Фиш II.X.1 - Освобождаване от облагане с корпоративен данък


Фиш II.X.1 - Освобождаване от облагане с корпоративен данък

ФИШ ІІ.Х.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК ОСВОБОЖДАВАНЕ ОТ ОБЛАГАНЕ С КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК Редът за освобождаване от облагане с корпоративен данък е регламентиран с разпоредбите на Раздел ІІ от Глава двадесет и втора на ЗКПО. Категориите данъчно задължени лица, които са освободени от облагане с корпоративен данък са следните: 1. КОЛЕКТИВНИ ИНВЕСТИЦИОННИ СХЕМИ, ЛИЦЕНЗИРАНИ ИНВЕСТИЦИОННИ ДРУЖЕСТВА ОТ ЗАТВОРЕН ТИП И АЛТЕРНАТИВНИ ИНВЕСТИЦИОННИ ФОНДОВЕ Съгласно чл. 174 от ЗКПО не се облагат с корпоративен данък колективните инвестиционни схеми, които са допуснати за публично предлагане в Република България, националните инвестиционни фондове и алтернативните инвестиционни фондове, създадени за изпълнението на финансови инструменти въз основа на финансови споразумения по смисъла на чл. 38, параграф 7 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (OB, L 347/320 от 20 декември 2013 г.) по Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране. 1.1. Приложими дефиниции и законови разпоредби: „Колективна инвестиционна § 1, т.10 от ДР на ЗДКИСДПКИ схема” „Национални чл. 171 от ЗДКИСДПКИ инвестиционни фондове” Алтернативни чл. 194 от ЗДКИСДПКИ инвестиционни фондове НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ ІІ.Х.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК ОСВОБОЖДАВАНЕ ОТ ОБЛАГАНЕ С КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК 2. ДРУЖЕСТВА СЪС СПЕЦИАЛНА ИНВЕСТИЦИОННА ЦЕЛ Съгласно чл. 175 от ЗКПО дружествата със специална инвестиционна цел по Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и дружествата за секюритизация (ЗДСИЦДС) не се облагат с корпоративен данък. 2.1. Приложими дефиниции и законови разпоредби: „Дружество със специална чл. 4 от ЗДСИЦДС инвестиционна цел” 3. БЪЛГАРСКИ ЧЕРВЕН КРЪСТ Съгласно чл. 176 от ЗКПО Българският Червен кръст не се облага с корпоративен данък. Българският Червен кръст е единствената национална организация на Червения кръст на територията на Република България. Той е част от международното движение на Червения кръст и Червения полумесец (чл. 1, ал. 1 от ЗБЧК). Съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗБЧК Българският Червен кръст е юридическо лице, регистрирано по Закона за лицата и семейството, със седалище в София. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума