Фиш VIII.5 - Данък върху хазартната дейност от хазартни съоръжения


Фиш VIII.5 - Данък върху хазартната дейност от хазартни съоръжения

ФИШ VІІІ.5 АЛТЕРНАТИВНИ ДАНЪЦИ ДАНЪК ВЪРХУ ХАЗАРТНАТА ДЕЙНОСТ ОТ ИГРИ С ИГРАЛНИ АВТОМАТИ И ИГРИ В ИГРАЛНО КАЗИНО Данъчното облагане на хазартната дейност от игри с игрални автомати и игри в игрално казино е регламентирано с разпоредбите на раздел V от глава тридесет и втора на ЗКПО, както следва: Хазартната дейност от игри с игрални автомати и игри в игрално 1. Обекти на казино се облага с данък върху хазартната дейност, който е облагане окончателен. 2. Данъчно Организаторите на хазартни игри с игрални автомати и игри в задължени лица игрално казино. Данъкът се определя за вписаните в удостоверението за издаден лиценз и експлоатирани: 3. Определяне 1. игрални автомати в игрална зала, съответно всяко игрално на данъка място от тях; 2. игрални маси и игрални автомати в игрално казино, съответно всяко игрално място от тях. Чл. 245, ал.1: Данъкът върху хазартната дейност по раздел V от глава тридесет и втора на ЗКПО е в размер, както следва: 1. за игрален автомат в игрална зала и игрално казино, съответно всяко игрално място от него - 800 лв. на тримесечие; 2. за рулетка в казино за игрална маса - 22 000 лв. на тримесечие за всяка игрална маса; 3. за друго игрално оборудване в казино - 5 000 лв. на тримесечие за всяко игрално оборудване. За тримесечията преди издаване и след отнемане на лиценза за организиране на хазартни игри със съответното игрално оборудване данък по чл. 245, ал. 1, т. 1-3 от ЗКПО не се дължи. Данъкът чл. 245, ал. 1, т. 1-3 от ЗКПО се дължи в пълен размер за тримесечието, в което е издаден или е отнет лицензът за 4. Размери на организиране на хазартни игри със съответното игрално оборудване. данъка В случаите по чл. 40 от ЗХ (временно спиране и възобновяване на дейността) данъкът по чл. 245, ал. 1, т. 1-3 от ЗКПО се дължи в пълен размер за тримесечието, в което е спряна или възобновена дейността (чл. 245, ал. 4 от ЗКПО). Алинея 4 на чл. 245 от ЗКПО не се прилага в случаите на спиране на дейността в изпълнение на административен акт, издаден по реда на глава втора, раздел пети от Закона за здравето. В тези случаи данъкът по ал. 1, т. 1 - 3 се дължи пропорционално на дните от тримесечието, през които не е спряна дейността. (чл. 245, ал. 5 от ЗКПО, ДВ, бр. 104/2020 г., в сила от 01.01.2021 г.). Тази разпоредба се прилага и за последно тримесечие на 2020 г. (§7 от ПЗР на ЗИДЗДДС (ДВ, бр. 107/2020 г). НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ VІІІ.5 АЛТЕРНАТИВНИ ДАНЪЦИ ДАНЪК ВЪРХУ ХАЗАРТНАТА ДЕЙНОСТ ОТ ИГРИ С ИГРАЛНИ АВТОМАТИ И ИГРИ В ИГРАЛНО КАЗИНО Данъчно задължените лица декларират данъка по този раздел с подаване на данъчна декларация по образец /обр.1055/ в срок до 15-о 5. Деклариране число на месеца, следващ тримесечието. на данъка Данъчната декларация се подава в ТД на НАП по мястото на регистрация на лицето. 6. Внасяне на Данъкът върху хазартната дейност по раздел V от глава тридесет и данъка втора на ЗКПО се внася в сроковете за декларирането му. На основание чл. 242, ал. 2 от ЗКПО хазартната дейност от игри с игрални автомати и игри в игрално казино, организирани онлайн, се облага с корпоративен данък. Определения за целите на данъчното облагане на хазартната дейност: §1, т. 67 от ДР на ЗКПО – „дата на спиране на дейност на организатор на хазартни игри” за данъчни цели е датата, на която данъчно задълженото лице е предало удостоверението си за издаден лиценз на съхранение в Национална агенция за приходите. §1, т. 68 от ДР на ЗКПО – „дата на възобновяване на дейност от организатор на хазартни игри” за данъчни цели е датата, следваща датата, на която данъчно задълженото лице е получило удостоверението си за издаден лиценз от изпълнителния директор на Националната агенция за приходите.. Относно всички останали общи правила виж ФИШ VІІІ.І Общи положения. ЗАБЕЛЕЖКА: В ЗКПО няма определения на част от понятията, свързани с хазартната дейност, поради което следва да се ползват съответните дефиниции на Закона за хазарта (ЗХ), обн. ДВ бр. 26 от 30.03.2012 г., в сила от 01.07.2012 г. – справка ФИШ VІІІ.І. ПРАКТИКА: Писмо изх. №24-34-130#1/15.10.2012 г. на изпълнителния директор на НАП относно определяне на данъка върху хазартната дейност за игрални автомат, игрални маси НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ VІІІ.5 АЛТЕРНАТИВНИ ДАНЪЦИ ДАНЪК ВЪРХУ ХАЗАРТНАТА ДЕЙНОСТ ОТ ИГРИ С ИГРАЛНИ АВТОМАТИ И ИГРИ В ИГРАЛНО КАЗИНО (включително и виртуални) по реда на чл. 244 от ЗКПО, които са вписани в удостоверението за издаден лиценз и експлоатирани /публикувано в Системата „Въпроси и отговори”/. Становище с изх. № 20-00-62/06.04.2020 г. относно размер и срок за заплащане на алтернативен данък от организаторите на хазартни игри с игрални автомати и игри в игрално казино съгласно раздел V от глава тридесет и втора на Закона за корпоративното подоходно облагане (актуално за първо, второ и трето тримесечие на 2020 г.) Становища относно размера на алтернативния данък от организаторите на хазартни игри с игрални автомати и игри в игрално казино съгласно раздел V от глава тридесет и втора на ЗКПО за 2021 г.: изх. № 26-Х-17/18.03.2021 г.; № 26-П-76/05.04.2021 г. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума