Ремонта на нает актив и прекратяване на договора

26.11.2013, 13:30 9280 5

26.11.2013, 13:30
Публикации: 68 / 2
Привет, колеги! Дружеството ни наема производствена сграда през м.12.2008 за срок от 5 години, в който договор е упоменато, че всички ремонти са за наша сметка. През течение на годините са правени ремонти за стотици хиляди левове, като те за заведени като НДА със срок на изхабяване 5 г. Сега договора изтича и предстои подновяванете му, все още не се знае за какъв срок. Собствениците на фирмата ни обаче обмислят да закупят друга сграда, където се премести производството и съответно това ще доведе до прекратяване на договора за наем.
Въпроса ми е: Ако договорът за наем бъде прекратен какво се случва с ДДС, който сме използвали при тези ремонти - трябва да го върнем или можем ли да го фактурираме на собственика на сградата?
#1 | 26.11.2013, 14:20
Публикации: 6411 / 1143
Дали ще връщате или не ДДС зависи от общите условия на закона (дали извършвате облагаеми или освободени доставки).
От тази година не сте длъжни и да фактурирате ремонта на наемодателя, ако няма такава клауза в договора, защото си запазвате правото на ДК и при безвъзмездното му извършване.
След 1 яну­а­ри 2013 г. не­за­ви­си­мо от сро­ка на пол­з­ва­не­то без­въз­мез­д­ни­ят ре­монт на на­ет ак­тив не се счи­та за дос­тав­ка и съ­от­вет­но не под­ле­жи на об­ла­га­не с ДДС. Не­за­ви­си­мо от то­ва за за­ку­пе­ни­те сто­ки или ус­лу­ги във връз­ка с из­вър­ш­ва­не­то на ре­мон­та за на­е­ма­те­ля/пол­з­ва­те­ля по си­ла­та на чл.70, ал.3, т.3 от ЗДДС е на­ли­це пра­во на прис­па­да­не на да­нъ­чен кре­дит.

Скрит текст :
#2 | 16.01.2014, 16:21
Публикации: 68 / 2
Тук обаче пише съвсем друго:

Скрит текст :
#3 | 16.01.2014, 16:27
Публикации: 68 / 2
Привет, колеги! Дружеството ни наема производствена сграда през м.12.2008 за срок от 5 години, в който договор е упоменато, че всички ремонти са за наша сметка. През течение на годините са правени ремонти за стотици хиляди левове, като те за заведени като НДА със срок на изхабяване 5 г. Сега договора изтича и предстои подновяванете му, все още не се знае за какъв срок. Собствениците на фирмата ни обаче обмислят да закупят друга сграда, където се премести производството и съответно това ще доведе до прекратяване на договора за наем.
Въпроса ми е: Ако договорът за наем бъде прекратен какво се случва с ДДС, който сме използвали при тези ремонти - трябва да го върнем или можем ли да го фактурираме на собственика на сградата?
съжалявам, само да уточня, че и подобрения са правени!
#4 | 16.01.2014, 19:21
Публикации: 6411 / 1143
Добро начало е, че сте си дали сметка за разликата в данъчното третиране на ремонтите, от една срана, и подобренията, от друга. :smile1:

http://qwerty2/3749-promeni-v-zdds-za-2013-g-ae-remont-i-podobrenie/
#5 | 17.01.2014, 14:34
Публикации: 68 / 2
 :give_rose:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група