Благодаря ви delphine,
Задължително ще направя консултация със счетоводството, но си мисля (тъй като не са се занимавали с това), че няма да ми дадат точен отговор.
Искаше ми се да съм подготвен преди да ги посетя.
От прочетеното в поста Ви, ми се струва, че по добрия вариант е да си я продам на мен като физическо лице. Така ще избегна плащането на данък "лично ползване" и след като няма да имам възможността да приспадам ДК от експлоатационните разходи няма да има никакъв смисъл да бъде на фирмата.

Неприятното при продажбата от фирмата към мен ще бъде факта, че трябва да начисля ДДС върху продажбата цена.
Правилно ли разбирам?
Здравейте,

Ще помоля за малко разяснения...
Закупих на името на фирмата (регистрирана по ДДС) ударен лек автомобил от физическо лице в Германия с договор за  покупко продажба без начислено ДДС. Автомобила по договор е на стойност 500 Евро. Идеята беше да се препродаде като стока, но в последствие реших да го задържа за себе си.

Въпроса ми е как е по правилно и по евтино да процедирам.

Първи вариант е да го регистрирам на името на фирмата и да го ползвам като личен. Какви плюсове и минуси би ми довело това.

Втори вариант е да го си го препродам от фирмата на себе си като физическо лице.
Ще си изготвя договор за покупко-продажба, но трябва ли фирмата да ми издаде фактура дори ако не желая? Трябва ли да се начисли ДДС и да се впише в Дневника за продажби, (като преди това не е ползван данъчен кредит)? 

Благодаря ви предварително за насоките....
Всъщност този въпрос и мен ме вълнува...
Ако клиента е физическо лице и не е пусната фактура, използвали сме ППП и на 10-ти ден клиента реши, че  поръчката не го удовлетворява и върне част от продуктите или всичките какво правим?
Не можем да пуснем кредитно, няма фактура, касова бележка... връщаме цялата или част от сумата по банков път... какъв документ издаваме?
Какъв е редът?
Получих отговор от счетоводството, че не е необходимо да ми издават касова бележка при плащане с карта, необходимо било само при плащане в брой.
Ще се радвам ако ме насочите къде е упоменато това за да се образовам..
Благодаря!
Здравейте,
Чичко Google не намира отговор на въпроса ми, а може и аз да не питам правилно...
Трябва ли да ми бъде издаден касов бон при покупка на услуга или електронен продукт( онлайн курс) при покупка чрез електронен магазин и плащане с дебитна карта? Наблюденията са ми че OLX, Google и др. ми издават фактура без касов бон...
Ще може ли да ми посочите къде и по кой член е упоменато това...?
Тоест, по куриер ще се изпращат нещата, платени по банка? Това е добре, няма да трябва КА.

10, 30, 40 бройки - един път може и да минете, но друг път не го правете това упражнение да купувате и продавате като физическо лице. Иначе, плащането по банка винаги е по-лесно доказуемо от плащането в брой, в случай на проблем. Също проблем ще е какъв документ ще получи ООД-то за покупката, и в качеството на какъв ще се яви продовачът.
Предполагам че един договор за покупко продажба ще бъде достатъчен.... или бъркам?
Това прочетох в друг Български форум.
Когато се маркира опцията - "No, I'm not buying ads for business purposes." Facebook ни издават фактура с ирландско ДДС.
Има ли нещо вярно в цитата по долу?

Цитат
Ако пуснеш реклама като физическо лице във фейсбук,или като фирма която не е регистрирана по ДДС,няма нужда да се регистрираш по некъф смешен член 97а,б,в,г....
По ДДС.
Ако зададеш на фейсбук,че нямаш ДДС номер , фейсбук те третира като краен потребител и ти начислява ДДС във фактурата.

Това начислено ДДС Фейсбук Ирландия го превежда на НАП България чрез системата MOSS. И всичко е пито-платено!!!
А счетоводителят на ООД-то какво Ви съветва?

Според него не е много правилно Управителя на ООД да продаде на ООД-то и препоръча ако ще правим така да бъде от банковата сметка на ЮЛ към ФЛ и да направим приемно предавателен протокол. Но на мен ми се иска да бъде платено от касата на фирмата... - всъщност има ли значение как ще мине плащането?
ООД-то няма касов апарат понеже ще работи само по банка и куриер, Има ли значение как ще се плати... от касата на ЮЛ към ФЛ или от банковата сметка на ЮЛ по сметка на ФЛ?
Какви документи е редно да се подготвят?
Все пак - какви и колко са стоките? Две бройки? един контейнер? :)

10бр. хард дискове на стойност 1500лв. и около 30 - 40 броя дребни аксесоари като кабелчета и др. на стойност 200лв.
Здравейте!
Вероятно въпросът ми ще предизвика смях у някого, моля за извинение, ако така формулиран звучи безумно :)
Като физическо лице съм закупил стоки от Китай , за които имам фактури и митническа декларация.

Мога ли да ги продам на ООД-то, на което съм управител, с цел търговия на дребно без да слагам надценка, на цените на който съм ги придобил ?

Какви ще бъдат последствията за мен като физическо лице, вероятно ще трябва да ги декларирам, но какви данъци ще платя при положение че нямам печалба от сделката?

Какви документи ще трябва да подготвим за легитимност на сделката между мен и ООД-то.

Благодаря предварително на всички за отделеното време и съвети.
Така правя и аз, изписвам името на фирмата, като след него добавям контактно лице. Винаги изпращат адресирани до контактното лице без да се споменава фирмата.
Имам няколко малки пратки на мостри който са под облагаемата стойност и не са задържани на митница. Сега се очертава по голяма пратка и се чудя ако отново е адресирана до физическо лице какво ще обяснявам на митница.


Нали това ЮЛ си има адрес, на който се правят доставки? Фирма, улица, номер, пощенски код, град, държава - това не е ли достатъчно? В случая на Contact name бих написал името на фирмата, а телефона - на някой, който като потърсят може да отговори правилно на въпросите.
Все пак - нали сте посочили и фирмени данни за фактурата?
Здравейте,

Някой може ли да сподели как най правилно да адресирам пратка от AliExpress пътуваща до ЮЛ - Фирма. Ще мине митница и всичко трябва да е както трябва.

В полето за доставка има място само за физическо лице.


Въобще какво е правилото за адресиране до Юридическо лице... какви данни трябва да бъдат изписани?



P.S Ако въпреки всичко, пратката е адресирана до физическо лице, а е платена от сметка на ЮЛ и е издадена фактура към ЮЛ. Как ще се извърши обмитяването на митница?
Да това е така...
Всъжност фирмата е на няколко години, но никога не е стартирала дейност...
Да разбирам ли че има възможност да се започне от номер 0000000111?

За програма или сайт за издаване на фактури ще може ли да ме насочите..., при търсене в Google излизат стотици, но при повечето няма възможност за промяна на номера на фактурата...
Здравейте,
Извинете ме предварително за невежеството....
Питах бъдещия си счетоводител, човека ми обясни, но аз нищо неразбрах... След това четох чл.78 ППЗДДС и пак не ми сътана ясно...

Новорегистрирана фирма без регистрация по ДДС, време е да започне дейност и да издаде първата си фактура.
Какъв може да бъде първия номер на първата фактура, не ми се иска да бъде 0000000001 понеже клиента получаваш фактурата ще види че е новорегистрирана фирма и ще бъде предобеден...
Възможно ли е първия номер да бъде някакъв друг? И какъв....? Може ли да се започне от 0000000111?

Ще се издават електронни фактури, не от кочан. Препоръчате ми сайт или програма за създаване на фактури.

Предварително ви благодаря за насоките!
Благодаря ви за отговора...
Ако имате познат във Велико Търново с който мога да се консултирам може да оставите кординати.

Фактурата която получих от Китайската фирма няма номер за регистрация в страна членка, също няма начислено ДДС, само цена на стоката и цена на транспорта.
Здравейте,

Регистрирах ЕООД с което смятам да развивам малка онлайн търговия.

Търся счетоводител в сферата на международна търговия, дропшипинг в България и ЕС от Велико Търново за първоначална консултация, както и за водене на счетоводството.



Няколко въпроса...

Правя покупка от Китайска фирма която вероятно работи на принципа на дропшипинга. Покупката е на стойност $500 и тъй като работи на принципа на дропшипинг пратката е изпратена от друга фирма в Европа с DHL. При влизане в страната не се дължи митническо освобождаване за стоката тъй като идва от Европа - нямам митническа декларация. Единствения документ който имам е фактура от Китайската фирма с цена на стоката и транспорта с проследяващ номер тръгващ от Европа.



Това достатъчно ли е за оправдаване на разхода? Ако не е какво още трябва да имам?



Регистрация по ДДС трябва ли да правя още преди първата фактура или след достигане на 50000 оборот?



Благодаря предварително...