Здравейте форумци,

Подкрепям идеята за създаване на регистър на счетоводителите в България, но само до тук, като в регистъра да се допускат единствено лица със съответния ценз и стаж по специалността.
Наистина , както писа bobo, има толкова различни области в счетоводството, в зависимост от дейността на стопанската единица, че не всеки е в състояние да бъде специалист по всичко. Достатъчно е човек да има желание да работи този занаят и да се самоусъвършенства  с времето.
Друг е въпроса, че в последните години, доста малки и средни предприятия, назначаваха хора на други длъжности, в зависимост от осигурителния праг за длъжността, а същите хора реално осъществяваха дейност като оперативни счетоводители и натрупваха опит като такива.
Този опит няма да им бъде признат никога.
И още значи , ще формирам данъчна загуба за пренасяне през следващите години - от което се притеснявам, въпреки, че е благоприятно за фирмата
Това значи означава, че трябва да преобразувам СФР по шифър 8050  в декларацията по ЗКПО за 2013 година с 20 000лева, т.е. с непризнатия разход през 2012 година.
Сумата на преобразуването ще трябва да бъде само с разликата от преоценката на продадените 2013 година стоки
да разбирам ли, че 2013 година трябва да преобразувам в намаление ДФР със сумата на преоценката ? - 20 000 лв.
Много съм зле - не включвам веднага
Колеги,
имам следния въпрос:

През 2012 година имам следните операции по преоценка стоки в склад:
608/304   20000 лв
123/608   20000 лв
497/123     2000 лв. данък
Преобразуван фин.резултат в увеличение за 2012 година с 20000 лв.

През 2013 година все още се мъдря, не съм сигурна:
123/497    2000 лв. - продадени преоценени стоки
Дали да преобразувам в намаление фин.резултат за 2013 година с 20000 лв.
Как ще се отрази режима на КО в бюджет при доставчици-протоколи и фактури за доставка, като не се ползва дан.кредит ???
Моля за отговор или предложение, тъй като аз мисля , че няма нужда от осчетоводяване на протоколите в дневници за покупки по ДДС
сигурна съм че има много такива случаи - интересно какво ще предприеме всеки
През 2013 година лице СОЛ в ДЗЗД не е заплащало осигуровки, подавана е декл-я Обр.1 помесечно, като СОЛ.  Ще се подава ли някаква декл-я по чл.50 от ЗДДФЛ или декл-я Обр.6, тъй като лицето няма получени доходи през годината нито като СОЛ, нито като ДУК или трудови правоотношения и какво отражение ще има за по-нататък ?
ДЗЗД-то има дейност, но работи на загуба.
Съжалявам - не давам отговор , а питам :
Как ще се отразят в дневниците на покупки по ДДС в бюджетна структура- неприлагаща касова отчетност, неползваща ДДС или много рядко позваща частичен ДК - издадени фактури и протоколи за доставки / покупки/ от регистрирани лица прилагащи касова отчетност?
И нужно ли е да се откриват подсметки за ДДС кредит в оборотна на бюджетно предприятие -за прилагащи Касова отчетност доставчици?
Нама ли хора, които са работили по този въпрос?
Объркала съм годините в заглавието на темата. Моля за извинение
Здравейте,
Имам следния въпрос -
В края на 2012 година сме преоценили налични стоки в склада на предприятието, поради обездвижване , морално остаряване и демодирани, като сме взели следните счетоводни операции:
Дт с-ка 608/ Кт с-ка 304 - Х сума
Дт с-ка 123/Кт с-ка 608 - Х сума
Дт с-ка 497 "Разчети по отсрочени данъци"/Кт с-ка 123 - 10%Х с данък по ЗКПО
В год дан.декл-я по ЗКПО сме преобразували в увеличение счет.резултат с Х.
В 2013 година сме продали  една част от преоценените стоки, като при продажбата сме начислили и внесли ДДС в-у преоценената им стойност.
Какви операции трябва да вземем в края на 2013 година, относно с-ка 497  за продадените преоценени стоки и съответно как ще се отрази това в преобразуването на счет.фин.резултат за 2013 година ?
От много коментарии, всичко ми се оплете.
Моля, някой от тук компетентно пишещите - дайте ми конкретен отговор на следния въпрос:
Изплатени суми по гр.договор м.10.2013 г, отнасящи се  за положен труд през 09.2013 година , ще се облагат ли с ДОД , имайки в предвид, че дохода се придобива/изплаща/
месец октомври 2013 г.-т.е. четвърто тримесечие 2013 г. ???
Няма да успея - загубата е голяма. Надявах се на едни застраховки от 613, но ще трябва да ги пусна на разход.
Уважаеми колеги,
Кога трябва да отпиша надвнесен корпоративен данък през 2008 година. Собствениците не желаят да си ги искаме с ревизия.
Имам същия случай с разлика, че пенсионера е управител в ЕООД.

Платени са осигуровки само за здравно тази година от б.с-ка на фирмата със задължено лице -ЕГН на пенсионера. Декларация обр.1 от кой трябва да се подаде- от името на фирмата или от физическото лице ?
Какво ще ни посъветвате, във връзка с надвнесен авансов корпоративен данък за цитираните години, като нямаме данъчни задължения и сме на очертаваща се загуба 2012 година? И всичко това във връзка с новата единна сметка за разплащане.
Имаме спрени осигуровки на самоосигуряващите се лица - собственици на фирмата. Какво следва да направим ? Пак в контекста на единната сметка.
Дано да сте ме разбрали добре. Исках да бъда максимално ясна.
Не мога да си обясня как така до край?
Има ли срок цялата тази работа?