Счетоводно обслужване

21.05.2015, 16:41 4432 3

21.05.2015, 16:41
sladka_1980
Здравейте, може ли да ми кажете при прекратяване на договор за счетоводно обслужване с кантора какви документи трябва да се предоставят на клиента?
ОПР, БАЛАНС И ОПП са задължително с ведомостта, но ме интересува главна книга и хронологичен опис на операциите...в случай на проверка на фирмата от НАП?
Благодаря предварително ...
ако има изрично описани тези документи в някой закон знаете ли?
#1 | 21.05.2015, 20:40
Публикации: 6411 / 1143
Какви документи се предават не е описано в никой закон, но в ЗС пише:

     чл. 45. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) При прекратяване на трудовоправното, служебното или облигационното отношение със съставител на финансови отчети счетоводната документация се предава на неговия приемник.
          (2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Приемането и предаването по ал. 1 се извършва в присъствието на комисия по ред и начин, определени от органите на управление на предприятието.

Какви документи ще се предават при смяна на съставителя на финансови отчети често не се уточнява писмено при сключване на договора за счетоводно обслужване.
Професионалната етика предполага заедно с първичните счетоводни документи, да се предадат и счетоводните регистри.
#2 | 22.05.2015, 08:26
sladka_1980
Благодаря ти!
#3 | 22.05.2015, 08:57
Публикации: 111 / 38
ОПР, БАЛАНС И ОПП са задължително с ведомостта, но ме интересува главна книга и хронологичен опис на операциите...в случай на проверка на фирмата от НАП?
Моят съвет е задължително да поискате:
1.   Аналитична оборотна ведомост.
2.   Главна книга.
3.   Амортизационен план или поне инвентарна книга.
4.   Счетоводна политика.
5.   ДДС декларации и дневници, АПВ, актове за проверки.
6.   Всички първични документи, придружени с хронологични описи на осчетоводяванията.
7.   Финансов отчет за изминалата година, ако не е публикуван или представен в Търговския регистър.
 
Документите по точки от 1 до 4 подписани от Вас и от предаващият на всяка страница, а всичко останало, заедно с документите от точки 1-4, описано в протокол папка по папка, година по година. Освен Вашият подпис и този на предаващият, задължително да се подпише и ръководителя на предприятието. Чл. 45, ал. 2 от ЗСч. изисква от ръководителя да опише всичко, което аз написах в нарочен документ. Тъй като става дума за взаимоотношения между стопански субекти, този документ може да се наименува „Процедура по...”, а не „Заповед”.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група