Регистрация на икономически оператори в системата на Агенция Митници

30.01.2018, 15:38 77861 122

#60 | 30.01.2018, 15:38
Публикации: 12 / 1
Колеги, тъй като на ден правя по 20 регистрации и нямам време да изчета форума и кой е останал с нерешени проблеми, ако някой има нужда от помощ все още да пише в отговор към мен.
Успех на всички :)
Здравейте,
Аз имам следния проблем. Става въпрос за регистрации на две търговски фирми, като икономически оператори. И двете вече са регистрирани, като втората стъпка бе направена ръчно в самата Агенция Митници, тъй като трябваше на ръка да се въведе ЕГН-то на управителя. Това се налагаше, тъй като електронните подписи са издадени от Инфо Нотари /миналата година през месец октомври/ и ЕГН-то на управителя не можеше да бъде достъпено автоматично при асоциацията на електронните подписи. Та проблемът е, че след ръчното преминаване на стъпка 2 - Асоциация на електронен подпис /извършена от самите служители на Агенция Митници/ и успешна стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор, не се визуализира цялата таблица с работните процеси - всички 14 точки, а само точка 7. Промяна на законен представител на лицето. Това е в профилите и на двете фирми. Електронните подписи са на съответните юридически лица с фигуриращ законен представител - управител - няма упълномощени лица. Дали програмистите в агенцията не са забравили случайно нещо да "отметнат" при тях? Или просто в момента сайта е натоварен. Направо не знам какво се случва. В същото време съм направила успешно вече една регистрация с електронен подпис издаден от Информационно обслужване и имам представа какво как изглежда и как се прави.
Между другото опитах поне с едната фирма - подадох заявка за промяна на законен представител, която премина успешно, но нищо не се промени.
Много ви благодаря за навременния отговор.
#61 | 30.01.2018, 15:40
Публикации: 12 / 1
Здравейте,

имам ел. подпис на ЮЛ, което ще е икономически оператор. Направих профил на потребител, който е и вписан в КЕП(управител), след което асоциирах КЕП към профила. Получих мейл от Агенция митници, че регистрация на икономическия оператор е потвърдена. В същото време обаче в работен портал нямам никакви опции.


Някакви идеи къде би могъл да е проблема?


Благодаря предварително.

Растартирай браузъра. Преминавай към стъпка 4 - страница 39 от ръководството.
#62 | 30.01.2018, 16:07
Публикации: 64 / 7
Здравейте, на 25,01 приключих със стъпка 3, получих имейл, в който пише:" Заявката за регистрация като ИО в АМ е получена и е в очакване на проверка. Ще получите допълнителен имейл за потвърждение или отхвърляне на регистрацията." Това е последния имейл, който получих от АМ. Днес влязох в акаунта си и там пише "оставащо време на неактивност: 8 часа, 19 минути" Въпросът ми е при липса на потвърждение или отхвърляне до 31,01 какво се случва? Забавянето на имейла за потвърждение означава ли, че нещо не е наред с регистрацията и да пиша директно имейл към АМ за изтриване на акаунта? Ходих на място в АМ  - не дават консултации.

IСъжалявам, че не успях вчера да влезна, но е лудница...
Трябва мейлите общо да са 6 от АМ и последния да е, че икономическия оператор /името на фирмата/ е потвърден. В противен случай нещо при попълването на данните не е наред
#63 | 30.01.2018, 17:29
Публикации: 64 / 7
Здравейте! Имам следния казус:
Нашата фирма има активна регистрация. След появилото се съобщение за пререгистрация стана ясно, че трябва да се направи НОВА РЕГИСТРАЦИЯ. Успешно минахме през всички стъпки и когато решихме да обвържем акцизните складове към НОВАТА РЕГИСТРАЦИЯ, стана ясно, че в момента на влизане с КЕП в системата, тя ни вкарва автоматично в СТАРАТА РЕГИСТРАЦИЯ. Може ли малко помощ относно как да продължим действията по НОВАТА НИ РЕГИСТРАЦИЯ без да ни пренасочва към старата.
П.С.: Дори обмисляме вариант да избера т.14 от Работните процеси "Прекратяване на пререгистрация" от СТАРИЯ ПРОФИЛ, с идеята да се даде зелена светлина на НОВАТА РЕГИСТРАЦИЯ.

Може и да сте се справили, но аз да кажа... влизането в новата система става от менюто от ляво - Управление на потрeбители и достъп. Предполагам от там идва проблема, че влизате от вход а не от там
#64 | 30.01.2018, 17:30
Публикации: 64 / 7

Error

Customs Agency - Registration System

Здравейте, моля помагайте!
Каква е тази грешка:

PWM 5015


An error has occurred. If this error occurs repeatedly please contact the service desk of the National Customs Agency.


Това най-вероятно е било натовареност на сървърите. Ако има проблем все още пиши пак
#65 | 30.01.2018, 18:18
Публикации: 64 / 7
И аз да питам ,за фирми които рядко имат внос важи ли пререгистрацията,

Важи. Просто срока не е фатално да е 31.01 - когато ще правите внос обаче вече трябва да имате активна регистрация, за да може да го обработи митническия агент.
#66 | 30.01.2018, 18:20
Публикации: 64 / 7
Това получих на мейла :
Благодарим Ви! Заявка № 20180129-20C0 за регистрация на Икономически оператор в Агенция "Митници" е успешно получена. На основание т.II.7. и т.II.8 от Заповед № ЗАМ-1203/32-254379/13.09.2017 г. на директора на Агенция "Митници" (oбн. ДВ, брой 77 от 26.09.2017 г.), в 7-дневен срок, считано от получаването на съобщението за стартиране на процеса на регистрация, следва да представите изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, доказващо, че е налице упълномощаване за извършване на регистрацията. Към представеното пълномощно, следва да приложите и номера на заявката за регистрация. Документите се представят в оригинал, в Централно митническо управление на Агенция "Митници", вкл. чрез изпращането им като препоръчана пощенска пратка чрез регистриран или лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. София 1202, ул. ,,Г.С. Раковски“ № 47.
 
И сега да ходя до София,че ние и в Русе си имаме митница.Може би си нямат доверие :))


След като обработят пълномощното ще пуснат мейл, че може да се продължи с регистрацията. Тогава вече си пускате заявки към митническите агенти през самата система
#67 | 30.01.2018, 18:22
Публикации: 64 / 7
Здравейте,

имам ел. подпис на ЮЛ, което ще е икономически оператор. Направих профил на потребител, който е и вписан в КЕП(управител), след което асоциирах КЕП към профила. Получих мейл от Агенция митници, че регистрация на икономическия оператор е потвърдена. В същото време обаче в работен портал нямам никакви опции.

Някакви идеи къде би могъл да е проблема?

Благодаря предварително.
През стъпка 3 минахте ли? И имате успешно създаден Икономически оператор с името на фирмата? Ако да, най-вероятно проблема е бил в сървърите.
#68 | 30.01.2018, 18:24
Публикации: 64 / 7
Здравейте,
Аз имам следния проблем. Става въпрос за регистрации на две търговски фирми, като икономически оператори. И двете вече са регистрирани, като втората стъпка бе направена ръчно в самата Агенция Митници, тъй като трябваше на ръка да се въведе ЕГН-то на управителя. Това се налагаше, тъй като електронните подписи са издадени от Инфо Нотари /миналата година през месец октомври/ и ЕГН-то на управителя не можеше да бъде достъпено автоматично при асоциацията на електронните подписи. Та проблемът е, че след ръчното преминаване на стъпка 2 - Асоциация на електронен подпис /извършена от самите служители на Агенция Митници/ и успешна стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор, не се визуализира цялата таблица с работните процеси - всички 14 точки, а само точка 7. Промяна на законен представител на лицето. Това е в профилите и на двете фирми. Електронните подписи са на съответните юридически лица с фигуриращ законен представител - управител - няма упълномощени лица. Дали програмистите в агенцията не са забравили случайно нещо да "отметнат" при тях? Или просто в момента сайта е натоварен. Направо не знам какво се случва. В същото време съм направила успешно вече една регистрация с електронен подпис издаден от Информационно обслужване и имам представа какво как изглежда и как се прави.
Между другото опитах поне с едната фирма - подадох заявка за промяна на законен представител, която премина успешно, но нищо не се промени.
Много ви благодаря за навременния отговор.

Обикновено проблема е от сървърите на АМ и по-късно се зареждат процесите. Моя съвет е нищо да не пипате вътре, защото днес на една клиентка, заради това й се наложи да трие цялата регистрация.
#69 | 30.01.2018, 18:26
Публикации: 64 / 7
Имах отворена заявка в сървиздеск системата с някаква начална активност от тяхна страна и после никакви отговори на имейлите по темата. В Петък пуснах нова заявка за изтриването на акаунтите. В Неделя мнооого рано сутринта (около 2 часа) успех да се свържа с тях по телефон, но нямаше дежъден с нужните права за изтриване, казаха, че днес би трябвало да ги изтрият, все още чакам.

Успяхте ли вече? Изтриха ли акаунтите?
#70 | 31.01.2018, 09:52
Публикации: 5 / 0
Успяхте ли вече? Изтриха ли акаунтите?

Все още нищо не са изтрили.
#71 | 31.01.2018, 12:35
Публикации: 58 / 12
IСъжалявам, че не успях вчера да влезна, но е лудница...
Трябва мейлите общо да са 6 от АМ и последния да е, че икономическия оператор /името на фирмата/ е потвърден. В противен случай нещо при попълването на данните не е наред
Всъщност имам 6 имейла от АМ, но в последния пише: Благодарим Ви! Заявката за регистрация като Икономически оператор в Агенция Митници е получена и е в очакване на проверка. Ще получите допълнителен имейл за потвърждение или отхвърляне на регистрацията. Предполагам трябва да има поне още един. Както и да е утре очаквам отговор от service desk дали регистрацията е била успешна или не.
#72 | 31.01.2018, 12:54
Публикации: 289 / 9
Здравейте!
При регистрацията на ИО ми иска отново попълване на имейл.
Има ли проблем ако тук вече посоча имейла на самата фирма? При създаване на акаунта имейла е този, който беше посочен и в електронния подпис, и е на управителя. Възможно ли е да възникне някоя грешка отново?
#73 | 31.01.2018, 13:54
Публикации: 289 / 9
Обикновено проблема е от сървърите на АМ и по-късно се зареждат процесите. Моя съвет е нищо да не пипате вътре, защото днес на една клиентка, заради това й се наложи да трие цялата регистрация.

Здравейте!
След като вече регистрирах ИО и получих имейл за потвърждение от АМ, минавам на следващата стъпка. След избор на езика автоматично ме препрати към "Работни процеси", давам продължи, но при мен не излиза списъка на процесите. Излиза празен прозорец. Има ли някой със същия проблем и ако самата регистрация е завършена, то ще има ли проблем примерно утре да се направи упълномощаването на митническия агент?
Благодаря :)
#74 | 31.01.2018, 15:11
Публикации: 12 / 1
Здравейте!
След като вече регистрирах ИО и получих имейл за потвърждение от АМ, минавам на следващата стъпка. След избор на езика автоматично ме препрати към "Работни процеси", давам продължи, но при мен не излиза списъка на процесите. Излиза празен прозорец. Има ли някой със същия проблем и ако самата регистрация е завършена, то ще има ли проблем примерно утре да се направи упълномощаването на митническия агент?
Благодаря :)
Здравейте,
Аз имах същия проблем вчера, но към 18,15 системата заработи и всички процеси се появиха. Не пипайте нищо, просто изчакайте. Като се има предвид, че днес много хора гонят краен срок и е нормално системата на електронните митници да блокира.
Предполагам, че същият ад ще бъде и в първите дни на февруари. Вечер след 18 часа всичко се нормализира. Дано вашите митнически агенти работят до по-късно за да можете да ги упълномощите - че и този процес отнема 15 - 20 минути. Не е проблем да упълномощите през някой от следващите дни, стига да нямате някакъв внос / износ или нещо друго, което налага незабавно упълномощаване.
#75 | 31.01.2018, 15:20
Публикации: 289 / 9
Здравейте,
Аз имах същия проблем вчера, но към 18,15 системата заработи и всички процеси се появиха. Не пипайте нищо, просто изчакайте. Като се има предвид, че днес много хора гонят краен срок и е нормално системата на електронните митници да блокира.
Предполагам, че същият ад ще бъде и в първите дни на февруари. Вечер след 18 часа всичко се нормализира. Дано вашите митнически агенти работят до по-късно за да можете да ги упълномощите - че и този процес отнема 15 - 20 минути. Не е проблем да упълномощите през някой от следващите дни, стига да нямате някакъв внос / износ или нещо друго, което налага незабавно упълномощаване.

Благодаря! Все пак се радвам, че не съм единствения хахах :)
#76 | 31.01.2018, 15:26
Публикации: 12 / 1
Колеги, тъй като на ден правя по 20 регистрации и нямам време да изчета форума и кой е останал с нерешени проблеми, ако някой има нужда от помощ все още да пише в отговор към мен.
Успех на всички :)
Здравейте отново,
Първо искам да Ви благодаря от сърце, че така старателно помагате на всички.
Ето отново и един мой казус.
Мой клиент си направи успешно регистрацията в Електронните митници още в средата на януари, с цел да се избегне ужасът на крайни срок 31.01.2018 г. Но той пак ни застигна. Проблемът е, че електронния подпис му изтече на 29.01.2018 г. и бе подновен с нов, а митническият агент не успя до тогава да се регистрира - съответно не бе възможно да се направи упълномощаване. А очакваме внос в първите дни на февруари.
Вчера ходих на място в Агенция Митници и програмистите там казаха, направо да преминаваме с новия подпис към стъпка 2 - асоциация с електронен подпис. Но това не води ли впоследствие към стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор - такъв нали вече е регистриран. Още не съм пробвала, тъй като очаквам да ми донесат подписа.
Също така четох в секция "Често задавани въпроси", че трябва да се напише молба в свободен текст за промяната на КЕП - с посочване на стар и нов номер, обаче това още повече ме притеснява, тъй като в момента всичко занесено на хартия - пълномощни, молби и други се обработват за 7 и повече дни. Моля за съвет ако сте имали подобен казус.
Благодаря предварително за отделеното време и внимание.
#77 | 31.01.2018, 17:36
Публикации: 22 / 0
Здравейте отново,
Първо искам да Ви благодаря от сърце, че така старателно помагате на всички.
Ето отново и един мой казус.
Мой клиент си направи успешно регистрацията в Електронните митници още в средата на януари, с цел да се избегне ужасът на крайни срок 31.01.2018 г. Но той пак ни застигна. Проблемът е, че електронния подпис му изтече на 29.01.2018 г. и бе подновен с нов, а митническият агент не успя до тогава да се регистрира - съответно не бе възможно да се направи упълномощаване. А очакваме внос в първите дни на февруари.
Вчера ходих на място в Агенция Митници и програмистите там казаха, направо да преминаваме с новия подпис към стъпка 2 - асоциация с електронен подпис. Но това не води ли впоследствие към стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор - такъв нали вече е регистриран. Още не съм пробвала, тъй като очаквам да ми донесат подписа.
Също така четох в секция "Често задавани въпроси", че трябва да се напише молба в свободен текст за промяната на КЕП - с посочване на стар и нов номер, обаче това още повече ме притеснява, тъй като в момента всичко занесено на хартия - пълномощни, молби и други се обработват за 7 и повече дни. Моля за съвет ако сте имали подобен казус.
Благодаря предварително за отделеното време и внимание.
Точно са ви отговорили от агенция митници,ако подписа е само продължен минавате през стъпка 2 единствено.Ние направихме регистрацията с подпис който след това подновихме и точно така се получи.Няма нужда да регистрирате наново оператор
#78 | 31.01.2018, 17:48
Публикации: 289 / 9
Здравейте!
Вече ме пуска към процесите, но проблемът е, че вече не е работа митническия агент за съпорт.
Искам да попитам пак:
Достатъчно ли е това, което съм направил като регистрация. Още не съм пипал нищо по процесите. В упътването са посочени регистрация на служители, данни за изграждане на връзка от тип система система, завършване на пререгистрация и т.н. Задължително ли е да се мине през тези функции до края на срока 31.01.2018 (днес) или може да изчакам помощта на митническия агент утре или следващите дни?
Благодаря!
#79 | 31.01.2018, 17:57
Публикации: 12 / 1
Точно са ви отговорили от агенция митници,ако подписа е само продължен минавате през стъпка 2 единствено.Ние направихме регистрацията с подпис който след това подновихме и точно така се получи.Няма нужда да регистрирате наново оператор
Здравейте,
Неправилно съм се изразила по-горе. Подписа не е продължен, а е изцяло подновен съгласно новите изисквания - не пожелаха да го продължат. Иначе данните на управителя и дружеството са без промяна, но серийният номер на КЕП е друг. Това всъщност ме притеснява.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група