Зависи от това на какво сте базирали сега утвърдената норма. Ако сте използвали (не като основание а като формули) старата наредба би следвало да добавите към основната норма коефициент, който да е свързан с броя на населението където обслужва, коефициент за работа с чести спирания, коефициент за силна денивелация, ако терена е насечен, коефициент ако е след основен ремонт или в разработка, коефициент за зимен период и то всичките на куп. Няма начин да не му стигне. Ако карате по новите правила - всеки реален разход е признат. Базата за вътрешен контрол е техническата документация на машината + състоянието й + режима на работа, което можете да определите и с комисия и контролни замервания при запечатан резервоар и мотор.
Що касае работата на място има няколко формули и мисля, че в горе прикаченият от мен файл в един от месеците има макет за протокол с автоматично изчисляване на разход на място за бензинов автомобил, като се използва това че за изгаряне на 1 л. бензин са необходими 14 куб.м. въздух (а практически хората казват че автомобила би изгорил същото количество гориво, което би изгорил за пътя , който би пропътувал за същото време - но подходът не е научен). При дизелите се смята че горят 150 млл на kW/ч. и вече според мощността на мотора (последното са ми го посочили корабни инженери т.к. при плаващите транспортни средства разходите се изчисляват само по този начин)