Клиент, отказал се от стока

17.09.2015, 11:08 5599 9

17.09.2015, 11:08
Публикации: 592 / 13
Здравейте !
Клиент си поръчва стока и плаща авансово около 50 % от стойността. В последствие се отказва, но стоката вече е при нас. В заявката за поръчката не е записано, че ако не откаже губи депозита ( авансовото плащане ). Има издадена авансова фактура.
Какво трябва да се направи сега - да се издаде КИ, да му върнем парите и да се опитаме да продадем стоката или има вариант да му задържим парите като обезщетение ?
#1 | 17.09.2015, 11:11
Публикации: 27 / 4
Накарайте го да си плати и остатъка, а накрая не му давайте стоката! ;-)
#2 | 17.09.2015, 11:12
Публикации: 9721 / 1664
да се издаде КИ, да му върнем парите - изглежда най-логично
да му задържим парите като обезщетение - едва ли, след като не сте го предвидили в договора /заявка, оферта или каквото там сте подписали/. Нищо не Ви пречи да пробвате да го изнудите, но не вярвам да стане.
да продадем стоката  - а какво друго Ви остава :) Можете да опитате да я върнете на доставчика, ако имате такава опция и нямате купувачи.

Предложението на nick_cave е идеалния вариант :)
#3 | 17.09.2015, 11:34
Публикации: 6411 / 1143
Ще си позволя да отбележа само, че не издаването на фактури, известия, плащания и др. счетоводни операции предпоставят стопанското съдържание на сделката, а е точно обратното.
Разрешете ситуацията според договора, а за неуточнените моменти се прилага ЗЗД и тогава издавайте документ за извършените стопански операции. :good:
#4 | 17.09.2015, 11:37
Публикации: 592 / 13

Ако от сега нататък включим текст, че клиента си губи депозита ( аванса), ако се откаже от заявката си... в този случай, основанието - отменина ли трябва да бъде или може да продължи да се казва авансово плащане ?
Има ли начин да не му връщане парите при отказване ?
( От Търговския закон знам, че това е отменината ). В практиката как се процедира ?
Фактура отменина. Ако си закупи скоката - КИ на отменина и цяла фактура за стоката ли ?
#5 | 17.09.2015, 11:44
Публикации: 6411 / 1143
И как възнамерявате да убедите клиента да подпише клауза, че губи депозита, ако се откаже от стоката?!
#6 | 17.09.2015, 11:53
Публикации: 592 / 13
При изготвяне на заявката да има такава клауза - ако иска- иска, ако не няма да му поръчваме нищо  :smile1:
#7 | 17.09.2015, 12:00
Публикации: 27 / 4
Питането е за сегашната ситуация, която вече е факт.
#8 | 17.09.2015, 12:01
Публикации: 592 / 13
Ок за сегашната ситуация ще се наложи да му върнем парите.
Питам в следваща сделка.
#9 | 17.09.2015, 12:08
Публикации: 27 / 4
Нищо не му връщайте, а го поканете да дойде да си вземе стока за толкова пари, колкото ви е платил до момента. И го заплашете, че трябва да си доплати и останалата част от сумата, както и го уведомете след това да си вземе и останалата част от стоката, и че ще си плати наем за складово помещение. А в тази "заявка за поръчка" може да пише каквото си иска. Дори и да нямате право в случая, не се отказвайте, ами си търсете интереса. Има си адвокати също така. Само не ми казвай, че става въпрос за 165 лева...
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група