Фиш V.2 - Данъчно третиране при разпределение на ликвидационен дял


Фиш V.2 - Данъчно третиране при разпределение на ликвидационен дял

ФИШ V.2 КОРПОРАТИВЕН ДАНЪК ДАНЪЧНО ТРЕТИРАНЕ ПРИ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЛИКВИДАЦИОНЕН ДЯЛ ИЛИ ДИВИДЕНТ І. ДЕФИНИЦИИ „Ликвидационен дял” – разпределението на дял от имуществото от едно лице при прекратяването му в полза на друго лице или при прекратяване на членството на това друго лице (§ 1, т.6 от ДР на ЗКПО); „Дивидент” - разпределението в полза на лице, произтичащо от неговия дял в капитала на друго лице, вследствие на което намалява собственият капитал на последното, включително: а) доходи от акции; б) доходи от дялови участия, включително от неперсонифицирани дружества и от други права, третирани като доходи от акции; в) скрито разпределение на печалба. Не е дивидент разпределението, което съгласно счетоводното законодателство е отчетено при разпределящото лице като разход, с изключение на случаите на скрито разпределение на печалбата. (§ 1, т. 4 от ДР на ЗКПО). ІІ. ДАНЪЧНО ТРЕТИРАНЕ ПРИ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЛИКВИДАЦИОНЕН ДЯЛ ИЛИ ДИВИДЕНТ Съгласно чл. 165, ал. 1 от ЗКПО разпределените като ликвидационен дял или дивидент активи към момента на разпределението за данъчни цели се смятат за реализирани от данъчно задълженото лице по пазарни цени и се отписват. В ал. 2 и 3 на чл. 165 е регламентиран редът за данъчно преобразуване на счетоводния финансов резултат, когато данъчно задълженото лице разпределя ликвидационен дял или дивидент под формата на активи, както следва: 1. Счетоводният финансов резултат се увеличава с печалбата и се намалява със загубата, получена като разлика между пазарната цена на активите и счетоводната им стойност към датата на разпределението на ликвидационния дял или дивидента. 2. Свързаните с активите данъчни временни разлики се признават по общия ред на закона (например възникнала в предходен данъчен период данъчна временна разлика от обезценка на краткотрайни активи намира обратно проявление поради отписването им). НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 3. При определяне на данъчния финансов резултат се прилага чл. 66, ал. 1 и 2:  счетоводният финансов резултат се увеличава със счетоводната балансова стойност на данъчните амортизируеми активи;  счетоводният финансов резултат се намалява с данъчната стойност на данъчните амортизируеми активи; 4. Счетоводните приходи и разходи, отчетени във връзка с разпределението на ликвидационния дял или дивидента под формата на активи, не се признават за данъчни цели, т.е. счетоводният финансов резултат се увеличава с разходите и се намалява с приходите. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума