Здравейте и ЧНГ на всички! Искам да попитам задължително ли е при сключване на ТД да се вписва общия трудов, осигурителен и професионален стаж на лицето и съответно в кой нормативен документ е регламентирано изискването? Все по-често ми се случва лицата да не представят при сключване на ТД никакви доказателства за въпросните стажове и затова ми е питането.
Благодаря предварително!
OK, благодаря.
Но служителите си ги търсят много активно напоследък. И на мен ми струва, че имаше някакъв норматив, който задължава работодателите да ги издават. Но не се сещам кой точно беше - закон или наредба.
А вие от къде го четете това, че може да не се издават?
Здравейте,
имам служителка за която трябва да издам УП - 2 за период, през който е била в отпуск за бременност и раждане. Каква сума следва да посоча в графа 4 на УП 2, където се посочва осигурителен доход? От упътването за попълване ми се струва, че трябва да посоча доходът от който е изчислено обезщетението, но не знам от къде мога да съм сигурна какъв е този доход, тъй като лицето е работило в нашата фирма само 8 месеца преди да излезне в болничен за бременност и раждане.
Здравейте, да използвам темата за да птам и аз нещо за декларацията по чл.15. ЕООД, регистрирано в каря на 2014, което към 31.12.2014 няма нает персонал, а само СОЛ, който е собственика. През 2015 април сключва първия си ТД. И от службата по трудова медицина твърдят, че трябва да се подаде декларация за 2014, заради сключения ТД. А според мен не са парви. Средносписъчния персонал например в т.9 си е 0 към 31.12, а няма такава опция за избиране при попълването. Според мен чак догодина трябва да се подава декларацията. Моля накой да ми потвърди,ч е съм права.
Предварително благодаря!
И аз вече имам 4 успешно подадени и обработени от НАП ГДД по чл.92 чрез КЕП, без да съм прикачала каквито и да било файлове към тях. С уговорката, че първо се подава отчета към НСИ и трябва да се вижда вх. му номер в съответния акаунт в ел. услугите на НАП.
Отново имам нужда от помощ във връзка с продължение на гореописания казус. Сега предстои да изтекат 410 дни на майката, старият осигурител е вече залиен от ТР. Намерили сме нов осигурител с който да се сключи нов ТД. Възникват следните въпроси:
1. От 411 ден ли трябва да се сключи новия ТД?
2. Ако се сключи като ТД на 4 часа и майката запоне действително работа по него има ли право на 50 % майчинство или стават 25 % заради 4 часовия работен ден?
3. Ои 411 ден ли има право на обезщетението по чл.164, ал. 5 от КТ?
Отново използам възможността да Ви благодаря предварително за оказаната помощ!
Здравейте,
ясно ми е че нищо не се подава в НАП и не се сключва ДС при промяна само на осигурителната сума. Но да питам все пак - пускате ли някаква заповед или друг вътрешнофирмен документ с който да регламентирате, че променяте МОД или просто си го залагате в софтуера или там както правите заплатите и си начислявате така осигуровките по новите прагове?
Благодаря!
Здравейте,
да попитам и аз: Новоучредено ЕООД подава в НАП заявление за регистрация по ЗДДС по желание, без да е достигнало оборотите /всъщност няма оборот още/ и освен това подава заявление за регистрация като търговец на препарати за растителна защита, но още няма приходни и рзходни фактури, нито договори. Та дали би се брояло за дейност това, че е подало тези 2 заявления или може да се изчака докато се появят първите фактури, защото всъчност това е само подготовка за развиване на дейността, но знам ли ги от НАП как биха го тълкували?
Благодря за отговорите! За пореден път ми помогнахте много!
 Здравейте, във фирма /Едноличен търговец/, която обслужвам възникна следната ситуация: Собственикът на ЕТ е болен от тежко заболяване и се очаква да почине, наследниците не желят да продължат да развиват дейността му след неговата смърт. В предпиятието на едноличния търговец има назначени 2 лица по трудов договор, едното от които в момента е в отпуск по майчинство /ползва остатъка от 135 до 410 дни/. Въпросът ми е ако някой се е сблъсквал: Какви действия следва да се предприемат след смъртта на собственика за да продължи лицето по майчинство да получава обезщетенеито?
И до НОИ писах ама не е много ясен отговора, особенно по отношение на остатъка след 410 ден. А от някъде ми се върти в главата, че може да се преназначи майката в друга фирма и от там пак да излезе по майчинство, ама не съм сигурна кога и на каво основание трябва да е преназначението. Прикачам го отговора за да го има и тук, може да е полезен на някой.
Благодаря предварително за отделеното време!
Благодаря за отговора.
Здравейте,
да попитам при издаване на фактура за услуга - например за маркетингово проучване, с какви документ трябва да разполага издадтеля на фактурата? Достатъчна ли е самата фактура или трябва да има договор и/или други документи?
Извинявам се предварително ако темата е дискутирана по-рано.
Здравейте,
имам нужда от помощ. Имам ГД с пенсионер, лицето не желае да се осигурява за фонд Пенсии, има само здравни осигуровки, в Д1 го подавам вид осигурен 14 и проценти слагам само в полетата за ЗО. От НАП ми отхвърлят Д1, като причина е посочена следната грешка: "Валидация: 1 :22а - неверен % на работодателя за ДОО". Някой има ли идея как да направя Д1, че да я приеме НАП?
Предварително благодаря!
Вижте тази тема:http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=9297.0 . Веротно са дискутирани въпросите Ви в нея. Така или иначе няма ясно норматовно тълкувание. За момента или чакате указание от НАП /ако пуснат въобще/ или си го тълкувате както намерите за добре.
Закриват единната сметка в петък
26 Февруари 2014

Единната сметка за плащане на данъци и осигурителни вноски ще функционира до петък, 28 февруари, съобщават от НАП. Днес Народното събрание одобри на второ четене измененията в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК). Промяната в начина на плащане на данъци и осигурителни вноски е продиктувана от решението на Конституционния съд, с което текстове на ДОПК, регламентиращи т. нар. единна сметка, бяха обявени за противоречащи на Конституцията.

Плащанията по т. нар. единна сметка ще бъдат обработвани най-късно на 28 февруари, петък, уточняват от НАП. Препоръчително е последните преводи по старата сметка да се извършат не по-късно от 11,00 ч. на тази дата. В края на работния ден на 28.02.2014 г. досегашните банкови сметки на НАП ще бъдат закрити. От 4.03.2014 г. плащанията ще се извършват по 4 нови сметки – за данъци, за социално-осигурителните вноски, за здравните вноски и за вноските за допълнително задължително пенсионно осигуряване.

Информация за новите банкови сметки по териториални структури ще бъде достъпна след 1 март 2014 г. в рубриката „Плащане“, в банковите офиси и на гишета за обслужване на клиенти на НАП.

НАП ще изпрати близо 300 000 персонални електронни писма до всички данъкоплатци, чиито електронни адреси са достъпни в регистрите на Агенцията до края на седмицата.

източник: http://www.nap.bg/
От НАП отговориха по телефона преди малко, общо взето казаха, че докато не настъпи падежа т.е. 30.04.2014 сумата ще седи така. Сега чакаме...
Поне разбрах, че не е грешката при мен. Все още чакам да ми отговорят от НАП на запитването. Да видим ще отговорят ли въобще и какъв ще е отговора може да внесе яснота...
Интересното е, че при деклрацията по ЗКПО, където отстъпката е 1%, но все пак има отстъпка и би следвало да се отрази в справката за задълженията по аналогичен начин не е така. Имам една вече подадена такава декларация и там задължението е с включената отстъпка.