Фиш II.II.3 - Непризнати приходи за данъчни цели


Фиш II.II.3 - Непризнати приходи за данъчни цели

ФИШ II.IІ.3 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК НЕПРИЗНАТИ ПРИХОДИ ЗА ДАНЪЧНИ ЦЕЛИ НЕПРИЗНАТИ ПРИХОДИ ЗА ДАНЪЧНИ ЦЕЛИ Съгласно чл. 27, ал. 1 от ЗКПО счетоводните приходи, изброени в т. 1 – т. 3 на посочената разпоредба не се признават за данъчни цели. В сила от 01.01.2013 г. разпоредбата на ал. 1, т. 2 е допълнена с непризнати приходи, възникнали по повод непризнати за данъчни цели разходи по чл. 26, т. 6 - „разходи за начислени глоби, конфискации, вкл. по чл. 307 от НК и други санкции за нарушаване на нормативни, лихвите за просрочие на публични държавни или общински задължения”: Т. 1 Приходи в резултат на На основание чл. 27, ал. 2 от ЗКПО разпределение на този ред не се прилага: дивиденти от местни 1. за начислени приходи в резултат на юридически лица и от разпределение на дивиденти от чуждестранни лица, лицензирани дружества със специална които са местни лица инвестиционна цел по Закона за за данъчни цели на дружествата със специална държава - членка на инвестиционна цел и за дружествата Европейския съюз, или за секюритизация; на друга държава - страна по 2. при скрито разпределение на Споразумението за печалба. Европейското Понятието „скрито разпределение на икономическо печалба” е дефинирано в § 1, т.5 от пространство. ДР на ЗКПО (виж Фиш ІІ.ІІ.2). 3. за начислени приходи в резултат на разпределение на суми, доколкото тези суми са признати за данъчни цели разходи и/или водят до намаление на данъчния финансов резултат за разпределящото лице независимо от начина на счетоводното им отчитане при това лице. В тези случаи приходите се признават за данъчни цели. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 Т. 2 Приходи, възникнали Например: Данъчно задълженото по повод на лице не е удържало данък при непризнати разходи по източника от получателя на доход от чл. 26, т. 3, 4, 5, 6, 8 и възнаграждения за технически услуги, 10, до размера на а е поело този данък за своя сметка и непризнатите разходи. го е отчело като разход. С този разход лицето е увеличило счетоводния си финансов резултат по реда на чл. 26, т. 8 от ЗКПО. Впоследствие получателят на дохода е възстановил данъка и данъчно задълженото лице е отчело приход в размер на възстановения данък. С този приход следва да се намали счетоводния финансов резултат на основание чл.27, ал. 1, т. 2 от ЗКПО – до размера на непризнатия разход по чл.26, т. 8 от същия закон. Приходи от лихви Т. 3 върху недължимо Най-общо тук попадат случаите, в внесени или събрани които данъчно задълженото лице публични задължения, получава със закъснение следващите както и върху му се от държавата вземания. невъзстановен в срок ДДС, начислени от държавните или общинските органи. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума