Фиш II.V.13 - Специфично данъчно третиране на актив, формиран в резултат на развойна дейност


Фиш II.V.13 - Специфично данъчно третиране на актив, формиран в резултат на развойна дейност

ФИШ II.V.13 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК СПЕЦИФИЧНО ДАНЪЧНО ТРЕТИРАНЕ НА АКТИВ, ФОРМИРАН В РЕЗУЛТАТ НА РАЗВОЙНА ДЕЙНОСТ Съгласно чл. 69, ал. 1 от ЗКПО при определяне на данъчния финансов резултат данъчно задълженото лице има право да намали счетоводния си финансов резултат с историческата цена на дълготраен нематериален актив еднократно в годината на формирането му, когато са изпълнени едновременно следните условия: 1. активът е формиран в резултат на развойна дейност; 2. развойната дейност е извършена във връзка с дейността по занятие на данъчно задълженото лице; 3. развойната дейност е възложена с поръчка при пазарни условия на научноизследователски институт или висше училище. Според ал. 2 на чл. 69, когато данъчно задължено лице е упражнило правото си по ал. 1, счетоводно отчетеният дълготраен нематериален актив по ал. 1 не е данъчен амортизируем актив. Определение за развойна дейност е дадено с § 1, т. 24 от ДР на ЗКПО – „Развойна дейност“ е дейността по разработване, проектиране, изграждане и изпитване на нови стоки, материали, технологии за производство и индустриални системи и други обекти на индустриалната собственост, както и за усъвършенстване на съществуващи продукти и технологии. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 СХЕМА ДЪЛГОТРАЕН НЕМАТЕРИАЛЕН АКТИВ, ДЗЛ ФОРМИРАН В РЕЗУЛТАТ НА РАЗВОЙНА ДЗЛ НЕ ПРИЛАГ ПРИЛАГА А ЧЛ. ДЕЙНОСТ ЧЛ. 69, АЛ. 69, АЛ. 1 1 ДЗЛ извършва намаление на ДЗЛ не извършва намаление на счетоводния финансов резултат счетоводния финансов резултат съгласно чл. 69, ал. 1 Съгласно чл. 69, ал.2 счетоводно Счетоводно отчетеният дълготраен отчетеният дълготраен нематериален нематериален актив е данъчен актив не е данъчен амортизируем актив амортизируем актив Счетоводно отчетеният дълготраен Данъчният дълготраен нематериален нематериален актив не се завежда в актив се завежда в ДАП и съответно се ДАП и съответно не се начисляват начисляват данъчни амортизации в данъчни амортизации зависимост от категорията, в която попада Счетоводните разходи за амортизации не се признават за данъчни цели НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума