Много благодаря за отговора, irenabrili!  :flowers:

Хубав ден и весели празници! Успешен декември на теб и на всички участници във форума!
Здравейте!

Съгласно чл.41 от ЗДДС образователните услуги са освободени доставки. Дали може да ме насочите кой оборот се гледа за достигане на прага за задължителна регистрациа по ЗДДС на детска градина, ако предоставяме само образователни услуги по лиценз на Министерството на образованието.
За задължителна регистрация по ЗДДС се изисква облагаем оборот 50 000. Оборота на освободените доставки (такси за обучение) ли се гледа в нашия случай?

Благодаря предварително за отговора! :give_rose:
Благодаря, anelia.g!
Лицето предпочита да не си изважда елекронен подпис, защото не му се разкарва, а и не работи с интернет. Цената му е почти на стойността на доплащането и сякаш ще останем на варианта да платим още 55 лв. и управителят да подаде документите на хартиен носител. Лек ден на всички и благодаря на отзовалите се!
 Има нотариално заверено пълномощно в качеството му на управител да подаде заявление за регистрация на фирмата на хартиен носител или чрез електронния си подпис, който е на ЕООД-то. Пълномощното може да се прикачи, но не съм убедена, че ще следва вписване. Сякаш е по добре да се доплати, но има ли такава практика - с две платежни. Моля за съвет.
Здравейте,

1. Бих искала да попитам дали е възможно физическо лице да упълномощи управител на ЕООД, като с електронния подпис на втория се регистрира ЕООД на първия. Идеята е да се спестят такси. За съжаление не откривам данни в потвърждение на горното.

Тъй като информационната система автоматично проверява: валидността на форматите и на електронния подпис на заявителя и дали заявлението изхожда от лицето, което е титуляр на този универсален електронен подпис. В случая заявител трябва да е физическото лице, а ел.подпис е на упълномощеното лице, което не е адвокат. Съответно вторият не може да бъде заявител, нали така?

2. Вече е платена такса 55 лв. за подаване по електронен път. Възможно ли е да се доплатят още 55 лв. и да се подаде на хартиен носител с вече направеното нотариално заверено пълномощно?

Моля за помощ и съдействие дали мисля в правилната посока. Благодаря предварително.
Благодаря, delphine,
Значи и ти си на мнение да коригирам декларация 1.
Здравейте!
Самоосигуряващо се лице е внасяло осигуровки върху 2200 лв. през част от месеците на 2013 г. За съжаление това е бил брутния му доход, а не след НПР. Следва ли да се коригират декларации 1 за съответните месеци на 1650 лв. във връзка с искане от него за възстановяване на надвнесените осигуровки?
През цялата годината е трябвало да се осигурява върху 420 лв., но надвнася осигуровки за 5 месеца по свое желание, т.е. без правно основание.
Попитах методолозите в НАП и те ми отговориха, че в случай на надвнесени осигуровки не се прави корекция на декларация 1.  :excl: При опит за подаване на годишна декларация на лицето, тя му се връща като некоректна. Нямало е равнение между декларация 6, Таблица 1 и 2 и декларираното в декларацията. Вече направих такова равнение, но...
Инспекторка от териториалната НАП го съветва да коригира и декларации 1 за съответните месеци на 1650 лв.
Благодаря!
Действително е закъснял с декларирането на възобновяването на самоосигуряването. Благодаря за бързия и откровен отговор, irenabrili!  :smile1:
Здравейте,

Моля за мнение и съвет по следния казус.
Собственик на ЕООД, което няма дейност от близо 10 г. закупува употребяван автомобил за 650 лв. през месец февруари с фактура на фирмата. След 10 дена подава ОКД-5 за възобновяване на самоосигуряването си със 7 дена назад. Прави разходи по ремонт на автомобила (смяна на свещи, ремъци и пр.) и за гориво едва след това.
Въпросът ми е: ще му се признае ли за разход покупката на автомобила и последващите разходи към него при положение, че е закупил автомобила 3 дена преди да обяви, че възобновява дейността си?
Дейността му ще се състои преди всичко в извършването на доставки и ме притеснява факта, че ако не му се признае разхода за автомобил, как биха му се признали последващите разходи във връзка с експлоатацията му и горивото... :blush:
Благодаря Ви предварително!
Много благодаря за отговора, пасат!  Действително се оказа, че в моя случай трябва ред 11 да е празен. :ok: А за ред 14 - уточних с методолог от НАП, че се попълва така: в колоната на м.06 200лв, колона 1 (на м.07): 230 лв. и колона 2 (на м.08): 60 лв, която сума се пренася логично в Общо сума за ефективно възстановяване, както си писал ти. Всичко добро!
Здравейте!
Надявам се да ми помогнете, тъй като не мога да открия никъде указания за попълване на приложение 6 към чл.68 ал.4.
През м.06 и 07 съм на възстановяване, съответно с 200 и 30лв., а през м.08 съм на внасяне 170 лв.
Въпросът ми е за попълването на ред 11. Една и съща сума ли трябва да пиша на ред 2, 5 и 11, т.е 170лв.? :hmmm: