Здравейте г-н Савов!
Много благодаря за поднесената информация. Беше ми много полезна, когато човек се хваща за първи път с такова нещо, в началото е малко разпилян от купущата документация и органи, които трябва да посети!
Извинявайте, бих искала да попитам нещо, тъй като взимам едно помещение, което искам да се превърне във фризьорски салон, но е било кафе, кафе - аперетив, , следователно е търговски обект , има ли нужда да се минава отново през тази процедура - промяна на статут/предназначение? или вече веднъж обявено като ТО, не се изисква смяна на предназначението на самото помещение.
От РЗИ казаха, че им трябва само уведомлението, отделно разговарях и с БАБХ, понеже ще има и напитки в салона, и те споделиха, че не им трябват нови проекти и прочее, а само проверката и заявлението от съответния орган. Ще ви бъда много благодарна ако споделите мнение и по този въпрос.
Поздрави и успешен ден



на първия въпрос- РЗИ - бившото ХЕИ - подава се уведомление / по образец / за разкриване на обект с обществено предназначение заедно с нужните придружаващи го документи....  отивате в ХЕИ , консултирате се, дават ви бланка,какзват какви документи вие да подготвите, правите си здравна книжка/само при личен лекар,заедно и с манту/;пожарна-там е необходимо да имате противопожарна инструкция и да я съгласувате  с Началника на пожарната по местоживеене,
- оценка на професионалния риск , и договор със СТМ / договора не е задължителен при лица ,които работят сами и нямат наети на тр. договор лица.
по втория въпрос - зависи къде живеете... на някои места искат 2-ра квалиф. степен , на други - не... по закон трябва да имате 2-ра квалифик. степен... Но законодателя тогава трябва да забрани да се издават Удостоверения... От страна на ХЕИ е важно да не ви искат 2-ра квал. степен.... в предния отговор съм качил някои от нормативните документа, някои от тях очакваме да се актуализират и променят.....
Друго.... това лично към теб като питаща- Дразни ме изречението "моля някои компетентен.." ако тук няма компетентни хора , може би нямаше да се обърнете към този форум...
Съвет... направете си консултация със счетоводител предварително за статута на фирмата, вида на осигуряването ... разходите,които ви очакват, от административна гледна точка,,, за дейността си ги знаете... има и скъпи материали, има и по-евтини...Успех!!!...