Пускане на регистрирана фирма отново в действие

21.08.2013, 11:41 32611 31

21.08.2013, 11:41
Публикации: 53 / 0
пускане на регистрирана фирма отново в действие, какви документи и какво трябва да се направи отново да си възстанови правата фирмата.Ако евентуално се назначи човек на работа какъв да бъде договорът за трудава-правни отношения с него.
Благодаря Ви предварително!
#1 | 21.08.2013, 12:15
Публикации: 141 / 32
Зависи каква е дейността на фирмата.
Декларирането на възобновяване на дейност става чрез подаване на декларация ОКД5 в НАП в 7-дневен срок от започване на дейността. Възможно е дейността ви да е от такъв характер, че обектът да попада в списъка на обектите с обществено предназначение. Тогава е необходимо да се обърнете към Регионалната здравна инспекция във вашия град и да подадете необходимите документи за включване в регистъра на обектите с обществено предназначение. Ще намерите информация за процедурата и необходимите образци  на съответния сайт на РЗИ.
Относно основанието /безсрочен, срочен,за изпитване и т.н./ за сключване на трудов договор зависи основно от нуждите на предприятието и предпочитанията  на работодателя. Добре е да обсъдите това предварително със счетоводителя си. Той ще ви даде правилни насоки.
#2 | 21.08.2013, 12:32
Публикации: 53 / 0
Обектът ще бъде кафе.Ще се изисква ли разрешение от РЗИ.Трябва ли да се регистрира касов апарат, трудова медицина и т.н.А ко може за малко повече подробности, тъй като отскоро се занимавам със счетоводство и не съм попадал на такъв казус.
Благодаря Ви!
#3 | 21.08.2013, 14:51
Публикации: 2027 / 254
Ако плащанията са Ви в брой / което е най-вероятно след като обекта е кафе/ трябва да имате касов апарат. За трудовата медицина е задължително да имате сключен договор ако имате наети работници .
#4 | 21.08.2013, 15:25
Публикации: 1885 / 386
Както и в комисията за защита на личните данни. 
https://www.cpdp.bg/?p=element&aid=422
#5 | 21.08.2013, 16:12
Публикации: 141 / 32
Обектът ще бъде кафе.Ще се изисква ли разрешение от РЗИ.Трябва ли да се регистрира касов апарат, трудова медицина и т.н.А ко може за малко повече подробности, тъй като отскоро се занимавам със счетоводство и не съм попадал на такъв казус.
Благодаря Ви!

Да, кафенетата са обект с обществено предназначение и се регистрират в РЗИ. Оттам ще ви кажат и всички допълнителни изисквания, на които трябва да отговаря кафенето, за да има право да функционира. За касовия апарат,  трудовата медицина alfa ви е отговорила, create също ви е дала допълнителна информация. Във  връзка с дейността си фирмите имат отговорности по множество закони и наредби към тях: Търговски закон, ЗКПО, ЗДДФЛ, КСО, ЗЗО и мн.други. Трудно ми е да ги изброявам, защото са много.
Не видях да сте споменали с какъв статут е фирмата. Ако е ЕТ, то тогава дейността ви е патентна и трябва да подадете патентна декларация по реда и в сроковете по Раздел VІ от Закона за местните данъци и такси. Плащате и съответният патентен данък. Дейността остава   патентна до достигане до оборот 50000лв, когато трябва да се регистрирате по ЗДДС.  Имате възможност да се регистрирате по ЗДДС и по избор, преди да достигнете тези 50000лв. Предвид естеството на дейността ви не ви съветвам да се регистрирате по избор.
Ако статутът на фирмата е ЕООД, ООД или СД, не подлежите на облагане с патентен данък. Изискванята на раздел VІ от ЗМДТ не се отнасят за Дружествата. И тук при достигане на оборот от 50000лв трябва да се регистрарте задължително по ЗДДС.
#6 | 21.08.2013, 16:57
Публикации: 53 / 0
Ако фирмата не е ЕТ /за патента ми е ясно, тъй като водя една такава фирма/, но ако е ЕООД или ООД и не е по ДДС какво първаначално трябва да имам предвид. Има ли значение на колко ще се осигуряват наетите лица /евентуално 2 човека/, какви осигуровки ще дължат и какъв ще бъде мин им осигурителен доход
#7 | 22.08.2013, 06:25
Публикации: 1885 / 386
Длъжностните наименование на наетите работници ще определите вие, но ако изберете продавач-консултант, то минималния праг за дейността ви е 460 лв. Използвайте калкулаторите на кик инфо, за да видите кой какво дължи и какви ще са ви разходите.
http://www.kik-info.com/calculators/payroll.php
#8 | 22.08.2013, 08:52
Публикации: 9721 / 1664
ако е ЕООД или ООД и не е по ДДС какво първаначално трябва да имам предвид.

На първо време - Закона за счетоводството, счетоводните стандарти за малки и средни предприятия, ЗКПО и някои други закони
Има ли значение на колко ще се осигуряват наетите лица
Естествено че има значение  - осигуровките са върху брутната заплата, но не по-малко от минималния осиг.доход за съответната квалификационна група според вида дейност. Вижте ЗБДОО за 2013. Също и наредбата за елементите на възнаграждението, върху които се начисляват осигурителни вноски.
какви осигуровки ще дължат и какъв ще бъде мин им осигурителен доход
Погледни КСО и ЗЗО. Там си пише за вноските. Виж и ЗДДФЛ - за данъка.

Добре е, че увеличаваш кръга на обслужваните фирми, но като чета как поставяш въпросите, явно много неща не са ти съвсем ясни. Срещни се с някой познат, който обслужда подобен род фирми и виж какво точно прави. Пречупи информацията през конкретните условия на твоята фирма и ... четене, четене, четене...

#9 | 16.10.2013, 13:15
Публикации: 232 / 5
Ако плащанията са Ви в брой / което е най-вероятно след като обекта е кафе/ трябва да имате касов апарат. За трудовата медицина е задължително да имате сключен договор ако имате наети работници .

В случай, че в дружеството няма служители на ТД, а работят само съдружниците, които са СОЛ с личен труд, необходимо ли е да се сключва договор с трудова медицина?
#10 | 16.10.2013, 13:17
Публикации: 6411 / 1143
В случай, че в дружеството няма служители на ТД, а работят само съдружниците, които са СОЛ с личен труд, необходимо ли е да се сключва договор с трудова медицина?
Не, не е необходимо.
#11 | 28.11.2013, 10:03
Публикации: 1 / 0
Всяка година ли се подписва договор с трудова медицина
#12 | 28.11.2013, 10:13
Публикации: 1166 / 86
Зависи какво е уговорено в самият договор. Нашият има клауза, в която пише, че ако в срок от 1 месец преди изтичане на договора, възложителя  не уведоми изпълнителя за прекратяването му, то той се подновява за следващата година.
#13 | 03.01.2014, 16:34
Публикации: 2 / 0
Да не отварям нова тема ще попитам тук. Пускането на фирма (ЕООД) в дейност видях, че сте писали, че се обявява в 7дневен срок в НАП. При наличието на фактура за покупка на движимо имуществото от фирма регистрирана по ДДС, в държава членка на ЕС, в този 7 дневен срок не би трябвало да има проблеми при възстановяването на ДДС-то нали?
#14 | 03.01.2014, 16:38
Публикации: 5498 / 373
1. В 7 дневен се срок се подава Окд5 за започване на самоосигуряване на собственика на фирмата.
2. Самоосигуряването възниква при започване на дейност
3. Разход /като покупка/ не смятам, че е започване на дейност
#15 | 03.01.2014, 18:42
Публикации: 6411 / 1143
Да не отварям нова тема ще попитам тук. Пускането на фирма (ЕООД) в дейност видях, че сте писали, че се обявява в 7дневен срок в НАП. При наличието на фактура за покупка на движимо имуществото от фирма регистрирана по ДДС, в държава членка на ЕС, в този 7 дневен срок не би трябвало да има проблеми при възстановяването на ДДС-то нали?
При спазване на срока няма да имате проблем :smile1:
#16 | 03.01.2014, 21:09
Публикации: 2 / 0
Благодаря ви много!
#17 | 12.05.2016, 15:26
Публикации: 94 / 1
Здравейте! Мой приятел пуска в действие спряното си ЕООД от м.05 тази година.Той работи на трудов договор и се осиг. на приблизително 1200-1500 лв. всеки месец, редовно и реално.Сега след като пусне в действие своята фирма за изработка на изделия от пластмаса, ще трябва да започне да плаща и осиг. като за СОЛ върху 420 лв..Ще извършва тази услуга със свой приятел който също работи на ТД и се осиг. на 2600 лв.Вероятно за него ще съставят граж. договор.Всъщност кой какви задължение ще има, за да е изрядно всичко ?!Момчетата нямат намерение да спрат да работят по своите ТД , а само да работят допълнително за себе си .
#18 | 12.05.2016, 15:42
Публикации: 94 / 1
Налага се да пуснат в действие ЕООД-то , за да са изрядни и за да могат да издават фактури на своите евентуални клиенти.
#19 | 12.05.2016, 16:52
Публикации: 9721 / 1664
За да бъде всичко изрядно е добре да си намерят счетоводител преди или при започване на дейността.
Освен това трябва да помислят дали ГД е най-удачния вариант за приятеля. Да не се окаже прикрит ТД.
Ако Вие сте счетоводителя, трябва да сте наясно с ОКД5, Д1, Д6, Д55, регистрация на ТД, документиране на ГД и плащанията по него и ред такива "елементарни" нещица.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група