Солени сметки за телефон при запитвания към НОИ

05.01.2017, 12:41 11827 3

05.01.2017, 12:41
Публикации: 551 / 231
Администратор на сайта
Солени сметки за телефон са платили граждани, които са ползвали националния номер за информация на Националния осигурителен институт - 0700 14 802.

Такива сигнали е получил депутатът от гражданската квота на Реформаторския блок Петър Славов, който задава депутатски въпрос към министъра на социалната политика каква е тарифата на телефона на НОИ, съобщава offnews.bg.

"Никъде на сайта не се открива информация за тарифата, по която се таксуват обажданията към телефона за информация. Така някои от потърпевшите, набрали номера от мобилните си телефони, след съответното изчакване за свързване с дежурен служител и провеждане на същинския разговор, са били таксувани по 8 и повече лева (за ок. 15-20 мин. разговор), т.е. цената на минута вероятно е била над 40 ст. с ДДС", обяснява в питането си Славов.

По думите му съгласно практиката на националните оператори, обажданията към номер започващ с 0700 са на цената на един градски разговор, но само когато обаждането се извършва от стационарен телефон на същия оператор. При обаждане от мобилен телефон или от номер на друг оператор, тарифите са често доста по-високи.

В тази връзка депутатът Петър Славов пита министъра на труда и социалната политика Зорница Русинова дали ще разпореди проверка за изясняване на цената, по която се таксуват гражданите на националния телефон за информация на НОИ и дали ще публикува съответната информация на интернет сайта на НОИ.

Славов смята, че е нормално още при набиране на номера, автоматично съобщение да уведомява обаждащия се гражданин каква е цената на разговора, за да се избегне некоректното таксуване на разговора по завишени тарифи.
#1 | 05.01.2017, 15:31
Публикации: 4603 / 783
"Вероятно", "около"... що за термини?!? Който има начислени суми има и разпечатки, откъдето сумата може да се види до части от стотинката. На сайта на БТК си е написано колко струва: "Услугата Универсален номер - 0700 дава възможност да бъдете достъпни за вашите клиенти чрез един национален, лесно запомнящ се номер за цялата страна. Разговорите от крайни потребители от фиксираната мрежата на VIVACOM към номера 0700, се таксуват на цената на регионален телефонен разговор, а абонатите (потребителите) на услугата заплащат разликата (само при национален разговор) до пълната стойност на проведения разговор, в зависимост от продължителността."

И във всеки договор на мобилен оператор пише за номерата 0700 как се таксуват. Малко икономическа култура не е излишна на никого.

#2 | 05.01.2017, 16:43
Публикации: 1 / 0
хахахха вие обърнете първо внимание на Служителите на НОИ с какви заплати са че направо е смешно.
#3 | 27.01.2017, 17:35
Публикации: 7 / 0
На този телефон ми се наложи да звъня преди около 1 година.
Имаше изчакване по 30-40 минути до 1 час, след което или продължаваш да чакаш или се включва служителка, която ти казва че не е по "нейната" част и ще те прехвърли или там друг код да ползваш, после се оказва че следващата служителка е в обедна почивка. Общо взето, ако е като тогава след 1 час чакане, само ще направили сметка, дори няма да сте получили отговор на въпросите си.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група