Здравейте!

А как стои въпроса с префактуриране на такива тестове. Получихме фактура от лаборатория за направени PCR тестове, като не са ни начилили ДДС на основание чл. 39, ал.1 от ЗДДС. Част от сумата трябва да префактурираме на друга фирма (наш партньор). Трябва ли да начислим ДДС на нашия патньор според вас и ако не, кой член трябва да посочим, тъй като не сме здравно заведение и не би следвало да цитираме чл. 39, ал.1 от ЗДДС ?
Здравейте! В продължение на отдавна приключила тема, моля да кажете дали мислите като мен. Става въпрос за получено 100% авансово плащане по банков път, за да се осъществи доставката се поръчват стоки, които обаче не пристигат до 5 дни. Според мен трябва да се издаде фактура за авансово плащане, но би ме затруднило да проследя кога ще се предадат стоките(ще се случи някъде далеч от мен), за да издам КИ за аванса и да остане само фактура за продадените стоки. Мога ли да пропусна този момент и направо да изчакам стоките, за да се фактурира? Предварително благодаря!
Ако този, който е с ДУК, само управлява, се осигурява само по ДУ. Не е нужно   да се осигурява и като СОЛ. Този, дето не работи в ООДто, може въобще да не се осигурява  в ООДто.

Този който не работи в ООД-то не трябва ли да се осигурава като СОЛ?
Здравейте,
Ето и моето питане: Мои приятели работещи на трудови договори, решават да основат и собствена фирма ООД, като само единия от тях ще управлява, а другия няма да работи. Ако разсъждавам правилно то тогава  назначения с ДУК управляващ собственик ще се осигурава съгласно нормативните изисквания за ДУК, и то само върху разликата до 2400 лв с трудовото му възнаграждение, а другия собственик трябва да се осигурява като СОЛ независимо от факта че се осигурява и по трудов договор. По мое мнение работещия собственик по ДУК, който се осигурява и по трудов договор и ако не достига прага до 2400 НЕ трябва да се осигурява и като СОЛ. Моля някой да каже ако пропускам нещо? Благодаря предварително за отговорите!
Ели, не мислиш ли че предложенията ти са малко заядливи. Какво ще разберат французите от програма която е само на български и това с четенето на закона и правилника е абсурдно. Търсим решение на проблема а не си чешем езиците само. Колоната естествено че не е сумарна, но трябва да я има и когато я вмъкна с нулеви данни в двата файла ми дава грешка при проверката като казва че е нарушена дължината и структурата на файловете и нещо бърка клетките при пресмятането в декларацията. Който може нека да помогне... 
Здравейте колеги,
моля за съдействие относно файловете по ДДС след промените. Какво имам предвид - изискването за тази нова колона "8а" която трябва да се добави в двата дневника. Точно след кои колони трябва да се добави? По логика 8а трябва да е след 8 в дневника за покупките т.е ще е първата колона в която има суми(при нас ще е 0), но нещо не се получава. Къде трябва да се вмести в дневника за продажбите и как ще повлияе на клетките в декларацията. Проблема е в това че не мога да се ориентирам в публикуваните документи - никъде не видях приложение където да е показана примерна бланка как трябва да са разположени колоните. Софтуера който ползваме се поддържа на корпоративно ниво от Франция и трябва да обясня на тамошните ИТ специалисти какво да променят. Благодаря предварително!
Здравейте! Моля ако някой има примерна бланка на срочен трудов договор за стажуване да я сподели с мен :) ... Хубав ден, колеги!