Казус за анулирана фактура

24.11.2020, 11:59 1776 5

24.11.2020, 11:59
Публикации: 2 / 0
Здравейте!
На 26.10.2020 издавам фактура за услуга,която анулирам  на 12.11.2020 поради това ,че още не ми е платена.Преди да анулирам говоря с клиента дали е Ок да се анулира,той казва "да",говоря със счетоводството ми и те разрешават да анулирам.Да ама сега клиента ми казва,че неговите счетоводители през това време са я отчели и декларирали като разход в м.10.
От моето счетоводство казват,че няма какво да се прави при нас,а те трябва да си я сторнират в техния дневник.Но клиента възразява.
Как трябва да се процедира в такъв случай,че и двете фирми да сме изрядни пред НАП.
Предварително благодаря!
#1 | 24.11.2020, 12:05
Публикации: 301 / 51
Коригиране на фактурите и известията

Чл. 116. (1) Поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови.
(2) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които не е начислен данък, въпреки че е следвало да бъде начислен.
(3) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които е начислен данък, въпреки че не е следвало да бъде начислен.
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.
(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона.
#2 | 24.11.2020, 12:32
Публикации: 639 / 126
Не е анулирана правилно - неплащането не е основание. Не е спазена и процедурата за анулиране, ако нямате двустранен протокол. Щом клиентът я е включил в дневника за покупки, по-добре и вие си я включете в дневника за продажби за ноември.
#3 | 24.11.2020, 12:56
Публикации: 841 / 72
Включена е в дневниците на клиента, съответно не можете да я анулирате по стандартния начин, обхваща друг отчетен период. Това, че не е платено не е основание за анулиране, е стига да не е проформа, но тогава пък нямаше да е бъде в дневника на ответната страна. За неплатени услуги може да се обърнете към адвокат, да заведете дело и други действия, които не са за предпочитане, особено ако сумата е малка.
#4 | 24.11.2020, 13:48
Публикации: 48 / 2
Сега в мес.11.2020  пуснете Кредитно известие на ф-рата от мес.10.2020,за да е чисто във вашето счетоводство. Изпратете КИ на вашия клиент,така мисля че ще ви е най чистия вариянт.
А пък той и да възразява или не си е негов проблем,ако иска да го осчетоводява,ако иска да не го осчетоводява.
Ако искате го изпратет по пощата с обратна разписка за де сте сигурни че са го получили.
При вас двете ф-ри ще се занулят и  вие сте ок.
#5 | 24.11.2020, 14:01
Публикации: 2 / 0
Благодаря на всички.


Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група