Март хронология по гр. 50 и гр. 70, та ако го изтрия ще видят, ако не го изтрия пак ще видят.....
Ако контирам същата операция, само че със знак минус през Април дали няма да е по - добре? в смисъл да създаде по - малко объркване?
#10 | 13.05.2014, 13:16
Публикации: 12229 / 2276
" Тук изниква друг проблем, кога да го изтрия - от НАП нали искат за Март хронология по гр. 50 и гр. 70, та ако го изтрия ще видят, ако не го изтрия пак ще видят....."

Сигурно въпросът има връзка с "поведението" на ДелтаПро , но какво значение има кога го изтривате ? Искате да кажете, че остава следа от изтриването ли ? И какво от това ? Нали никой няма гаранция , че няма да сгреши и за това са тези функции в програмите да си изправяме грешките .

#11 | 13.05.2014, 13:21
Публикации: 298 / 14
" Тук изниква друг проблем, кога да го изтрия - от НАП нали искат за Март хронология по гр. 50 и гр. 70, та ако го изтрия ще видят, ако не го изтрия пак ще видят....."

Сигурно въпросът има връзка с "поведението" на ДелтаПро , но какво значение има кога го изтривате ? Искате да кажете, че остава следа от изтриването ли ? И какво от това ? Нали никой няма гаранция , че няма да сгреши и за това са тези функции в програмите да си изправяме грешките .
Не искам да кажа, че ако им хрумне да сравняват дневника за месец Март с хронологията по 50 и 70, ще видят че фактурата я има в дневника, а в хронологията не.
Те и сега се заяждат за абсурдни неща, като "защо проформа фактурата няма номер?", та се притеснявам и затова питам.
#12 | 13.05.2014, 13:27
Публикации: 12229 / 2276
bigdarkmad ,
Сега прочетох, че грешката е допусната март месец. Не изтривай контировката от март , защото вече имаш изпратен дневник с този запис. Разбирам, че фактурата не съществува , защото иначе задължително бих издала протокол по чл.116 и бих го включила в дневника за април. Сега при несъществуващата фактура бих приложила чл.126 ЗДДС .

Корекции на грешки при декларирането
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на
неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията,
се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е
установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема
действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

Така всичко ще си е наред и няма да имаш притеснения, че ти нещо не си довел до край.
#13 | 13.05.2014, 13:30
Публикации: 6411 / 1143
Корекцията на несъществуващата фактура ще е в месец април със знак минус.
Да изтривате фактурата, след като е отчетена през март и това ще е основанието за включването й с обраен знак през април, е нелогично. Оставяте си фактурата в месец март, включвате я в април с обратен знак и можете да подавате всичко - и регистри и дневници.
Единствено несъществуващото плащане, осчетоводено автоматично, трябва да е изтрито.

И аз работя на Микроинвест, но нищо не прави автоматично, ако не го зададеш. Програмата не е висш разум - тя прави каквото ние й наредим.

А и от ревизия не боли, не хапят от НАП. :smile1:
#14 | 13.05.2014, 13:38
Публикации: 298 / 14
Корекцията на несъществуващата фактура ще е в месец април със знак минус.
Да изтривате фактурата, след като е отчетена през март и това ще е основанието за включването й с обраен знак през април, е нелогично. Оставяте си фактурата в месец март, включвате я в април с обратен знак и можете да подавате всичко - и регистри и дневници.
Единствено несъществуващото плащане, осчетоводено автоматично, трябва да е изтрито.

И аз работя на Микроинвест, но нищо не прави автоматично, ако не го зададеш. Програмата не е висш разум - тя прави каквото ние й наредим.

А и от ревизия не боли, не хапят от НАП. :smile1:
Благодаря. Сега ми се изясни напълно.
Те от НАП ревизия не боли, обаче като няма за какво да се заядат, понеже фирмата е прекалено прозрачна - няма касов апарат и приходите са само по банков път, та почват да се заяждат за "глупости" и технически грешки.
Под автоматично за Делта Про имах в предвид, че аз ги карам - контиране фактура, след това веднага разплащане в модула за разплащания. Като се замисля този месец в началото ми се видя, едно непокрито плащане и взех го покрих. Помислих, че след като съм контирал някоя фактура съм забравил да вляза в разплащанията и да я "платя". Понякога ми се случва, а понякога и програма ми се бъгва (1-2 пъти ми дава висящи, вече покрити разплащания).
Разбрах какво трябва да направя, мерси много. Започвам да действам. Спорен работен ден.
#15 | 13.05.2014, 13:42
Публикации: 298 / 14
bigdarkmad ,
Сега прочетох, че грешката е допусната март месец. Не изтривай контировката от март , защото вече имаш изпратен дневник с този запис. Разбирам, че фактурата не съществува , защото иначе задължително бих издала протокол по чл.116 и бих го включила в дневника за април. Сега при несъществуващата фактура бих приложила чл.126 ЗДДС .

Корекции на грешки при декларирането
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на
неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията,
се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е
установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема
действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

Така всичко ще си е наред и няма да имаш притеснения, че ти нещо не си довел до край.
Да уведомявам ли НАП или не?
Чета тука из интернет, някаде прочетох че не трябва, вече взех да се чудя, и ако да как да ги уведомя - сободен текст или?
#16 | 13.05.2014, 13:46
Публикации: 12229 / 2276
Уведомлението е свободен текст. Попаднах на нещо примерно :
"До ТД на НАП гр. .........

Уведомление
от ........................ .

Уведомяваме ви, че за месец.......е допусната следната грешка:
........................ ........................ ..................

Моля да предприемете необходимите действия за коригиране на резултата по СД ДДС съгласно изискванията на чл. 126 от ЗДДС

дата.........                                    подпис................
#17 | 13.05.2014, 14:01
Публикации: 298 / 14
Уведомлението е свободен текст. Попаднах на нещо примерно :
"До ТД на НАП гр. .........

Уведомление
от ........................ .

Уведомяваме ви, че за месец.......е допусната следната грешка:
........................ ........................ ..................

Моля да предприемете необходимите действия за коригиране на резултата по СД ДДС съгласно изискванията на чл. 126 от ЗДДС

дата.........                                    подпис................

Благодаря много. Ще го напиша и ще им го занеса на НАП днес.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група