Притеснява ме факта че на големия талон пише Лек автомобил 6+1,категория М 1
Може ли колеги с повече опит да коментират, дали правилно разсъждавам?
Ще съм благодарна.
Може ли повече информация?
За автомобили, които имат повече от 5+1 места, но не повече от 8+1 места, е възможно ползването на данъчен кредит при определени условия. Например, когато тези автомобили се използват за извършване на транспортни услуги, правото на данъчен кредит е налице. Чл. 69, ал. 1 от ЗДДС позволява приспадането на данъчен кредит, ако автомобилът се използва за извършване на облагаеми доставки, като транспортни услуги за трети лица.

Особено внимание се обръща на автомобилите с 6+1 и 7+1 места. Съгласно чл. 69, ал. 1, т. 3 от ППЗДДС, когато данъчно задължено лице придобива автомобил с 6+1 или 7+1 места и го използва за стопански нужди, свързани с облагаеми доставки, то има право на данъчен кредит. Тези автомобили често се използват за превоз на персонал или за служебни цели, което ги прави допустими за ползване на данъчен кредит.
Мисля че това е законовата обосновка?
Моля,коментирайте дали е така?
Здравейте  :smile1:
Лек автомобил закупен от автокъща за фирмени цели . Фактура на основание чл.143 от ЗДДС. т.е нямаме право на данъчен кредит. Автомобила ще се ползва само за фирменни цели.Въпросат ми е може ли да се приспада данъчен кредит относно фактурите за гориво както и разходи по обслужване на автомобила?
Привет!
От скоро работя с ТРЗ Про как трябва да създам данни на служителите за м01 2025 т.е. да начисля заплати за м.01
В м.01 трябва да освободя лице който е на трудов договор във фирмата и последен ден в осиг. е 28.01 и от 29.01 да го назнача като СОЛ с личен Труд?
Осиг.доход и възнаграждение за личен Труд е една и съща сума!
Благодаря ви kiarra !
При мен до момента се е подавало ел. подпис на физ.лице който е едноличен собственик на капитала и след издаване на смъртния акт достъпа в сайта на на НАП е ограничен!
Новия собственик който ще поеме дружеството няма ел.подпис,аз като счетоводител до момента съм подавала с ел.подпис на вече починалото лице!

Когато говорих по тел. с методология от нап ми казаха да ги подам по пощата но задължително подписани с ел.подпис на новия собственик на дружеството!

Варианта който се сещам  новия собствиник да  си направи ел.подпис на негово име и след приемане на дружеството предполагам че може да си продължим използването на ел.услуги на нап с подписа на новия управител!
Благодаря ви за изчерпателния отговор!
Относно описанието на случая може ли да ми изпратите примерно !
Здравейте,
 за съжаление едноличния собственик на капитала на дружество почина, като дружеството е регистрирано по ДДС. Разполага се с със Смъртен акт и Удостоверение за наследници. При всички положения наследниците няма да успеят да внесат необходимите промени в Агенция по вписвания до 14-то число на месеца.

Ел. подпис с който до този момент са подавани СД по ДДС е на ФЛ-починалия и вече е не активен!Как мога  да подам ДДС-то в ТД на НАП преди да бъдат вписани като такива в АВ? И имам ли някакви други възможности преди вписването?
Може ли да се подаде СД по ДДС по пощата към съответния ТД на НАП като се приложи сканиран смъртен акт и удостоверение за наследници?
Здравейте,
Доколкото разбирам трудовите договори на служителите си остават, относно новия собственик който е на трудов договор той вече ще Сол с личен Труд  нещо допълнително прави ли се?
Здравейте,
За първи път публикувам и се извинявам предварително ако не формулирам правилно и точно казуса с конкретната терминология!
Собственик на ЕООД е починал-СОЛ пенсионер но все още няма смъртен акт.
Каква е процедурата - дружеството ще продължи дейност като новия собственик ще е сина ѝ ,който до момента е на трудов договор в дружеството?
Какво става със служителите които са на трудов договор в дружеството?
След вписване на новия собственик в ТР какво следва след това?