Здравейте, през месец август сме издали фактура на клиент с наложен платеж. Клиентът не си е взел стоката. Какво да правим с фактурата, вече сме я отразили в СД за август?
Четох за анулирането с протокол по чл.116,ал.4, но нещо не ми стана много ясно отразяването на фактурата със знак минус и в двата дневника, а протокола отразява ли се някъде?
От ППЗДДС:
Изисквания към записите при анулиране на документи
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) в периода, в който е издаден, той се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, но полетата, описващи стойност, се оставят празни (не се попълват) или се записва стойност нула (0). Документът не се описва в дневника за покупки на получателя.
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.