Помощ за решаването на задача по ФИНАНСОВО СЧЕТОВОДСТВО

20.04.2022, 11:47 4545 19

20.04.2022, 11:47
Dmitko
През м. май 20ххг. в „Алфа” ООД, регистрирано по ЗДДС лице, са извършени
следните стопански операции:
1. На общо събрание на дружеството е взето решение за увеличаване на основния
капитал с 4 000 лв. чрез приемане на нов съдружник – Петър Петров. След провеждане на
събранието новоприетият съдружник внася веднага своята дялова вноска под формата на
парични средства, които са постъпили в касата на дружеството, съгласно ПКО.
2. Съгласно фактура с начислен ДДС е закупен компютър на стойност 2 400 лв., в т.ч.
ДДС. По фактурата не е извършено плащане към доставчик „Z”. Издаден е акт за приемане
и предаване на дълготрайни активи и компютърът е въведен в експлоатация.
3. Със средства от банковата сметка на дружеството е извършено плащане към
доставчик „Z”, като е платена цялата стойност по фактурата.
4. Съгласно фактура с начислен ДДС, издадена от „ЕНЕРГО-ПРО Варна” ЕООД, на
стойност 250 лв. без ДДС е ползвана електроенергия за нуждите на спомагателната
дейност.
5. Начислени са работни заплати на работниците в основната дейност на
предприятието в размер на 10 000 лв., съгласно разчетно-платежна ведомост.
6. Върху заплатите на работниците, заети в основната дейност са начислени
дължимите осигурителни вноски:

                                        Социални осигуровки                  Здравни осигуровки
Предприятие                      1 482,00 лв.                                           480 лв.
Работник                               1 058,00 лв.                                          320 лв.

7. Начислен е и данъкът върху доходите на работниците в размер на 862,20 лв.
8. Съгласно фактура с начислен ДДС са закупени 50 бр. от материал „А“ с единична
цена 15 лв. без ДДС. Материалите са заприходени в склада, съгласно складова разписка.
9. Съгласно договор за дарение и протокол безвъзмездно са получени 80 бр. от
материал „А” със справедлива цена 18 лв. за един брой. Материалите са заприходени в
склада, съгласно складова разписка.
10. Съгласно искания за отпускане на материали от склада, в основното производство
са вложени 60 бр. от материал „А”.

Иска се:
1. Да се съставят счетоводните статии за извършените стопански операции.
2. За оценка потреблението на СМЗ да се приложи методът „Първа входяща – първа
изходяща цена”
#1 | 20.04.2022, 12:18
Публикации: 668 / 83
Ние трябва да я решим или имаш затруднение по някоя точка и искаш да я разгледаме и обясним?
#2 | 20.04.2022, 12:26
Публикации: 540 / 74
Ние трябва да я решим или имаш затруднение по някоя точка и искаш да я разгледаме и обясним?
На мен ми изглежда като, че ние ще трябва да я решим  :hmmm:
#3 | 20.04.2022, 12:33
Dmitko
Ние трябва да я решим или имаш затруднение по някоя точка и искаш да я разгледаме и обясним?
Да, трябва да решите
#4 | 20.04.2022, 12:34
Публикации: 540 / 74
Да, трябва да решите
Все си мисля, че когато е трябвало да решаваме такива задачи сме си ги решавали, а сега май е Ваш ред  :wink1:
И после ще станете счетоводител?  :noexpression:
#5 | 20.04.2022, 12:55
Dmitko
Все си мисля, че когато е трябвало да решаваме такива задачи сме си ги решавали, а сега май е Ваш ред  :wink1:
И после ще станете счетоводител?  :noexpression:
Сега уча онлайн и исках тази задача като пример, защото не го разбрах.
#6 | 20.04.2022, 15:16
Публикации: 540 / 74
1. 426/101 - 4 000
    501/426 - 4 000

2. 204 - 2000
    4531 - 400/401 - 2 400

3. 401/503 - 2 400

4. 602 - 208.33
    4531 - 41.67/401 - 250

5. 604/421 - 10 000

6. 605 - 1 962
           /461 - 1482
            463 - 480

   421 - 1 378
         /461 - 1 058
          463 - 320

7. 421/454 - 862.20

От мен толкова, нямам време за повече.
Успех!



#7 | 20.04.2022, 15:33
Публикации: 56 / 8
Във всеки учебник има решени обобщаващи задачи или задачи след всеки раздел. Толкова ли е трудно да видите от там?
Решавал съм на няколко човека, не е в това въпроса, но поне малко труд да се положи!
#8 | 20.04.2022, 15:35
Публикации: 540 / 74
Във всеки учебник има решени обобщаващи задачи или задачи след всеки раздел. Толкова ли е трудно да видите от там?
Решавал съм на няколко човека, не е в това въпроса, но поне малко труд да се положи!
Именно, за това и не реших цялата задача.
#9 | 20.04.2022, 16:28
Публикации: 9299 / 1558
Именно, за това и не реших цялата задача.

И това е много :)
В т.4 ще трябва да отразите и че електроенергията е  ползвана за нуждите на спомагателната
дейност, а в т.6, че работниците са заети в осн.дейност
#10 | 20.04.2022, 16:47
Публикации: 56 / 8
Сега уча онлайн и исках тази задача като пример, защото не го разбрах.
Кое не разбрахте? Готов съм на момента да дам разяснения.
#11 | 20.04.2022, 17:02
Публикации: 668 / 83
на т.9 ако начислим и данък дарение - сигурно учителя ще се гръмне
#12 | 20.04.2022, 17:07
Dmitko
Кое не разбрахте? Готов съм на момента да дам разяснения.
Не разбирам как да направя второто. Как да  оценим потреблението на СМЗ
#13 | 20.04.2022, 17:34
Публикации: 56 / 8
Завеждате си материалите и стоките аналитично по видове, количество и Ед. Цена.
В условие 10 са изписани определен брой материали.
На база доставките правите и изписването.

От усл. 8 имате закупени 50 бр х 15 лв
От усл. 9 дарени 80 бр х 18 лв

За условие 10
Изписвате
50 бр х 15 лв
10 бр х 18 лв

Методът ви е първа входяща първа изходяща ,
Т.е. започва се изписването по хронология на доставките, от първата към последната.
#14 | 20.04.2022, 17:52
Dmitko
Завеждате си материалите и стоките аналитично по видове, количество и Ед. Цена.
В условие 10 са изписани определен брой материали.
На база доставките правите и изписването.

От усл. 8 имате закупени 50 бр х 15 лв
От усл. 9 дарени 80 бр х 18 лв

За условие 10
Изписвате
50 бр х 15 лв
10 бр х 18 лв

Методът ви е първа входяща първа изходяща ,
Т.е. започва се изписването по хронология на доставките, от първата към последната.
Разбрах. Много благодаря.
#15 | 21.04.2022, 08:32
Публикации: 540 / 74
И това е много :)
В т.4 ще трябва да отразите и че електроенергията е  ползвана за нуждите на спомагателната
дейност, а в т.6, че работниците са заети в осн.дейност
Това съм го проспала  :wink1:
#16 | 09.11.2022, 16:08
Публикации: 3 / 0
Може ли помощ?
Решия я до  3 точка.
Не мога да разбера 4 и 6 точка как трябва да се изчислят!
1. Съгласно издадени фактури с начислен ДДС са продадени: 300 бр. изделия  “X” с единична продажна цена 70 лв.; 260 бр. изделия “Y” с едиенична продажна цена 90 лв. и 860 бр. изделия  “Z” с единична продажна цена 110 лв. Сумите по фактурите са постъпили по разплащателната сметка на предприятието, съгл. Платежно нареждане.

  2.  При извършената инвентаризация в края на месеца е установено:

-                  незавършено производство, оценено за 14 800 лв.

-                  неупотребени материали за 3 000 лв.

-                  допълнителна продукция, оценена за 8 400 лв.

     3. Калкулирана е себестойността на произведените изделия.

     4. Заприходени са произведените изделия и са изписани продадените.

     5. За продадените  изделия са разпределени 1 200 лв. административни разходи и 400 лв. разходи за продажби.

6.                  Установен е финансовият резултат от продажбите.
#17 | 09.11.2022, 16:14
Публикации: 540 / 74
Точка 4. Дт Готова продукция/Кт Незавършено производство и/или Материали

Точка 6. Дт Приход от продажба на продукция/Кт Печалба
#18 | 09.11.2022, 18:02
Публикации: 3 / 0
Изпуснала съм началото на  задачата да кача
 

В „Албатрос” ООД, град Бургас се произвеждат три изделия „X”, “Y”, „Z” като на 01.08.20016 г. салдото по с/ка 611 Разходи за основна дейност е 24 000 лв. През месец август във връзка с производството са били извършени разходи на обща сума 240 000 лв. Произведени са: 600 бр. изделия “X”; 400 бр. изделия “Y” и 900 бр. изделия “Z”. Извършени са и следните стопански операции:

1. Съгласно издадени фактури с начислен ДДС са продадени: 300 бр. изделия  “X” с единична продажна цена 70 лв.; 260 бр. изделия “Y” с едиенична продажна цена 90 лв. и 860 бр. изделия  “Z” с единична продажна цена 110 лв. Сумите по фактурите са постъпили по разплащателната сметка на предприятието, съгл. Платежно нареждане.

  2.  При извършената инвентаризация в края на месеца е установено:

-                  незавършено производство, оценено за 14 800 лв.

-                  неупотребени материали за 3 000 лв.

-                  допълнителна продукция, оценена за 8 400 лв.

     3. Калкулирана е себестойността на произведените изделия.

     4. Заприходени са произведените изделия и са изписани продадените.

     5. За продадените  изделия са разпределени 1 200 лв. административни разходи и 400 лв. разходи за продажби.

6.                  Установен е финансовият резултат от продажбите.

 

Иска се: Да се съставят необходимите счетоводни статии по условия 1, 2, 4 , 5 и 6, и да се калкулира себестойността на произведената продукция като се използва пропорционален метод за калкулиране на база продажната стойност на изделията.
#19 | 09.11.2022, 20:08
Публикации: 3 / 0
.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група