Разходни норми на автомобили

18.10.2012, 10:53 55999 12

18.10.2012, 10:53
Публикации: 120 / 4
 :wave: Никъде не можах да намеря разходни норми за Фолксваген ЛТ 55. Може ли някой да помогне?

Благодаря  :thumbup:
#1 | 18.10.2012, 11:07
Публикации: 9 / 1
Варианта е с протокол от комисия и заповед
#2 | 18.10.2012, 11:14
Публикации: 12230 / 2276
НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
Разяснение 24-31-91 от 28.08.2009


В ЦУ на НАП е постъпило Ваше запитване с вх. № 24-31-91 от 07.08.2009 г., в което поставяте въпрос, свързан с определяне на разходни норми на различни видове моторни превозни средства (МПС): леки автомобили, товарни автомобили, автобус и мотор, предвид обстоятелството, че същите не са посочени в Наредба № 3 от 25.09.1989 г. за нормиране на разхода за горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.

Законът за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) не съдържа норми, които да регламентират реда за определяне на разходите за гориво и смазочни материали на МПС. За да бъде даден счетоводен разход признат за данъчни цели по реда на ЗКПО, най-общо същият следва да е документално обоснован и да е свързан с дейността на съответното данъчно задължено лице. Следователно по въпросите, свързани с определяне на разходни норми на МПС и по прилагането на Наредба № 3 от 1989 г. НАП не може да вземе отношение, поради това, че отговорът на същите е извън компетентността на изпълнителния директор на НАП, установена в разпоредбата на чл. 10 от Закона за Националната агенция за приходите.

Независимо от това определянето на размера на разходите за горива и смазочни материали е пряко свързано с правилното установяване на данъчния финансов резултат по реда на ЗКПО. С оглед на това в своята практика НАП е отправяла запитвания до съответните компетентните органи с цел изясняване на въпросите относно разходните норми на МПС и съдействие на данъчно задължените лица.

В свой отговор, изготвен през 2006 г., във връзка с отправено запитване относно действието на Наредба № 3 от 1989 г., министърът на транспорта изразява становище, че същата следва да се счита за мълчаливо отменена, поради отмяна на основанието, на което е издадена. Същото становище е застъпено и в писмо изх. № 04-09-12 от 21.04.2005 г. на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", като освен това е пояснено, че Република България е ратифицирала със закон присъединяването си към "Спогодба за приемане на еднакви технически предписания за колесни превозни средства, оборудване и части, които могат да бъдат монтирани и/или използвани на колесни моторни превозни средства, и на условия за взаимно признаване на одобрения, издавани на основата на тези предписания" (обн. ДВ бр. 1 от 2000 г.). Спогодбата е в сила от 21.01.2000 г. и според ИА "Автомобилна администрация"от същата дата са валидни и могат да се прилагат нормите, посочени в техническата документация на МПС, издадена от фирмата производител на колесното превозно средство.

Имайки предвид гореизложеното, както и липсата на специална регламентация в ЗКПО, изразявам становище, че нормата, посочена в техническата документация на съответното МПС, може да служи като разходна норма за съответния вид (модел, марка) МПС.

Предвид спецификата на извършваната дейност в дадено предприятие разходната норма може да бъде допълнително коригирана (увеличена или намалена). Корекцията следва да бъде съобразена с особеностите на изминаваните маршрути, атмосферните условия, както и други влияещи експлоатационни фактори, като по този начин се достигне до реалната разходна норма при отчитане спецификата на експлоатация за конкретното МПС. Следователно в случаите, когато предприятието е в състояние по безспорен, логичен и недвусмислен начин да обоснове различен реален разход на гориво от посочения в техническия паспорт на автомобила, то считам че няма нормативна пречка същия този разход да бъде признат за данъчни цели. Начинът за установяването на реалната норма на разход при различни експлоатационни условия, не може да бъде регламентиран, тъй като не могат да бъдат обхванати всички възможни хипотези за специфични експлоатационни условия предвид бързо развиващите се техника и технологии, както и поради тяхното многообразие в практиката.



ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ:

/КРАСИМИР СТЕФАНОВ/
#3 | 18.10.2012, 11:22
Публикации: 120 / 4
Благодаря, но когато няма техническа документация (автомобила е много стар) ?
#4 | 18.10.2012, 11:23
Публикации: 12230 / 2276
Както се казва, топката е във вашето поле......ще намерите начин :)
#5 | 18.10.2012, 11:26
Публикации: 835 / 178
В нета все ще изскочи инфо за техническата разх.норма на автомобила..
По-важното е да се състави протокол с реалните километри и изразходвано гориво - напр. на един пълен резервоар.
Все пак - шефа е този, който трябва да организира тая операция.. а вие само да я оформите документално :)
#6 | 18.10.2012, 11:29
Публикации: 12230 / 2276
Добре, че във фирмите нямаме стари самолети да им замерваме разходите  :rofl: :laugh:
#7 | 18.10.2012, 11:51
Публикации: 120 / 4
;) БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ:)
#8 | 18.10.2012, 11:52
Публикации: 1204 / 120
Прегледайте и тази тема. Сложил съм някои неща там ..и да не трупаме само...

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3756.msg18362.html#msg18362

#9 | 23.10.2012, 14:59
Публикации: 24 / 0
 :wave: Никъде не можах да намеря разходни норми за Фолксваген ЛТ 55. Може ли някой да помогне?

20/100...поне така ми казаха колегите, и нашият е доста старичък
#10 | 08.08.2014, 22:45
Публикации: 10 / 0
Здравейте,

имам дилема по отношение на разхода на гориво. Автомобила е нов, има си документация и там е посочена разходната норма. Но собственика твърди, че автомобила гори доста повече от написаното. Въпроса ми е дали при наличие на техническа характеристика на автомобила и наличен протокол от собственика за по-висок разход какви доказателства да събирам за да мога да съм изрядна при проверка  от НАП?
#11 | 09.08.2014, 07:38
Публикации: 1885 / 386
Вижте отговорът на подобен въпрос на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Съветват , ако посочените в техническата документация разходни норми на производителя не ви удовлетворяват, да се обърнете към технически лаборатории, които разполагат с методика за определяне на разхода на гориво  и смазочни масла.
#12 | 07.11.2014, 09:45
Публикации: 1719 / 209
Добре, че във фирмите нямаме стари самолети да им замерваме разходите  :rofl: :laugh:
delphine, не ми напомняй! Работих във фирма с вертолети Ка-26.
Но принципът бе същия.  :wink1:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група