Фиш VII.I.3 - Данъчна основа и данъчна ставка. Деклариране и внасяне на данъка върху представителните разходи


Фиш VII.I.3 - Данъчна основа и данъчна ставка. Деклариране и внасяне на данъка върху представителните разходи

ФИШ VІІ.І.3 ДАНЪК ВЪРХУ РАЗХОДИТЕ ДАНЪЧНА ОСНОВА И ДАНЪЧНА СТАВКА. ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ, СВЪРЗАНИ С ДЕЙНОСТТА І. ДАНЪЧНА ОСНОВА Данъчната основа за определяне на данъка върху представителните разходи са начислените разходи за календарната година и е регламентирана с чл. 211 от ЗКПО. ІІ. ДАНЪЧНА СТАВКА Данъчната ставка на данъка върху представителните разходи е 10 на сто и е определена с чл. 216 от ЗКПО. ІІІ. ДЕКЛАРИРАНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ Данъкът върху представителните разходи се декларира с годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО (чл. 217, ал. 1 във връзка с чл. 207, ал. 1 от ЗКПО). ІV. ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ Данъкът върху представителните разходи се внася до 30 юни на следващата година (чл. 217, ал.2 от ЗКПО). V. ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ В СЛУЧАИТЕ НА ЗАЛИЧАВАНЕ/ПРЕКРАТЯВАНЕ Съгласно чл. 217, ал. 5 от ЗКПО при заличаване/прекратяване на данъчно задълженото лице данъкът върху разходите се декларира и внася от лицата по чл. 161, ал. 7 в срока и по реда за подаване на данъчната декларация и за внасяне на данъка по чл. 162 и 163. Това означава, че: - срокът за деклариране и внасяне на данъка е 30 дни от датата на заличаване/прекратяване; - представляващият през последния данъчен период – ликвидатор, синдик, представляващият място на стопанска дейност, неперсонифицирано дружество или осигурителна каса следва да удържи, декларира и внесе данъка, дължим за този период. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ VІІ.І.3 ДАНЪК ВЪРХУ РАЗХОДИТЕ ДАНЪЧНА ОСНОВА И ДАНЪЧНА СТАВКА. ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ, СВЪРЗАНИ С ДЕЙНОСТТА VI. ПРИЗНАВАНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ ПРЕДСТАВИТЕЛНИТЕ РАЗХОДИ Представителните разходи и данъкът върху тях се признават за разходи за данъчни цели съгласно чл. 206, ал. 1 от ЗКПО. Данъкът върху разходите е окончателен. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума