Здравейте колеги,
Моля споделете знания и практика по проблем:
"Колега " е осчетоводил разходите за заплата и осигуровки за месец декември 2016 в месец януари 2017г., с дата 25,01,2017. Датата не е случайна! Това е крайният срок за подаване декларация 1 и 6
Погледнах 2016 - там има 12 операции за заплати и осигуровки, по една за всеки месец. Но в януари 2016 е осчетоводена декемврийската заплата за 2015, с дата 25,01,2016, а в м. декември 2016 е осчетоводена заплата и осигуровки за м. ноември 2016. Ясно е че "колегата" не прави разлика между дата на начисляване и краен срок за подаване на декл.1 и 6 в НАП. "Колегата" не разбира че приходите и разходите следва да се осчетоводяват в периода в който са възниклали. Как да се справя с разхода за заплати и осигуровки от минал период, осчетоводени в 2017?