Изписване на материали

19.05.2025, 09:17 320 2

19.05.2025, 09:17
Публикации: 108 / 5
Дейността на фирмата е довършителни строителни работи. Първоначално е фактуриран аванс и на три пъти междинно, при приключване на отделни етапи, се издава фактура като частично се приспада аванс - Напр. Аванс 100 лв, първо междинно 300 лв минус частично аванс 33 лв - за плащане 267, второ междинно 200 лв минус частично аванс 33 лв - за плащане 167 лв и окончателна фактура 150 лв минус аванс 33 лв остатък - За плащане 117 лв и така се приключва обекта. Кога е правилно да се изпишат вложените материали - с датата на последната фактура или на всеки етап със съответното количество, спазвайки принципа съпоставимост на приходи и разходи?
#1 | 19.05.2025, 19:31
Публикации: 10160 / 1779
 Ако имате яснота - изписвайте според фактурите. По-почно според приема-предавателните протоколи (т.нар. Акт 19).
Ако периодът не и много дълъг и ако не Ви се занимава - изпишете всичко накрая. Нали работата по обекта приключва с последната фактура. Особено ако приемо-предавателния протокол е един (окончателен).
В края на крайщата Вие преценявате. Теоретично първият вариант е по-правилен (но ако за всеки етап има акт 19 с видовете работи и количествата), но прекаленото раздробяване може и да не си заслужава труда.
#2 | Вчера в 09:09
Публикации: 108 / 5
Проблемът е, че окончателната фактура е в нов отчетен период.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група