Според мен трябва да се издаде Invoice, в които да бъдат описани 2 цени едната да бъде 0 лева за контрагента, и друга, в която да е описана реалната продажна цена като бъде описано, че стойността е само за митнически цели иначе е възможно да не може клиента да освободи стоките от митницата. А относно осчетоводяването, ако мострите са с незначителна себестойност може според мен спокойно да минат директно за разход.
"I. Издаване и заверяване на осигурителни книжки на работници или служители, наети по трудов договор от осигурители, които не са еднолични търговци или юридически лица

На основание чл. 7, ал. 1, т. 2 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица териториалните поделения на Националния осигурителен институт издават осигурителни книжки на работници или служители, наети по трудов договор от осигурители, които не са еднолични търговци или юридически лица. В тях се вписват осигурителният стаж, осигурителният доход, размерите на осигурителните вноски, данни за периодите на временна неработоспособност, бременност и раждане и отглеждане на дете или осиновяване на дете от 2- до 5-годишна възраст.

В сила от 01.07.2015 г. чл. 7 от наредбата е отменен. Съгласно преходните и заключителни разпоредби на ПМС № 45 от 05.03.2015 г. за изменение и допълнение на наредбата, за работниците или служителите, наети по трудов договор от осигурители, които не са еднолични търговци или юридически лица може да се поиска издаването и заверяването на осигурителни книжки за периоди на осигуряване преди 1 юли 2015 г. по досегашния ред. Осигурителните книжки, се заверяват за периода до 31.12.2015 г. по досегашния ред. Няма пречка на лицата, на които осигуряването е започнало преди 1 юли 2015 г. да се издадат осигурителни книжки и след тази дата."

Реално до края на 2015 г. важат старите правила , но адвокатското дружество юридическо лице ли е ?
Става въпрос за период от 2013 до 2015 г., а мисля, че се говореше за отпадане на осиг. книжки от 07,2015 г, но не съм сигурен дали е прието. Когато лице работи на трудов договор при самоосигуряващо се лице поне до сега 100 % съм си сигурен, че се попълва осигурителна книжка, а не трудова.
Здравейте,

Имам следното питане.

Адвокатско дружество наема по трудов договор адвокатски сътрудник. За това лице осигурителна книжка или трудова се попълва.
Ясно ми е ,че ако лицето работи по ТД при адвокат -СОЛ ще му се издаде и ще се заверява осигурителна книжка, но не мога да се ориентирам как стой въпроса с Адвокатското дружество.
Благoдаря предварително за съдействието!
Знаете ли какъв е приблизително срока, в който се обаждат след подаване на заявление за заверка на осигурителна книжка? Получих входящ номер, казаха, че ще ми се обадят, но не попитах кога да очаквам...Вече минаха около 10 дена...

Срока е един месец, но ако се обадите и попитате по входящ номер  при кой инспектор е отнесено заявлението. Може да се свържете на вътрешен номер с него и да се разберете за по - ранна дата. Иначе в момента работят с около една седмица закъснение 35-6 дена от датата на заявлението.
Здравейте ,

Имам следното питане:
Задължени ли са адвокатските дружества да издават касови бележки, съответно да притежават касов апарат, ако получават суми в борй за адвокатски услуги?
Може ли да се издава само договор за правна защита както е при адвокатите на свободна практика?
Здравейте,

Имам следното питане адвокат трябва ли да издава фактури за получените от него суми предназначени за държавни такси, които адвоката превежда на съответните институции?
        Понеже лицето преди време е минало ревизия и са му казали от НАП, че трябва да се документират съответните такси с фактура с нулева ставка или без данък  и тези суми не представляват доход, но аз не мога да открия основание в  ЗДДС, което да впиша във фактурата.
Моля, ако някои има опит да сподели!
 :question:
Здравейте,

Въпросът ми е следния:

Адвокат - самоосигуряващо се лице регистриран по ЗДДС придобива лек автомобил.
Автомобила в същия ден се дава под наем на дружество като за наема се начислява ДДС.
Дейността по предоставяне на автомобили под наем не е основна за лицето.

Има ли лицето право на данъчен кредит за придобиването на автомобила?



Благодаря за отговора. Той актива и в ДАП е заведен тогава при мене нямат разлика ДАП и САП
Здравейте,

Казуса е следния, доставена е машина през месец март 2014 с приемо - предавателен протокол. Стойността на машина е 2400 лв без ддс с фактура от месец 11.2013 г. като машина е  била на отговорно пазене до месец 03.2014 .Машина е заведена през месец март.2014 г. През месец 06.2014 г. доставчика издава кредитно известие с основание търговска отстъпка за 240.00 лв без ддс. Как трябва да се отрази кредитното известие :
- какви трябва да са счетоводни записи?
- как ще е повлия  на първоначалната стойност на ДМА в амортизационния план?
- какво се случва с начислените до момента амортизации?

Някой с друго мнение?

Понеже ако ситуацията е такава, че периода на авансовото плащане е по - дълъг( да кажем 1 година) и invoice е издаден тогава , реално стоката при пристигането в дружеството ще   бъде с различна  пазарна стойност, ако валутния курс се е променил да кажем с 20 %. За да бъде достоверна информацията не ли по - правилно да се заведе с курса на БНБ при  освобождаване на митницата?
Здравейте,
При следната ситуация :

Дружество превежда авансово към трета страна( на база на проформа фактура) 10000 USD.
Дружеството получава част от  стоката един месец по - късно, има Invoice за стоката но той е без дата.С какъв курс на долара е най - правилно да се заведе в счетоводството стоката?
С курса, който е бил при превода?
С курса на БНБ в деня на освобождаване на стоката от митницата?
С курса на датата на Инвойса, ако има такава?
Здравейте ,

Имам следния въпрос:
Фирма закупува 4 бр. велосипеди, които ще се използват от служители на фирмата за придвижване от местоживеене до офиса.
Имаме ли право на данъчен кредит за тази покупка или велосипедите трябва да се третират, като социални или представителни разходи и да се обложат с 10 %  данък ?
Да,  но все пак според принципа за предимството на съдържанието пред формата владението на актива се прехвърля още през юли месец .
Здравейте ,

Имам следното питане. Дружеството сключва предварителен договор за  продажба на МПС (Автомобилът се използва за представителни цели и не ползваме данъчен кредит)  на 26.07.2013 г.  в договора е описано, че владението се прехвърля в деня на подписване на договора , като  купувача превежда част от сумата в деня на подписване , а остатъка се задължава да преведе до два месеца. Договора е нотариално заверен
На 26.08.2013 г. купувача превежда остатъка от сумата и се сключва договор за покупко-продажба на МПС , който пак е нотариално заверен.
Въпросът ми е докога дружеството да начислява амортизации за съответното МПС и кога да го отпише от активите си ?
Трябва ли да бъде консервиран актива за този един месец? 
Благодаря предварително.
Здравейте, имам следния казус:

   Българска фирма регистирана по ЗДДС, занимаваща се с покупко продажба на стоки, желае да предлага свойте стоки чрез платформата за продажби Amazon. Amazon e регистриран в Люксембург.Въпросът ми е: понеже повечето купувачи са физически лица от различни краища на Европа,а също така  и от трети страни как стои въпросът със ддс - то, какви документи трябва да издава доставчикът и към кой ? Понеже не съм използвал платформата за покупки , но доколкото разбрах при покупка на стоки от Amazon стоката пристига с фактура издадена от Amazon(за което не съм 100% сигурен) , ако е така следва ли фирмата да фактурира всички продадени стоки на Amazon или се процедира по различен начин и  фактурите  как ще се издават с 20% ддс или с 0% , а ако не се издава фактура с какъв документ ще влезнат в дневниците по ЗДДС.
   
  Ще съм много благодарен, ако някой сподели опит с подобен казус.