Отказан болничен поради техническа грешка

22.01.2019, 18:58 4417 5

22.01.2019, 18:58
Публикации: 34 / 0
Здравейте,
по погрешка съм подала болничен на служител и съм отметнала, че лицето не е осигурено за съответния риск. Болничния е от Декември 2018 и е за 3 дни. След него има втори болничен лист за 2 дни продължение. Естествено двата болнични са отказани с писмо до лицето, като отказа можел да се обжалва в 14-дневен срок съгл. чл.117, ал 2 от КСО.
Въпросът ми е дали някой се е сбъсквал с отказан болничен,поради очевидна техническа грешка и дали може да ми помогне със самата процедура. Очевидно е, че лицето е осигурено за съответния риск, съгласно подадените Д1, но все пак грешката си е грешка. 
Предполагам, че щом има писмо с отказ, няма как да се подаде корекция на самото Прил.9 онлайн, а е нужно да се посети НОИ и да се входира молба и тн.
Ще съм ви много благодарна, ако сте имали подобен случай да ме посъветвате дали въобще има смисъл да пробвам с онлайн корекция?

Благодаря
#1 | 23.01.2019, 08:52
Публикации: 318 / 39
Подайте си корекция на Прил. 9
#2 | 23.01.2019, 11:26
Публикации: 34 / 0
Подадох и ми е приета, но все пак се чудя дали да не мина през деловодство на НОИ да входирам Обяснение с цитирани номера на всички подадени Прил.9 (грешно и корекция), защото все пак има отказ до самото лице. Може би няма да стане само с корекция и после да не кажат че е изпуснат срока за обжалване.
Вие имали ли сте отказан болничен, който след корекция само на Прил.9 автоматично да се откоригира в техните системи и съответно изплати?
#3 | 23.01.2019, 11:37
Публикации: 12229 / 2276
Вие имали ли сте отказан болничен, който след корекция само на Прил.9 автоматично да се откоригира в техните системи и съответно изплати?

Нали не мислите, че на Вас се е случило за пръв път ? Спокойно, всичко си е ОК и подобни неща се случват непрекъснато. Защо трябва да ходите и да  си губите времето...
#4 | 23.01.2019, 13:04
Публикации: 34 / 0
Надявам се, че сте права. Не мисля, че ми се случва само на мен, но обикновено се поисква корекция по емаил и съм подава, а тук чак "Разпореждания за отказ" до лицето.
Не искам жената да остане без обещетението си заради моя глупава грешка от недоглеждане, инак нямам никакво желание да вися в НОИ. :good:
Благодаря
#5 | 23.01.2019, 13:38
Публикации: 12229 / 2276
обикновено се поисква корекция по емаил и съм подава, а тук чак "Разпореждания за отказ" до лицето.

Всъщност няма как да предположатл че е грешка и затова не са поискали корекция След подаването и ще преразгледат болничния наново и всичко ще е наред
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група