Следователно, ако 2013 г. не е изплащано възнаграждение, а са плащани само осигуровки, тогава във фирмата не се признават за разход тези осигуровки, нали така?

Тогава не следва да се издава и Служебна бележка с платените осигуровки и не се подава декл. по чл. 50, нали?

Здравейте,

От НАП ми казаха следното:

1. Ако се изплаща възнаграждение за личен труд на СОЛ - всеки месец се подава декларация 1 (през булстата на фирмата с осигурвките за месеца) и декларация 6  (през булстата на фирмата само с данъка ДДФЛ). А на края на годината - до 30.04. на следващата година се подава Декларация 6 през ЕГН-то на СОЛ само с осигуровките за цялата година, за да се обвържат с подадените Декларации 1 с месец 13ти). Издава се служебна бележка за доходите по чл. 45 ал.2, т. 1,2 и 3. Подава се Декларация по чл. 50 от СОЛ.

2. Ако не се изплаща възнаграждение - всеки месец се подава декларация 1 (през булстата на фирмата с осигурвките за месеца). А на края на годината - до 30.04. на следващата година се подава Декларация 6 през ЕГН-то на СОЛ само с осигуровките за цялата година, за да се обвържат с подадените Декларации 1 с месец 13ти). Не се издава Служебна бележка за доходите и не се подава декларация по чл.50.

3. Всички осигуровки се признават за разход на фирмата и намаляват финансовия резултат, без значение дали е плащано възнаграждение или не, достатъчно е фирмата да е осъществявала дейност за периода.

Моля за потвърждение, че правилно съм разбрала! Много благодаря!
След като разчета не е вариант за възнаграждението на СОЛ, тогава имам два варианта:

1. Изплащам на каса възнаграждението за м. септември, октомври, ноември и декември 2013 г. Осигурителен доход, върху който са внесени осигуровките са на 420 лева. Изплащам го на каса в края на декември. Подавам декларация 6 за ДДФЛ до 30.04.2014 и плащам от фирмата ДДФЛ-то. Издавам служебна бележка за доходите и СОЛ си подава данъчна декларация. Разхода за осигуровки и възнаграждение ми е принат разход.

2. Или за 2013 г. не изплащам възнаграждение, осигуровките не ги признавам за разход, СОЛ няма доход, не подава данъчна деклрация и във фирмата няма разход за възнаграждение и ДДФЛ.

Правилно ли си съм разбрала?

Съжалявам, че ви притеснявам с този проблем, но за пръв път имам работата със СОЛ.

Много ви благодаря!

Досега не е изплащан, но се очаква скоро да постъпят пари във фирмата и ще се плати реално тогава. Но Управителката иска да се води, че е платен, пък да стои на разчет, докато дойдат парите.
Здравейте, СОЛ, което е собственик на ЕООД и полага личен труд през 2013 година е внасяло само осигуровки, без авансов данък и му е подавано Декларация 1 за всеки месец.

Какво следва да направя:
1. Да подам Декларация 6 за цялата сума на данъка (но не знам дали трябва помесечно или мога наведнъж да я въведа) и да го внесе фирмата
2. Или ФЛ трябва да си подаде ГДД и на база нея да си внесе данъка?

Много благодаря предварително!
Здравейте, имам следния въпрос - в момента съм в отпуск за гледане на малко дете до 2 години. Детето ще ги навърши на 07.11.2014 г. От 01.04.2014 г. ще постъпи в държавна детска ясла и съответно аз трябва да се върна на работа. В момента съм бременна и термина ми е 27.07.2014, но имам здравословни проблеми и няма да мога да се върна на работа, а ще съм в болнични.

Въпросите ми са:
1. Ще имам ли право на половината от обезщетението за отглеждане на малко дете, след като ще съм в постоянни болнични?
2. Документа, който трябва да представя пред работодателя е само Приложение 12 - за промяна на остоятелства, като посоча като основание, че детето започва ясла и аз се връшам на работа, нали така?
3. Обезщетението за бременност и раждане и после за остатъка до 410 дни на каква база ще се изчисли - 18 месеца назад, като се включват всички получени от мен суми (обезщетения, болнични) или ще се запази размера ми от първата ми бременност?

Много се извинявам за дългите въпроси, но се опитах да прочета преди да ви попитам, но за да съм сигурна, че правилно съм разбрала, питам и Вас. Много благодаря!