Ще можеш да го смениш с един доклад към прекият му ръководител, а базата е /давам ти само нужните извадки/:
"ЕТИЧНИ НОРМИ ЗА ПОВЕДЕНИЕ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
РАЗДЕЛ 2
Стандарти за обслужване на клиентите
От служителите на НАП се очаква правилно да прилагат законите, като се отнасят по еднакъв начин с всички нейни клиенти, независимо от тяхната народност, произход, етническа принадлежност, религия, възраст, пол, сексуална ориентация, раса, образование, убеждения, семейно, служебно, обществено, политическо или материално положение. Те следва да са добросъвестни и да се стремят да обслужват клиентите ефективно и за максимално кратко време. Необходимо е в своите служебни действия служителите на НАП да са безпристрастни, обективни и да работят при позволената от закона прозрачност.
1.Служителите не трябва да нарушават правата на клиент или негов представител, дадени му от Конституцията и законодателството на Република България.
2.Служителите се отнасят с уважение, отзивчиво и внимателно, честно, открито и компетентно с клиентите. Не провокират с поведението си конфликтни ситуации, а при възникването им се стремят да ги преустановят.
3.Служителите отговарят на поставените им въпроси съобразно длъжностните си компетенции, като се стремят да изяснят същността на запитването. В случаите, когато не могат да отговорят, пренасочват клиента към подходящия служител.
4.Служителите не трябва да правят грешни или подвеждащи устни или писмени изявления по въпроси от служебен характер.
5.Служител не трябва да укрива, подправя или унищожава документи, които засягат интересите на клиент.
6.От служителите се очаква да признават пред клиентите допуснатите в работата грешки и да предприемат по своя инициатива всички необходими действия за отстраняване на последиците от тези грешки.
7.Недопустими са всякакви форми на злоупотреба със служебни правомощия, като например: отправяне на заплахи при упражняване на правомощия, налагане на санкции или оказване на психическа или физическа принуда, независимо от мотивите.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Поведение, несъобразено с тези правила, не се толерира от организацията. То представлява нарушение на трудовата дисциплина и се санкционира с дисциплинарно наказание по съответния ред.
1. При наличие на поведение, противоречащо на настоящите норми, служителите информират преките си ръководители, а когато поведението е на прекия ръководител, информират висшестоящия. Сезираният ръководител задължително проверява достоверността на информацията (в рамките на своята компетентност) и взема решение. Резултатите от проверката се предоставят на висшестоящия орган. Независимо от резултата от проверката, служебното положение на докладващия служител не може да се промени в неблагоприятна за него насока, нито последният може да очаква изгода от служебен или личен характер.
2. Служител, получил информация, която поражда съмнение за извършване на престъпление от друг служител на организацията, следва да уведоми за това главна дирекция “Инспекторат по контрол и сигурност”, чиито главен директор незабавно уведомява компетентните органи.
3. При предприети действия от страна на органите на прокуратурата, МВР или следствието срещу служител на НАП, той или служител, на който този факт е известен, е длъжен незабавно да уведоми за това работодателя.
Спазването на тези морални правила от служителите ще доведе до укрепване на доверието на обществото в институцията, а впоследствие ще стимулира доброволното изпълнение на данъчните и осигурителни задължения и създаването на сигурна, стабилна и предвидима икономическа среда.
Изготвили (в изпълнение на заповед № 108/31.01.2006г. на изп. директор на НАП):"