Фиш IV.IV.1 - Специфичен данъчен режим при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение


Фиш IV.IV.1 - Специфичен данъчен режим при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение

ФИШ ІV.ІV.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК СПЕЦИФИЧЕН ДАНЪЧЕН РЕЖИМ ПРИ ПРЕМЕСТВАНЕ НА СЕДАЛИЩЕТО НА ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО ИЛИ ЕВРОПЕЙСКО КООПЕРАТИВНО СДРУЖЕНИЕ І. ОБХВАТ Съгласно чл. 152 от ЗКПО преместване на седалището на европейско дружество (ЕД) или европейско кооперативно сдружение (ЕКС) е операция, при която: 1.1. Преместване на седалище от България в друга държава-членка: Дружеството, без да се прекратява или да учредява ново юридическо лице, премества седалището си от страната в друга държава - членка, съгласно чл. 8 от Регламент (ЕО) № 2157/2001 на Съвета или съгласно Регламент (ЕО) № 1435/2003 на Съвета, като активите и пасивите на дружеството трябва да са ефективно свързани с мястото на стопанска дейност в страната и резултатите от експлоатирането им трябва да участват при определянето на данъчния финансов резултат, или 1.2. Преместване на седалище от друга държава-членка в България: Дружеството, без да се прекратява или да учредява ново юридическо лице, премества седалището си от друга държава - членка, в страната съгласно чл. 8 от Регламент (ЕО) № 2157/2001 на Съвета или съгласно Регламент (ЕО) № 1435/2003 на Съвета, като активите и пасивите на мястото на стопанска дейност трябва да са ефективно свързани с дружеството в страната, което възниква в резултат на тази операция, и резултатите от експлоатирането им трябва да участват при определянето на данъчния финансов резултат. Характеристики на ЕД (дял 1, чл. 1 от Регламент ЕО №2157/2001)  Дружество, чийто записан капитал е най-малко 120 000 евро, разделен на акции  Притежава правосубектност  Учредено съгласно законодателството на държавата-членка  Чието седалище и адрес на управление се намират в ЕС НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ ІV.ІV.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК СПЕЦИФИЧЕН ДАНЪЧЕН РЕЖИМ ПРИ ПРЕМЕСТВАНЕ НА СЕДАЛИЩЕТО НА ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО ИЛИ ЕВРОПЕЙСКО КООПЕРАТИВНО СДРУЖЕНИЕ Понятие за седалище (чл. 7 и чл. 8 от Регламент ЕО №2157/2001)  Седалището и адресът на управление се намират в една и съща държава-членка  Държава-членка може да наложи седалището и адресът на управление да се намират на едно и също място СХЕМА за преместване на седалището  ПРЕДИ  СЛЕД България Румъния България Румъния Дружество А Дружество А МСД седалище Преместване на седалището Преместване на седалището НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ ІV.ІV.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК СПЕЦИФИЧЕН ДАНЪЧЕН РЕЖИМ ПРИ ПРЕМЕСТВАНЕ НА СЕДАЛИЩЕТО НА ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО ИЛИ ЕВРОПЕЙСКО КООПЕРАТИВНО СДРУЖЕНИЕ ІІ. ДАНЪЧНО ТРЕТИРАНЕ 2.1. ПРАВОПРИЕМСТВО 2.1.1. При преместване на седалище от България в друга държава-членка: Съгласно чл. 153, ал.1 от ЗКПО за данъчни цели при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение при условията на чл. 152, т. 1: 1. всички действия, извършени от това дружество за текущия и предходните периоди, включително преобразуванията на данъчния финансов резултат, се смятат за извършени от мястото на стопанска дейност; 2. дружеството не се облага с корпоративен данък за периода от началото на годината до датата на операцията; 3. мястото на стопанска дейност се облага с корпоративен данък за периода от началото на годината по общия ред, като дейността, извършена от дружеството в годината на операцията, се смята за извършена от мястото на стопанска дейност; 4. мястото на стопанска дейност има право да пренася непренесените данъчни загуби, формирани от дружеството по общия ред. 2.1.2. При преместване на седалище от друга държава-членка в България: Разпоредбата на чл. 153, ал. 2 предвижда, че за данъчни цели при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение при условията на чл. 152, т. 2: 1. всички действия, извършени от мястото на стопанска дейност за текущия и предходните периоди, включително преобразуванията на данъчния финансов резултат, се смятат за извършени от дружеството; НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ ІV.ІV.1 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК СПЕЦИФИЧЕН ДАНЪЧЕН РЕЖИМ ПРИ ПРЕМЕСТВАНЕ НА СЕДАЛИЩЕТО НА ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО ИЛИ ЕВРОПЕЙСКО КООПЕРАТИВНО СДРУЖЕНИЕ 2. мястото на стопанска дейност не се облага с корпоративен данък за периода от началото на годината до датата на операцията; 3. дружеството се облага с корпоративен данък за периода от началото на годината по общия ред, като дейността, извършена от мястото на стопанска дейност в годината на операцията, се смята за извършена от дружеството; 4. дружеството има право да пренася непренесените данъчни загуби, формирани от мястото на стопанска дейност, по общия ред. 2.1.3. Други приложими разпоредби при преместване на седалището: На основание чл. 154 от ЗКПО разпоредбите на раздел II от глава деветнадесета по отношение на активите и пасивите, печалбите и загубите и данъчните временни разлики се прилагат и при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение. (виж Фиш ІV.ІІІ.1 и ІV.ІІІ.2) ІІІ. ДАНЪЧНА ПРАКТИКА Специфичният данъчен режим при преместване на седалището на европейско дружество или европейско кооперативно сдружение е разгледан в писмо изх. № М-24-36- 98/15.01.2016 г., което е публикувано на интернет страницата на НАП в системата „Въпроси и отговори“. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума