СС 20  и СС 41 съм ги чела много пъти :) Просто исках да чуя и други мнения.
Според мен амортизационната норма трябва да е 5% /съобразно живота на растенията/ Амортизациите трябва да започнат да се начисляват от момента в който започне добива на биомаса/т.е да се третират като "плододаващи" растения, въпреки, че това не е овощна градина/.От този момент трябва да започне и признаването на прихода.
Иначе да призная приход от финасиране тази година, при условие, че няма все още приход от продажби ми се струва абсурдно.
Въз основа на договор за отпускане на финансова помощ по мярка 121 „Модернизиране на земеделските стопанства” през м.12.2015 г.е изградена плантация-200 дка трайно насаждение Пауловния за производство на биомаса.
Получено е финасирането от ДФ Земеделие.
Кога трябва да започне признаването на прихода от финасиране и какъв процент годишно трябва да е той, при положение, че пауловнията е трайно насаждение с живот 20-25 години и добивът на биомаса започва 2 години след засаждането и  ?
Да, запозната съм със стандарта, както и с останалата му част

4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние.
 
освен това попаднах и на един коментар

сп. Български законник
бр. 8, Август 2009 г.         

Някои аспекти на оценяването на дълготрайните активи
Д-р Миладин БОВАН - извънреден професор в Икономическия факултет на Университета в Прищина


   Покупната стойност, т.е. цената на придобиване на недвижими имоти, машини и обурудване, включва:

   а) фактурна цена, включително вносните мита и невъзстановимите данъци, след приспадане на търговските рабати и отстъпки;

   б) всички разходи, които могат директно да се припишат към довеждането на актива до мястото и в състоянието, необходимо, за да функционира той, по начин, очакван от мениджмънта на предприятието;

   в) първоначалната оценка на разходите за демонтаж, отстраняване на актива и възстановяване на мястото, на което той е бил инсталиран.

   Като директни (преки) разходи, които могат да се припишат към придобиването на актива до определеното място и състояние и представляващи елементи на цената на придобиване, обикновено се считат:

   - възнаграждения на служителите и работниците, пряко ангажирани с построяването или доставката на дълготрайните материални активи;

   - разходи на подготовка на терена;

   - разходи за транспорт, претоварване и разтоварване;

   - разходи за инсталиране и монтиране на новото оборудване;

   - разходи за изпитания и тестване на новото оборудване и др.

   В покупната стойност на недвижимите имоти, машините и оборудването не се включват:

   - разходите за въвеждане на нов продукт или услуга;

   - разходите за откриване на нов обект;

   - разходи за маркетинг;

   - разходи за обучение на персонала;

   - първоначални загуби в периода от началото на работата до достигане на оптималния производствен капацитет за ползване на актива;

   - необичайно високи разходи за материал, труд и други ресурси;

   - административни и други непреки разходи.

Та доста се зачудих дали този бизнесплан е пряк разход свързан с актива. Той актива може да започне да функционира и без бизнесплан и управление на проекта. Последните две неща са свързани с отпускане на финасирането, а не с въвеждането на ДА в експлоатация. Иска ми се да видя и други мнения.Благодаря!
Въпросът ми е стойността на платената услуга за изготвяне на бизнесплан, проектно проучване и управление на проект влиза ли в стойността на актива или си е административен разход, който не е пряко свързан с актива