1
Трябва да имате разрешен пълен достъп до осигурителна информация. Една от опциите е тази справка.
2
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ИТ и Уведомление по чл. 62
19.07.2012, 22:29Благодаря още веднъж.
Аз в общи линии съм спазила всичко, освен че не съм получила справката на мейла, всичко друго е направено. Пропуснала съм най-важното всъщност. Договорът можеше да го дам и днес, дето се казва, ако беше прието уведомлението нямаше да има проблем. Но, шанс... /както казва дъщеря ми/
Аз в общи линии съм спазила всичко, освен че не съм получила справката на мейла, всичко друго е направено. Пропуснала съм най-важното всъщност. Договорът можеше да го дам и днес, дето се казва, ако беше прието уведомлението нямаше да има проблем. Но, шанс... /както казва дъщеря ми/
3
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: ИТ и Уведомление по чл. 62
19.07.2012, 22:05Благодаря за бързия отговор, все се надявах да има и друг вариант. Иначе и на мен ми е ясно, че имам грешка и трябва да си плащам, но при положение, че сама съм си видяла грешката и искам да я оправя, аз си подавам искането и т.н., не съм съгласна, че трябва да ме приравняват с тези, които умишлено не декларират договори. Явно обаче няма начин да ми се размине. Дадоха ми съвет да я назнача на тр. договор от момента, в който си видях грешката, а за пропуснатия месец да и пусна граждански договор, но се отказах от този вариант, исках всичко да си е наред, без някакви схеми.
4
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » ИТ и Уведомление по чл. 62
19.07.2012, 21:52Здравейте,
Имам следния казус: на 31.05.2012 назначавам работник във фирмата. Подавам уведомление за сключен ТД с ел.подпис /това е нещо, което правя за първи път/. Получавам на мейла потвърждение за получаване на уведомлението и съответно реших, че случая е приключен. На 09.07., преди да преведа осигуровките, влязох отново в сайта на НАП. Видях, че има услуга справка на действащите тр.договори и реших да я пусна. Съответно установих, че за фирмата няма регистриран такъв /това е първият им работник, фирмата работи от тогава/. Проверих подаденото уведомление и се оказа, че файлът е отхвърлен, като причината е: "Некоректен формат на линия! Очакван брой запетаи: 24, налични: 0". /Ей, богу, броих запетаите в генерирания текстов файл, който се подава, 24 са/. Опитах да подам корекция, но съответно не стана, изтекли са всякакви срокове. Отидох до НАП, оттам ме препратиха в ИТ. Поискаха ми попълнена идентификационна карта, удостоверение от АВ, копие от трудовия договор и от отхвърленото уведомление. Дотук всичко ок, но днес отидох да си взема протокола от проверката и да се коригира и подаде ново уведомление със задна дата, а те ми написаха акт. Дори и с това съм съгласна, защото не съм проверила и догледала, но искат да ми наложат глоба от 1500 лв и третират всичко като умишлено неподадено и все едно те са ме намерили и проверили, а не че аз съм ги потърсила. Принципно съм ок с факта, че глоба ще има, но как може да се третират човешката грешка и недоглеждане наравно с умишленото недеклариране на ТД?!?
Та въпросът ми е - до понеделник включително мога да обжалвам - как бихте ме посъветвали да постъпя и как да го формулирам? Трябва ми съвет. Отидох и при юристка в ИТ, която каза, че няма представа от сроковете, отскоро е и не може да ми помогне особено много. Междувременно ми дадоха да напиша и молба за споразумение за минимална глоба /1500,00 лв/, която трябва да бъде платена в едномесечен срок. Отказах, защото нямам възможност да намеря толкова пари за толкова кратко време, а отговора беше - абе какво толкова, нали акта е на фирмата. Да, ама фирмата няма да плаща моите грешки. Та това е, моля за консултация.
Благодаря много на всички предварително.
Имам следния казус: на 31.05.2012 назначавам работник във фирмата. Подавам уведомление за сключен ТД с ел.подпис /това е нещо, което правя за първи път/. Получавам на мейла потвърждение за получаване на уведомлението и съответно реших, че случая е приключен. На 09.07., преди да преведа осигуровките, влязох отново в сайта на НАП. Видях, че има услуга справка на действащите тр.договори и реших да я пусна. Съответно установих, че за фирмата няма регистриран такъв /това е първият им работник, фирмата работи от тогава/. Проверих подаденото уведомление и се оказа, че файлът е отхвърлен, като причината е: "Некоректен формат на линия! Очакван брой запетаи: 24, налични: 0". /Ей, богу, броих запетаите в генерирания текстов файл, който се подава, 24 са/. Опитах да подам корекция, но съответно не стана, изтекли са всякакви срокове. Отидох до НАП, оттам ме препратиха в ИТ. Поискаха ми попълнена идентификационна карта, удостоверение от АВ, копие от трудовия договор и от отхвърленото уведомление. Дотук всичко ок, но днес отидох да си взема протокола от проверката и да се коригира и подаде ново уведомление със задна дата, а те ми написаха акт. Дори и с това съм съгласна, защото не съм проверила и догледала, но искат да ми наложат глоба от 1500 лв и третират всичко като умишлено неподадено и все едно те са ме намерили и проверили, а не че аз съм ги потърсила. Принципно съм ок с факта, че глоба ще има, но как може да се третират човешката грешка и недоглеждане наравно с умишленото недеклариране на ТД?!?
Та въпросът ми е - до понеделник включително мога да обжалвам - как бихте ме посъветвали да постъпя и как да го формулирам? Трябва ми съвет. Отидох и при юристка в ИТ, която каза, че няма представа от сроковете, отскоро е и не може да ми помогне особено много. Междувременно ми дадоха да напиша и молба за споразумение за минимална глоба /1500,00 лв/, която трябва да бъде платена в едномесечен срок. Отказах, защото нямам възможност да намеря толкова пари за толкова кратко време, а отговора беше - абе какво толкова, нали акта е на фирмата. Да, ама фирмата няма да плаща моите грешки. Та това е, моля за консултация.
Благодаря много на всички предварително.
5
Данъци и счетоводство » Re: ОКД 5 от м. май и договор за наем от м. април
09.05.2012, 22:36Разгледах си отново документите, вече и аз не знам защо реших, че има проблем. Всичките документи мисля, че са наред. Просто това е първата фирма, която ще регистрирам по ДДС и все очаквам да не съм догледала нещо. /леко съм се паникьосала/.
6
Данъци и счетоводство » ОКД 5 от м. май и договор за наем от м. април
09.05.2012, 20:45Здравейте,
Има подобна тема малко по-надолу, но искам съвет, защото нещата в моя случай са пред свършен факт и трябва да търся начин да ги поправя.
От средата на май започнах счетоводството на ЕООД. Фирмата не е работила досега, но е регистрирана още през 1997 г. Подадох ОКД5 с начало на дейността 17,04,2012. Когато получих останалите документи обаче се оказа, че има сключен договор за наем още от м. април и фактура в брой за плащане - от 12-ти април. Подала съм и заявление за регистрация на фирмата по ДДС. Притеснява ме ще има ли проблем при регистрацията.
Моля за съвет .
Има подобна тема малко по-надолу, но искам съвет, защото нещата в моя случай са пред свършен факт и трябва да търся начин да ги поправя.
От средата на май започнах счетоводството на ЕООД. Фирмата не е работила досега, но е регистрирана още през 1997 г. Подадох ОКД5 с начало на дейността 17,04,2012. Когато получих останалите документи обаче се оказа, че има сключен договор за наем още от м. април и фактура в брой за плащане - от 12-ти април. Подала съм и заявление за регистрация на фирмата по ДДС. Притеснява ме ще има ли проблем при регистрацията.
Моля за съвет .