Сдружение с нестопанска цел.

30.12.2012, 12:19 72882 46

#20 | 30.12.2012, 12:19
Публикации: 72 / 1
Много благодаря за отговора по чл 30 от ЗКПО.
Весела и щастлива Нова година
#21 | 30.12.2012, 18:09
Публикации: 12229 / 2276
Малко още за чл.30 ЗКПО.

Чл. 30. (1) Счетоводно отчетените неразпределяеми разходи, съответстващи на дейността, подлежаща на облагане с корпоративен данък, на юридически лица с нестопанска цел, не се признават за данъчни цели.
(2) За данъчни цели се признава частта от неразпределяемите разходи, определена, като общият размер на неразпределяемите разходи се умножи по съотношението между приходите от дейността, подлежаща на облагане с корпоративен данък, и всички приходи на юридическото лице с нестопанска цел.

За счетоводни цели ще ви се признае целият размер на разходите, които сте отчели. За данъчни обаче - само размерът по ал.2. Отчели сте примерно 1000 лв. неразпределяеми разходи за стопанска дейност. В преобразуването в ГДД давате тази сума в увеличение на финансовия резултат, а сумата, определена съгласно ал.2 давате в намаление - примерно 300 лв.. Ива99 е илюстрирала как да изчислите коефициента и съответно данъчно признатия размер на разходите за стопанска дейност.
#22 | 20.01.2014, 17:03
Публикации: 186 / 38
Сигурно по-глупав въпрос не мога да измисля, но......   СНЦ - Пенсионерски клуб.  Донесоха ми документите. Приходите - от субсидия и чл.внос  /Тук да кажа - има и няколко наема за преотдаване на клуба за кръщенета - ама те са 40 лева и ще ги извадим от документацията, защото това отдаване под наем - хем е стопанска дейност, хем не са чули за декл  по чл.55/
За всеки разход има написан надлежно и красиво РКО.  Обаче.......  за 3/4 от  разходите няма документи.  Тук-там има някоя касова бележка, няколко случайно издадени и прибрани фактури, командировъчни без билети, и на парче амбалажна хартия написано какво е купено.
Аз искам да има документи - те ми казват, че имат протоколи да си признаят тези разходи без документи. Говорим си като глухи и слепи.
Какво счетоводство да им правя ?
Каква декларация да им попълвам ?
Къде и какво да отчитам ?

Най-лесно щеше да ги отпратя, ама това е пенсионерския клуб в моето село.......
Моля помогнете със съвети.


#23 | 20.01.2014, 18:03
Публикации: 260 / 61
Документалната обоснованост на разходите е изискване на Закона за счетоводството, което е еднакво важно както за стопанската, така и за нестопанската дейност на юридическите организации с нестопанска цел. За стопанската дейност то е свързано с разпоредбите на данъчния закон (ЗКПО), а за нестопанската е въпрос на вътрешния контрол на организацията - въпрос на доверие на членския състав на сдружението, респ. на общественото доверие при фондациите.


#24 | 20.01.2014, 20:09
Публикации: 186 / 38
Ако в това пенсионерско дружество приходите бяха единствено само от членски внос и дарения от членовете - да правят каквото си искат. Но те  харчат пари от бюджетна субсидия - няма как да приема протоколите им за достатъчни.  Членският внос е ни повече от 1-2 % от размера на субсидията, така че тази пренебрежимо малка сума да си я харчат с протоколи, но за субсидията според мен си трябват документи.  Надявах се да ме опровергаете, защото...документи няма. Или има много малко.
#25 | 20.01.2014, 21:37
Публикации: 4605 / 786
Оххх, неприятна работа... на теория вашия пенсионерски клуб, щом е получавал бюджетна субсидия, май е трябвало да спазва и някои бюджетни закони, например Закона за финансово управление и контрол с всичките му следствия (поне за 2013 г.) Възможно е някой да се сети да търси отчети и т.н.
Какво ти остава - да осчетоводяваш без документална обоснованост, но поне да си напишат протоколи какво и колко са харчили, като някаква база за числата. Пък ако опре до проверки да си се обясняват.
#26 | 24.01.2014, 01:57
Публикации: 6 / 0
Привет! Темата е много полезна за мен, тъй като от скоро ми се налага да водя счетоводството на читалище! Моля ви за съвети, ако някой има опит с читалищата! :) Търсих и примерен сметкоплан за ЮЛНЦ, но в нета не открих нищо конкретно!
#27 | 24.01.2014, 09:21
Публикации: 1204 / 120
#28 | 24.01.2014, 09:22
Публикации: 1204 / 120
#29 | 24.01.2014, 09:24
Публикации: 1204 / 120
http://plusminus.com/bg/info/naview.aspx?&id=25449

не знам всичко това дали ще ви помогне, не съм счети.. - просто пия един противогрипов чай и отделих време в помощ за вас - "четири очи по виждат"
#30 | 24.01.2014, 10:05
Публикации: 6 / 0
Благодаря Ви! Сега ако някой ми помогне и по отношение на индивидуалния сметкоплан за ЮЛНЦ... :)
#31 | 24.01.2014, 16:18
Публикации: 4605 / 786
Тук също има нещо за ЮЛНЦ, но не знам актуалността му: http://www.ngorc.net/bg/press/publications/count/default.htm и следващите страници.
#32 | 24.01.2014, 16:26
Публикации: 963 / 103
В този сайт също има доста полезна информация за ЮЛНЦ - http://www.bcnl.org/
Особено в секциите Публикации и Законодателство и практика (данъчна практика).
#33 | 18.02.2014, 17:29
Публикации: 68 / 2
Айде и аз да се наредя тук  :smile1:!
 При мен става въпрос за национален киноложки клуб на порода кучета регистриран, като организация с нестопанска цел. Основно има приход от членски внос (по банкова сметка или чрез издадени ПКО) и такси за организирани изложби на съответната порода, която изложба се провежда веднъж годишно. По време на изложбата съответно наемат зала за провеждане на мероприятието и заплащат хонорар на съдиите, които обикновено са от други държави в повечето случаи извън ЕС. За разходите нямат никакви документи.
Иии.. нямам идея какво къде да подавам (НСИ и НАП) и как да отчитам и водя счетоводство..
Ако някой има идея, ще бъда безкрайно благодарна.
#34 | 18.02.2014, 18:59
Публикации: 963 / 103
Това трябва да подадете до края на март https://www.nsi.bg/node/509
#35 | 19.02.2014, 09:32
Публикации: 68 / 2
Това трябва да подадете до края на март https://www.nsi.bg/node/509
благодаря за отговора  :good:!
А според вас колеги членския внос и таксата, която се събира от участващите в изложби, дали ще бъде третирано като стопанкса дейност? В края на краищата всичко това се прави с цел подобряване на породата на кучетата от този клуб.. Например на изложбата се водят животните, за да бъдат оценени от съдии и по-този начин да имат право да създават поколения.
#36 | 19.02.2014, 13:12
Публикации: 22 / 0
Предполагам,че може и аз да се включа с моите големи неволи по осчетоводяване то на юлнц с нестопанска дейност в частна полза "спортен клуб".
моля ,този който знае да ми помогне...въпросът ми е уредите , с които се тренира са мои лични ,трябва ли счетоводно да ги заведа някакси  и изобщо с кои счетоводни сметки.
Второ:какви доклади изготвя УС и какво се пише в тях.
Трето : с какви документи в съда се вписват промените от заседание  на общото събрание,ако членовете и председателя на  УС си останат същите ,трябва ли пак спесименти или нещо друго. просто ми е тъмна индия -този "спортен клуб: ще бъда много благодарна на всички ,които ми отговорят.
#37 | 11.03.2014, 19:50
Публикации: 12 / 0
Да не отварям нова тема.... едни приятели направиха сдружение към края на миналата година, ЮЛНЦ за обществено полезна дейност...реално то през 2013 няма никаква дейност, никакви документи, дарения, членски внос и прочие....ГДД по чл 92 знам че не трябва да се подава в такъв случай, но не знам в НСИ какво да подавам....някой който е по запознат, би ли ми помогнал..и съответно след това, знам че има някакви изисквания за подаване на отчети и друга документация към министерството на правосъдието за централния регистър...какви са сроковете и какво се подава там, а и в случая като не е имало никакви действия през годината, трябва ли да се подава нещо...
Благодаря предварително на отзовалите се..
#38 | 11.03.2014, 21:07
Публикации: 963 / 103
Към vili123456:
В статистиката подавате декларация за неактивност - ето формуляра http://www.nsi.bg/node/516

Документите за централния регистър можете да ги видите от тук https://mjs.bg/41/  – В т.3 на Административни услуги са описани, а по-надолу има образци и телефон за консултации.

И да не е имало дейност през предходната година, документи в Централния регистър се подават, препоръчвам Ви на посочените телефони (Справки и консултации: по тел.: 02 92 37 321 и 02 92 37 345 от 10 до 12 ч. и от 14 до 16 ч., всеки ден) да уточните директно с тях какво да подадете, отзивчиви са.
#39 | 11.11.2014, 19:59
Публикации: 1 / 0
Здравейте прочетох всичко и тотално се обърках  :blink:  Аз съм секретар на сдружение с не стопанска цел в обществена полза.С две думи помагаме на животни в беда,издържаме се изцяло от дарения и членски внос преведени по банков път и на ръка за вторите издаваме свидетелство за дарение ,но плащаме наем за сграда и сметките към нея освен ежедневните разходи за храна и лечение.Може ли някой да ми обясни каква програма за счетоводство да използвам и за тези неща трябва ли да подаваме декларация в данъчното :question:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група