1
Относно труда на счетоводителя. Какво трябва да се направи чисто счетоводно според вас за да има максимален шанс да сполучат нещата. В крайна сметка целта не е източване на ДДС или злоупотреба, а е първоначално закупуване на актив, с който да се удовлетворят както ФЛ така и ЕООД-то. Като ФЛ ще получи реално обезпечение на заема. А ЕООД-то ще трупа оборот.
Някой може ли да ми помогне със сметката? Да кажем, че това са примерните числа, както са посочени в началния коментар. Ако се сложи лихва 200 лева (равностойността на ДДС-то по фактурите за наем), то възможно ли е да се пускат нулеви декларации, тъй като реално ще има толкова приход колкото и разход? Имам доста въпроси между другото. Надявам се да стане хубава дискусия.
Някой може ли да ми помогне със сметката? Да кажем, че това са примерните числа, както са посочени в началния коментар. Ако се сложи лихва 200 лева (равностойността на ДДС-то по фактурите за наем), то възможно ли е да се пускат нулеви декларации, тъй като реално ще има толкова приход колкото и разход? Имам доста въпроси между другото. Надявам се да стане хубава дискусия.
2
Данъци и счетоводство » Re: Автомобил под наем
Вчера в 10:50Попитаха ме как най-лесно могат да възстановят ДДС-то, тъй като ако успешно се възстанови, то 10хил.лв. ЕООД-то ще направи предсрочно погасяване на заема, а ФЛ ще направи предсрочно погасяване на кредита. Така автомобилът ще е закупен за 40хил. вместо за 50хил. ЕООД-то ще е с цел отдаване на автомобили под наем, но първоначалния автомобил ще е за ползване от конкретното ФЛ. По заема ще има лихва, но не знам дали ако се уговорят така нещата за да може да се трупа оборот на ЕООД-то и впоследствие същото да кандидатства самостоятелно за кредит, с който да закупи друг автомобил и да започне същинската дейност по отдаване на автомобили под наем, то ще бъде допуснато от НАП за възстановяване на ДДС.
3
Данъци и счетоводство » Автомобил под наем
Вчера в 08:17Здравейте!
Нов съм във форума, но не намерих друго място, на което да получа адекватен отговор.
Имам запитване за закупуване на лек автомобил по следния начин:
1. Физическо лице е кредитополучател по потребителски кредит;
2. Парите от кредита предоставя на новоучредено ЕООД под формата на заем (физ. лице не участва в дружеството);
3. Дружеството (регистрирано по ДДС с регистрацията) закупува нов автомобил с предоставения заем от чужбина и го внася и регистрира в България, като при регистрацията в КАТ се заплащат 20% ДДС.
4. Лекият автомобил се предоставя на физическото лице от т. 1 под формата на наем (това е част от дейността на ЕООД - отдаване на ЛА под наем)
5. Вноската на физическото лице към банката = наема на автомобила = дължимата месечна вноска на ЕООД към Физ. лице.
Автомобилът е 60хил.лв с ДДС (образно казано). 10хил.лв. е ДДС. Кредита, наема и заема са по хиляда лева.
Въпроси:
Тези 10хил.лв. ще могат ли да се върнат на ЕООД от НАП след като използва актива за дейност на дружеството?
Наемите са облагаеми доставки и следва да се начисли ДДС върху 1000 лв. наем. Т.е. физическото лице ще заплати вноска 1000 лв. по кредита, ще заплати 1000 + 200лв. наем и ще поличи 1000 лв. вноска по заема. Тези 200лв. ДДС ще трябва да се внасят в държавата, но колко време преди да може ЕООД-то да прехвърли собствеността без ДДС?
Възможно ли е да не бъдат възстановени 10хил.лв. от НАП? По каква причина?
Моля, ако структурата на паричните потоци може да се улесни или да се изчистят бъдещи проблеми да споделите.
Ще съм много благодарен ако ми кажете дали тази последователност на действия е данъчно законосъобразна имайки предвид ползването на данъчен кредит, тъй като не го разбирам напълно. Студент съм по финанси, но счетоводството не е много приоритизирано.
Нов съм във форума, но не намерих друго място, на което да получа адекватен отговор.
Имам запитване за закупуване на лек автомобил по следния начин:
1. Физическо лице е кредитополучател по потребителски кредит;
2. Парите от кредита предоставя на новоучредено ЕООД под формата на заем (физ. лице не участва в дружеството);
3. Дружеството (регистрирано по ДДС с регистрацията) закупува нов автомобил с предоставения заем от чужбина и го внася и регистрира в България, като при регистрацията в КАТ се заплащат 20% ДДС.
4. Лекият автомобил се предоставя на физическото лице от т. 1 под формата на наем (това е част от дейността на ЕООД - отдаване на ЛА под наем)
5. Вноската на физическото лице към банката = наема на автомобила = дължимата месечна вноска на ЕООД към Физ. лице.
Автомобилът е 60хил.лв с ДДС (образно казано). 10хил.лв. е ДДС. Кредита, наема и заема са по хиляда лева.
Въпроси:
Тези 10хил.лв. ще могат ли да се върнат на ЕООД от НАП след като използва актива за дейност на дружеството?
Наемите са облагаеми доставки и следва да се начисли ДДС върху 1000 лв. наем. Т.е. физическото лице ще заплати вноска 1000 лв. по кредита, ще заплати 1000 + 200лв. наем и ще поличи 1000 лв. вноска по заема. Тези 200лв. ДДС ще трябва да се внасят в държавата, но колко време преди да може ЕООД-то да прехвърли собствеността без ДДС?
Възможно ли е да не бъдат възстановени 10хил.лв. от НАП? По каква причина?
Моля, ако структурата на паричните потоци може да се улесни или да се изчистят бъдещи проблеми да споделите.
Ще съм много благодарен ако ми кажете дали тази последователност на действия е данъчно законосъобразна имайки предвид ползването на данъчен кредит, тъй като не го разбирам напълно. Студент съм по финанси, но счетоводството не е много приоритизирано.