Благодаря Ви. Всичко и нап,авено според изискванията, но имах някакви колебания.
Според вас има ли право на разход за командировки собственик на ЕТ без работници, който има договор за счетоводно обслужване на фирма със седалище на 150 км от седалището на ЕТ-то. Прихода по договора идва само по банков път и всичко е фактурирано.
И аз така мисля , но ме смути текста " внесени през годината "
Като ги питаш отговора е винаги " Какво точно не разбирате" и след подробни и дълги обяснения ,те вече не са счетоводители. От много време насам някои от справките ги нагласям да няма грешки. Особено тази за труда редовно я кръщавам.
Адвокат се осигурява като самоосигуряващо се лице, но за 2012 г е внесъл само здравните си осигуровки. След приспадане на НПР при определяне на обл.доход дали да приспадна и дължимото ДОО и ДЗПО. В декларацията пише " внесени през годината " ама той си ги дължи и ще си ги внесе. Изхождам от позицията , че на търг. дружества се признават за разход заплатите и осигуровките на работниците за съответната година независимо дали са платени 
Открито или закрито паркомясто е? Защото ако е открито една строителна фирма го продаваше като идеални части от земя съответстващи на откр. паркомясто № ... Зависи какво пише в нот. акт.
Ще ходя да питам на " отговорно място" дали имаме право на дан.кредит за лек автомобил с който се извършна осн. дейност.... Става въпрос за адвокатско дружество, сключило договор за абонаментно юридическо обслужване и представителство с дружество на около 100 км. от седалището на адвокатите. Те пътуват почти всеки ден, и тъй като разходите за такъв вид дейност са ограничени поне горивото и рез. части да им признават.  Фактурите за обслужването са всеки месец , даже вече се наложи да се регистрират по ЗДДС. Според вас какво ще ми отговорят :hmmm: Четохме закона, правилиника и т.н. но смятам преди да признаваме каквото и да е " да се види на коя страна им е шапката"  ;D
Неустойката е точно определена в предварителния договор. Мисля, че може да осчетоводя тази цифра.
Да се преместим да живеем временно в НАП е решението според мен. Отивай и се оправяй на място. Всяка седмица от новата година започва първо с посещение там, проверка, разяснение, скандал ако е необходимо и после си вършим другата работа.  ::) Поне за мен е така.
Обезщетението е неустойка която ще се плати ако не се изпълни предварителния договор. Няма нотариален акт. Предварителният договор е подписан 2008г. , но аз разбрах за него този месец. ;D и поради тази причина няма никакви взети операции. Строителя казва, че твърдо няма да строи. Ще ходя в четвъртък до НАП за консултация, да видим и те какво ще кажат, но ми се ще да го обсъдя първо с вас колеги. Тази неустойка бих ли могла да я отнеса за разход и ще го признаят ли данъчните ?
Сключен е договор за строителство през 2008 г . и към днешна дата то още не е започнало. Собственика казва, че няма пари и няма да строи изобщо. Обезщетението е 30 000 EUR. Трябва да се изплати на физически лица. Според Вас това би ли минало за разход ? Ще се изплати от фирмата.
И сега в крайна сметка ще подаваме ли Д1 знеплатени осигуровки на СОЛ за  2012 и за кои месеци. СОЛ  няма нито една внесена вноска за 2011 и 2012 .
Месеца за който се отнасят - декември. На декл. обр.6 пишеш дата на изплащане януари
За маймунките бил виновен някакъв шрифт който се оказва, че го няма инсталиран на повечето компютри. Аз реших, че грешката е в моя телевизор. ::)
До подалите декларацията на място ! Искат ли печат, че като гледам днес един от собствениците няма да дойде и ще остане неподпечаната. Ако я пусна само с подпис ????
Според мен зависи от получателя.
Ако е на ФЛ аз бих я коригирала и ще я подам вярна. И за фирма важи като се замисля. Но за сумата от 125,00 лв
Защо някой постоянно се бърка и определя количеството труд което полагаме за да обработим неговите документи и подадем необходимото за месеца. А стоенето до среднощ къде се смята - към двата часа труд на месец или .....
Нали ще подаде годишна декл. обр. 6. Там са задълженията. В случая не мога да разбера ролята на персоналния регистър.