Калкулатор: Изчисление на запор по чл. 446 от ГПК /от сайта на kik info/
Получено нетно възнаграждение:   654.00 лв.
За:   юли 2019 г.
Лицето издържа деца:   Да
Лицето има и друг запор за издръжка:   Не
 
Сумата на удръжката по запора е:   94.00 лв.
 
Парични обезщетения за безработица по Кодекса за социално осигуряване./от сайта на НОИ/
Редът за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица е регламентиран в Раздел III и Раздел IV от глава четвърта „Обезщетения“ на Кодекса за социално осигуряване (КСО) и в Наредбата за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица (НОИПОБ).
 т. 2. Периоди, които се зачитат при определяне правото на парично обезщетение за безработица:
При определяне на правото на парично обезщетение за безработица се зачита  и времето:
....зачетено за осигурителен стаж по законодателството на друга държава на основание на международен договор, по който Република България е страна или на европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност.
 т. 4. Документи, които се подават от лицата за отпускане и изплащане на парично обезщетение за безработица:
Паричните обезщетения за безработица се отпускат въз основа на заявление декларация по образец, приложение 1 към чл. 1, ал. 1 от НОИПОБ, подадено лично от лицето в избрано от него териториално поделение на Националния осигурителен институт или по електронен път чрез използване на квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на подателя. Към заявлението декларация се прилагат:
4.1  - акт за прекратяване на правоотношението - за справка;                                                 
      4,2 - документ/документи, удостоверяващ/удостоверяващи осигурителен стаж, придобит по законодателството на държава, с която се прилага международен договор, по който Република България е страна, или европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност.
Обединеното кралство Великобритания все още е член на ЕС.След като се взима в предвид осигурителния стаж съгласно т.4,2 се взима и осигурителния доход на този стаж.
При пропуснат документ  се получава отказ за обявяване на ГФО. Бърза възможност пропуските, които са  допуснати да бъдат отстранени  е в 7-дневен срок от получаването на отказа, независимо дали на адрес по електронната поща, да се подаде отново Заявление Г2 с отстранени нередовности. Тази възможност е дадена в чл. 94 от НАРЕДБА № 1 ОТ 14 ФЕВРУАРИ 2007 Г. ЗА ВОДЕНЕ, СЪХРАНЯВАНЕ И ДОСТЪП ДО ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР и е вариант, от който търговците следва да се възползват, за да бъдат спестени немалките глоби и имуществени санкции по ЗТР.
Трябва да се състави протокол - получателят на доставката услуга -международуен транспорт.  е българска фирма регистрирана по ДДС .Издава протокол съгласно чл.117 от ЗДДС. Съгласно разпоредбите на чл.84 от ЗДДС, данъка по вътреобщностно придобиване изискуемо от лицето, което извършва придобиването /българската фирма/. Протоколът издаден от чл.117 от ЗДДС се включва в дневник продажби и дневник покупки.Във Вашия случай доставчик на услугата е френска фирма с френски VAT номер - банковата сметка няма значение, а съгл.чл. 30, т.4 от ЗДДС транспорта е международен.
АГЕНЦИЯ МИТНИЦИ
Упътване на търговците на дребно относно внедряване на информационната система за проследяване на тютюневите изделия
Дата: 02.04.2019 г.
Търговците на дребно, участващи в продажбата и в разпространяването на тютюневи изделия трябва да се регистрират в системата за проследяване на тютюневите изделия, с цел получаване на идентификационни кодове.Издаването на идентификационни кодове  на икономически оператор и обект /в случая търговците на дребно/ не подлежи на заплащане . Системата за регистрация ще бъде активна от 15.04.2019 г.
Пример: Фирма Х има два магазина: магазин 1 и магазин 2.
Необходимо е фирмата да заяви 3 идентификационни кода:
код 1 - за самата фирма Х /код за икономически оператор като търговец на дребно/
код 2 - за магазин 1 /код за обект 1 ,който търговецът на дребно управлява/
код 3 - за магазин 1 /код за обект 2 ,който търговецът на дребно управлява/.
За да се регистрират търговските обекти в системата  е необходимо да се подаде онлайн заявление в уеб-базирана система, която ще бъде достъпна на следния електронен адрес : www.bgtpd.com - от 15.04.2019 г.
За получаване на идентификационни кодове на фирми и обекти задължително е необходимо:
1.Издадено разрешение за търговия с тютюневи изделия от Агенция "Митници"
2. Валиден квалифициран електронен подпис издаден на юридическо лице.
3. Валиден e-mail адрес, на който ще бъде изпратено потвърждение за регистрация в системата.
4. Телефон за връзка
5. Акцизен номер /ако има такъв/.
След успешно подадено заявление, на регистрирания e-mail адрес се получава идентификационния код, както и QR код, съдържащ идентификационния код
Вариантите за втори трудов договор са два : чл.111 от Кодекса на труда е уредена възможността да се полага допълнителен труд при друг работодател . Трудовият договор за допълнителен труд трябва да съдържа изрично уговорено работно време, което да бъде извън установеното работно време по основния трудов договор. Същевременно задължително условие е общата продължителност на работното време по всички трудови договори да не нарушава задължителната минимална междудневна и междуседмична почивка, предвидени в Кодекса на труда /чл.113 ал.6 от КТ/.Съгласно чл. 113, ал. 1 – 6 от КТ, максималната продължителност на работното време по трудов договор за допълнителен труд заедно с продължителността на работното време по основното трудово правоотношение при подневно изчисляване не може да бъде повече 48 часа седмично. При предоставено писмено съгласие работниците и служителите могат да работят и повече от 48 часа.
Налице е обаче законова забрана за полагане на допълнителен труд от работници и служители, които работят при специфични условия и рисковете за живота и здравето им не могат да бъдат отстранени или намалени, а шофьорите на тежкотоварни автомобили трябва да спазват определен график на шофиране и почивка съгласно Регламент (ЕО) 561/2006.
Времето на шофиране не трябва да превишава 9 часа на ден или 56 часа на седмица. На всеки 4,5 часа шофьорите трябва да правят почивка от поне 45 минути.
и вариант 2 -  чл.114 от КТ - може да се сключи трудов договор за определени дни в месеца като дните трябва да са точно определени. Трябва да има и разпредление на работното време. От казаното до тук мисля ,че
и двата договора са неподходящи за шофоьор на тежкотоварен автомобил заради регламента за спазване на определен график за  труд и почивка .
Защо не сключите с другата фирма договор за отдаване под наем на работници? При него шофьора ще се води при Вас на работа, ще му плащате осигуровки по основния трудов договор. А за извършената услуга ще се издава фактура за наем към която се прикрепя Протокол за свършената работа подписана от двете фирми.

Счетоводител съм в спедиторска фирма. Документите ,които придружават/ доказват сделката спедиция са: заявка за транспорт  към транспортната фирма превозвач , заявка за превозване на товари от клиента получаващ спедицията /в случая Вашата фирма/ международна товарителница /ЧМР/. Заявките са  вид договор в който се описва № на превозното средство, място на товарене, място на разтоварване,дата  и час на товарене, дата и час  на разтоварване, условия на плащане. В условията за плащане изрично е добавено , че превозвачът ще получи парите си при условия: оригинална фактура,2 броя оригинални международни товарителници, надлежно оформени с подпис и печат на изпращач и получател.Във  Вашата заявка за извозване на товара може да запишете такова условие за разплащане със спедиторската фирма. При нас има случаи при които клиентът на спедицията не е подписал  заявка с нас, но ние им изпращаме 1 бр.оригинална  международна товарителница, получена от превозвача по предварително споразумение /било устно или изричен имейл/. Изпращаме  сканирано ЧМР по имейл или сканирано ЧМР по имейл и след това по пощата - зависи от това какво е заявил клиента на спедицията.
Да подава се декларация по чл.73 , а кода 401- приходи от наем на недвижимо имущество ......Посочва се в колона 8 -код на дохода.
С препоръка от работодателя. В нея  се пише за професионални и личностни качества. След това може да я преведете чрез лицензиран преводач на какъвто език Ви е необходимо.
Изпращам Ви таблици за сделки с транспорт в ЕС и извън него, които може да Ви помогнат.

Първо да уточним: наемате фирми извън ЕС за транспорт на товари   - тогава сделката е по чл.30 от ЗДДС - международен транспорт. Ако извърщвате спедиция на товари за клиент извън ЕС е чл.69, ал2 от ЗДДС - отразямава се в колона 23 в Дневник продажби.
В ГДД чл.50 от ЗДДФЛ се попълва Приложение 1 за доходите от трудовите правоотношения , на основание  Служебна бележка за доходите  от трудови правоотношения , издадена от фирмата в която сте работили по ТД.Осигурителният доход от ТД се отразявати  и в Справката за окончателния размер на осигурителния доход /1 и2/ в колона 3 . Доходите се отразяват за месеците от м.1 до м.4 вкл.В колона 4 се отразява осигурителния доход като СОЛ от м.5 до м.12 вкл.

Прилага се разпоредбата на чл.30 от ЗДДС.
Заради спиране на дейността ли искате да изчистите касата на дружеството? Ако е така оставете нещата така и чакайте по-добри времена. И да имате готовност при една евентуална ревизия набързо да събере парите в касата.
При спиране/прекратяване на дейност просто подавате в НАП Деклрация  Okd5_1 за регистрация на СОЛ с дата в клетката за Прекратяване на дейност  или Прекъсване на дейност.
Ако пък искате да ликвидирате/заличите фирмата в Търговския регистър, тогава ще са Ви необходими средства да заплатите разходи по  ликвидцията  на фирмата, а също така и изплащане на ликвидационен дял.
А иначе има идеи за ЕООД при което липсва нает персонал;
 липсата на касова наличност, при ясна индикация, че парите са използавни от собствениците-третирането на липсващата касова наличност като скрито разпределение на печалбата в ГДД. „Скрито разпределение на печалба“ - тук се включват  суми, които не са свързани с дейността, осъществявана от данъчно задълженото лице. Това са най- често разходите от личен характер в полза на акционери, съдружници и свързани с тях лица. По- конкретно примери за такива са:
o Командировки, чиято връзка с дейността на дружеството не може да се докаже;
o Разходи, свързани с експлоатация на чужд актив, който не е нает по договор за наем;
o Разходи за активи, които не са налични в дружеството, но е установено, че задоволяват лични нужди на акционери, съдружници или свързани с тях лица; Разходи по неосъществени доставки.
За „скрито разпределение на печалбата“ се считат не само сумите, отчетени като разход, но и такива, отчетени като:разчет;плащане в брой;изтеглени пари в брой от служебна банкова карта;предоставен аванс, за който не може да се докаже, че е свързан с дейността.
Друга идея е да изплатите сума за вложен  личен труд  от собственика във фирмата.
Обърнете внимание на ал.3 от чл .134 от ТЗ
Търговски Закон
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПАРИЧНИ ВНОСКИ
Чл. 134. (1) По решение на общото събрание за покриване на загуби и при временна необходимост от парични средства съдружниците могат да бъдат задължени да направят допълнителни парични вноски за определен срок. Допълнителните вноски са съразмерни на дяловете в капитала, ако не е предвидено друго.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2003 г.) Съдружник, който не е гласувал за решението по ал. 1, има право да прекрати участието си в дружеството съгласно чл. 125, ал. 2 и 3. Това право може да бъде упражнено в срок един месец от събранието - за съдружниците, които са присъствали или са били редовно поканени, или от уведомлението - за всички останали съдружници.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 58 от 2003 г.) Допълнителните вноски не се отразяват в капитала на дружеството. За тях може да се уговори дружеството да плаща лихви. За връщането на допълнителни парични вноски чл. 73в не се прилага.

Здравейте,
става въпрос за сравнително "младо" ООД -  работещо от 15 месеца. Дружеството не успява да покрие ежемесечните си разходи с получените приходи, което налага съдружниците да правят периодични вноски, с цел избягване на "червена каса".
Въпросът ми е, как е по-правилно да се оформят въпросните вноски - като чист заем от съдружниците (с договор за заем) или под формата на допълнителни вноски (с протокол по чл.134), но отново със срок на ползване и дължима лихва?

Благодаря!
По отношение на лихвите - при допълнителните вноски с протокол по чл.134 от ТЗ не е задължително - в самия протокол изрично да е упоменато , че не се дължат лихви . По отншение на срок за връщане  - обезателно трябва да има.
Според мен по-добрият вариант е допълнителни парични вноски  от съдружниците .При тях не  се начисляват лихви  , както изисква  договор за кредит.
Ако фактурите са издадени от нерегестрирана фирма  по ЗДДС  няма да има BG. Ако фирмата е регистрирана по ЗДДС , независимо че  Вашата фирма е била нерегистриарна  в този период по ЗДДС , фактурите ще съдържат начислен  20 % ДДС , и ще има BG в ЕИК №. Вие при осчетоводяване включвате това ДДС във стойността на материалните запаси.
Вие може да осчетоводите през м. 11/2018 тези фактури без да ползвате ДДС кредит, тъй като те са издадени преди регистрацията по ЗДДС  и няма да Ви бъде признат данъчният кредит. Обърнете внимание на отговор 1 за справката на наличните активи към датата на регистрация  :smile1: