Здравейте, този месец получихме фактура за актив закупен средата на 2022г. Съответно фактурата ще бъде включена в ддс дневниците за м.02. Относно амортизацията, би ли било правилно да започне начисляване на амортизация от миналата година, при положение, че активът ще бъде заведем през м.02 тази година?
Здравейте колеги, за първи път ми се налага да водя фирма занимаваща се с транспорт на автомобили от ЕС(регистрирана по ЗДДС).
Става въпрос за фирма с един автовоз, с който се извършва транспортът и един шофьор.
До сега нямам опит с такъв тип дейност. Бихте ли ме насочили за какво да внимавам и какво да следя?
От това което прочетох, една от спецификите е мястото на изпълнение на услугата, за контрагент българска фирма, трябва фактурата да е с начислен ддс, но ако например контрагентът е испанска фирма, трябва да бъде без ддс, нали правилно съм разбрала?
Относно заплатата на шофьора, може ли да е на твърда заплата и ако куросвете са прави България- Испания- България, нужно ли е да се пускат командировъчни?
Предварително благодаря на отзовалите се!
Здравейте,

Фирмата е регистрирана по чл.97а и получи първата фактура от Гуъл.
Как осчетоводявате протокола за самоначисление на ДДС?
Здравейте имам клиент СОЛ, който има сключен договор за предоставяне на услуга , която извършва два дни в месеца. Иска всеки месец да подаваме окд5 за прекъсване на дейността и съответно да възобновява дейност само за два дни през месеца когато извършва услугата. Реално в закона не видях да е записано ограничение колко пъти в годината може да се прекъсва дейност. Имали ли сте подобни случаи?
Реално, ние сме фирмата, която получава възнаграждение, за да вземем отпадъчния материал и да го предадем на друга фирма за оползотворяване. Затова получаваме хем пари, хем материал.
Приемаме материала. Реално ни плащат, за да ги отървем от него.
Здравейте, нашата фирма издава фактура за приемане на отпадъчен материал. Как осчетоводявате подобни фактури, мисля си на приход от услуги, но после как да покажа получения материал? А относно ДДС, мисля да я третирам по чл.163а. Правилно ли разсъждава според вас?
Извинявам се, имах предвид, да продължи майчинството.
Здравейте, Имам следния казус: служителка в отпуск по майчинство иска да се прехвърли във фирмата на мъжа си, като вече е минала първата година от майчинството. Правилно ли разсъждавам, че в старата фирма трябва да прекъсне болничния, да обработи един ден след което да напусне по взаимно съгласие и съответно в новата фирма да отработи един ден и да излезе отново болничен?
Също така има идея да направи своя фирма и да е СОЛ, така същата ли ще е процедурата?
Здравейте, налага ми се да поема малка къща за гости/хотел. Бихте ли ме насочили за специфики при отчитането на хотел и къде мога да намеря повече информация?
Много благодаря за съдействието  :smile1:
Здравейте,
За първи път ми се налага да подавам Д1 с  болничен за СОЛ. Болничният е за 20 дни, като през програмата на НАП в клетка 12 Вид осигурен попълвам код 12, но на следващата стъпка са активни само клетките от 16 до 16.4. Мислех си, че трябва да сложа 20 в кл.16, 17 в кл.16.2 и 3 в кл.16А, но тя не е активна. Когато генерирам декларацията през ТРЗ софтуер и попълня сума в 16А, при проверка с програмата на НАП дава грешка, че 16А трябва да е 0.
Предварително благодаря за съдействието :)
Благодаря, за съдействието, ще пробвам и ще споделя резултата.
Здравейте,

Собственик на ЕООД, самоосигуряващо се лице подава документи за ТЕЛК, но от НОИ са му поискали документ удостоверяващ, че е СОЛ.
Някой знае ли какъв точно документ искат, след като от 2016г. отпадат осигурителните книжки.
Здравейте,

Имам въпрос относно фактури за покупка и продажба на отпадъци.
Как бихте отразили фактура  за покупка на отпадъци за 800лв. издадена с 0% ддс (чл. 163а)  и протокола по чл. 117 в дневника за покупки и съответно фактура за продажба на отпадъците за 1000лв в дневник продажби? Кои суми в кои колони?
Здравейте,
Закупих фирма, на която оставих адреса за кореспонденция на предишния собственик /поради определени причини/ Пуснах в НАП заявление за доброволна регистрация по ДДС, но в искането им за представяне на допълнителни документи ми изискват документи за собственост или договор за наем на посочения адрес за кореспонденция. Нямам такива документи. Как бихте ме посъветвали да процедирам?

Много благодаря!
Здравейте,
Някой пробвал ли е да подаде заявление Г3 за липса на дейност от името на управителя в ТР, чрез безплатния ел. подпис на Евротръст? Възможно ли е и лесно ли става?
Благодаря за бързите отговори!
Не се сещам за друга, затова търся второ мнение :)
Здравейте,

През 2019 година се наложи да платим голяма сума за осигуровки, защото не са били плащани от предходната счетоводителка. Към 31.12 стоят около 1000лв. надплатени, които ще приспадаме следващата година. Според вас правилно ли е да покажем тези 1000 лв в баланса като вземания?