СОЛ + личен труд и командировка в чужбина

11.07.2022, 13:55 937 1

11.07.2022, 13:55
Публикации: 2 / 0
Здравейте, може ли вашето мнение по следния казус. Шофьор на тежкотоварен автомобил иска да работи в Нидерландия. Нидерландската фирма не иска да сключи трудов договор с него, а договор със самоосигуряващо се лице. Лицето иска да регистрира ЕООД в България. Шофьорът ще кара тяхно превозно средство в Нидерландия, след което ще се фактурира услугата през българското ЕООД. Фирмата ще е с доброволна  регистрация по ЗДДС. А лицето ще се осигурява като СОЛ + личен труд. Има ли право на командировъчни разходи за престоя си в Нидерландия, като периода ще е повече от 180 дни в годината. Някой колега има ли подобен случай.
#1 | 11.07.2022, 23:00
Публикации: 178 / 24
Няма как да стане.

Ключови думи
"Шофьор на тежкотоварен автомобил"    "Шофьорът ще кара тяхно превозно"
"в Нидерландия"

"Шофьор на тежкотоварен автомобил"  -  трябва да има лиценз.

 а не може да има , защото

"Шофьорът ще кара тяхно превозно" , а Закон за автомобилните превози чл.7 ал.1
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията или оправомощени от него длъжностни лица издават лицензите по този закон......ако моторното превозно средство е с българска регистрация, за което има документ за извършена проверка на техническата изправност на превозното средство, с който се допуска за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, и срокът на валидност не е изтекъл, и превозвачът е доказал финансова стабилност за него по реда, определен с наредбата по ал. 3

дори да има МПС с БГ регистрация и лиценз
"в Нидерландия"

това е каботаж.  Регламент (ЕО) № 1072/2009   чл.8 ал.2
2. След доставката на товарите, превозвани при входящия международен превоз, на посочените в параграф 1 превозвачи на товари се разрешава да извършват с едно и също превозно средство или — в случай на състав от превозни средства — с моторното превозно средство от състава, до три каботажни превоза непосредствено след международен превоз от друга държава-членка или от трета държава до приемащата държава-членка. Последното разтоварване по време на каботажен превоз преди напускане на приемащата държава-членка се извършва в срок от седем дни от последното разтоварване в приемащата държава-членка по време на входящия международен превоз.

  За да избегне пакет мобилност от 02.2022 трябва да е СОЛ в Холандия и да плаща данъци и осигуровки там. Тогава холандската фирма може да го наеме като СОЛ с  холандско МПС и холандски лиценз.
Тяхното законодателство е по-различно от нашето. Преди години доста шофьори пропищяха, след като немски фирми ги наемаха като СОЛ рег. в Германия. Мислеха, че са прецакали дявола, докато не започнаха да получават следващата година "честитки" да неплатени данъци от немското дънъчно. След данъци  се получаваше с 800-1000 евро на месец по-малко , отколкото ако бяха шофьори към български фирми.





Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група