Фиш II.III.1 - Данъчни временни разлики - същност и видове


Фиш II.III.1 - Данъчни временни разлики - същност и видове

ФИШ II.IІІ.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК ДАНЪЧНИ ВРЕМЕННИ РАЗЛИКИ – СЪЩНОСТ И ВИДОВЕ ДАНЪЧНИ ВРЕМЕННИ РАЗЛИКИ – чл. 24, ал. 1 - 3 от ЗКПО Данъчни временни разлики възникват, когато приходи или разходи са признати за данъчни цели в година, различна от годината на счетоводното им отчитане. Данъчни временни разлики възникват и в случаите на преобразуване на дружества и кооперации по реда на глава деветнадесета, както и при трансфер на активи/дейности по реда на глава двадесета от ЗКПО. Данъчна временна разлика е: 1. разход, непризнат за данъчни цели в годината на счетоводното му отчитане, който ще бъде признат през следващи години, когато настъпят условията за признаване съгласно Част втора от ЗКПО; 2. приход, непризнат за данъчни цели в годината на счетоводното му отчитане, който ще бъде признат през следващи години, когато настъпят условията за признаване съгласно Част втора от ЗКПО. ВИДОВЕ ДАНЪЧНИ ВРЕМЕННИ РАЗЛИКИ И ПРЕОБРАЗУВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИЯ ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ С ТЯХ (чл. 24, ал. 4 – 6) 1. Разходи (загуби) с характер на данъчни временни разлики Когато в ЗКПО е посочено, че разход (загуба), който не е признат за данъчни цели в годината на счетоводното отчитане и ще бъде признат Възни през следващи години при настъпване на Обратно кване проявле условието за признаване съгласно Част втора, с ние на на ДВР разхода (загубата) се: ДВР увеличава счетоводният финансов намалява счетоводният финансов резултат в годината на счетоводното резултат в годината на настъпване на отчитане на разхода (загубата) условието за признаване съгласно Част втора от ЗКПО НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 2. Приходи (печалби) с характер на данъчни временни разлики Когато в ЗКПО е посочено, че приход (печалба), който не е признат за данъчни цели в годината на счетоводното отчитане и ще бъде Възни признат през следващи години при настъпване Обратн кване о на условието за признаване съгласно Част проявле на ДВР втора, с прихода (печалбата) се: ние на ДВР намалява счетоводният финансов увеличава счетоводният финансов резултат в годината на счетоводното резултат в годината на настъпване на отчитане на прихода (печалбата) условието за признаване съгласно Част втора от ЗКПО 3. Данъчни временни разлики, формирани по реда на глава двадесета от ЗКПО (виж Раздел II.IX) 3.1. Данъчни временни разлики, свързани с активи, които не са данъчни амортизируеми активи За целите на определяне на данъчния финансов резултат, когато данъчна временна разлика, свързана с актив, е формирана по реда на глава двадесета, в годината на отписване на актива счетоводният финансов резултат се: 1. намалява със сумата на данъчната временна разлика в случаите, когато тя е формирана в резултат на превишение на пазарната цена на актива над: а) стойността за данъчни цели на актива - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155а, ал. 4, т. 2 и чл. 155б, ал. 5, т. 2; б) счетоводната стойност на актива - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155д, ал. 3; НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 в) пазарната цена на актива към момента на предишния трансфер от страната - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155д, ал. 4; 2. увеличава със сумата на данъчната временна разлика в случаите, когато тя е формирана в резултат на това, че пазарната цена на актива е по-ниска от: а) стойността за данъчни цели на актива - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155а, ал. 4, т. 2 и чл. 155б, ал. 5, т. 2; б) счетоводната стойност на актива - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155д, ал. 3; в) пазарната цена на актива към момента на предишния трансфер от страната - за данъчна временна разлика, формирана по реда на чл. 155д, ал. 4. 3.2. Данъчни временни разлики, свързани с пасиви За целите на определяне на данъчния финансов резултат, когато данъчна временна разлика, свързана с пасив, е формирана по реда на чл. 155б, ал. 5, т. 3, в годината на отписване на пасива счетоводният финансов резултат се: 1. намалява със сумата на данъчната временна разлика в случаите, когато тя е формирана в резултат на превишение на стойността за данъчни цели на пасива над пазарната му цена; 2. увеличава със сумата на данъчната временна разлика в случаите, когато тя е формирана в резултат на превишение на пазарната цена на пасива над стойността му за данъчни цели. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума