Осчетоводяване на дропшипинг

08.05.2017, 16:16 11115 4

08.05.2017, 16:16
Публикации: 19 / 0
Здравейте, имам следния казус: фирмата започна интернет търговия на т.нар. drop shipping модел от април месец.  Фирмата е българска, регистрирана по ДДС, осъществява дропшипинг на територията на Германия (и там се регистрира по ДДС).
Схемата на продажбата  е с следната: физически лица без регистрация по ДДС от Германия- крайни потребители  поръчват избрани от тях стоки през немския ebay. Дружеството изпраща поръчка на немския amazon, който изпраща стоката директно на физическото лице във Германия. Стоката  тръгва и пристига от и  в Германия, но фирмата осъществява тази дейност по интернет от България.  Как се третира една такава сделка и как става осчетоводяването? Четох доста, но не мога да я определя.  Почти няма информация за осчетоводяването. Не е ВОП, не е ВОД, не е дистанционна продажба. Как се включва в дневниците за покупки? Може ли вместо да се издават отделни фактури, да се въвеждат в дневниците наведнъж всички продажби за месеца към физическите лица като с отчет за продажби по чл.119 от ЗДДС?
Много ще съм ви благодарна ако ме насочите.
#1 | 14.02.2018, 14:35
Публикации: 289 / 9
Здравейте, имам следния казус: фирмата започна интернет търговия на т.нар. drop shipping модел от април месец.  Фирмата е българска, регистрирана по ДДС, осъществява дропшипинг на територията на Германия (и там се регистрира по ДДС).
Схемата на продажбата  е с следната: физически лица без регистрация по ДДС от Германия- крайни потребители  поръчват избрани от тях стоки през немския ebay. Дружеството изпраща поръчка на немския amazon, който изпраща стоката директно на физическото лице във Германия. Стоката  тръгва и пристига от и  в Германия, но фирмата осъществява тази дейност по интернет от България.  Как се третира една такава сделка и как става осчетоводяването? Четох доста, но не мога да я определя.  Почти няма информация за осчетоводяването. Не е ВОП, не е ВОД, не е дистанционна продажба. Как се включва в дневниците за покупки? Може ли вместо да се издават отделни фактури, да се въвеждат в дневниците наведнъж всички продажби за месеца към физическите лица като с отчет за продажби по чл.119 от ЗДДС?
Много ще съм ви благодарна ако ме насочите.

Здравейте!
Интересувам се от тази тема също. Как става документирането на една такава доставка?
Примерно:
Българска фирма с електронен магазин получава поръчки от клиенти. Тя изпраща поръчката до друга българска фирма доставчик, която директно пуска стоките до клиента с наложен платеж. За услугата първата получава плащането от еконт, а в края на месеца плаща на доставчика неговата стойност. Какъв документ трябва да издава фирмата с електронния магазин към клиента и към доставчика. И какво трябва да издава доставчика, за да е коректно всичко?
Дано сте ме разбрали какво питам ...
#2 | 14.02.2018, 15:13
Публикации: 15 / 2
Здравейте,
Аз имам дружество с подобна дейност - с тази разлика, че клиентите са ФЛ от USA или други страни извън EU, а доставките се извършват от братския китайски народ директно до клиента. Аз процедирам по следния начин и искрено се надявам да съм права - Разпечатвам си Справка за всички продажби за месеца от сайта и въз основа на нея си създавам Протокол за месечни продажби с обща сума, като основание за неначисляване на ДДД записвам чл. 17, ал. 1 от ЗДДС - т.е. мястото е някъде извън БГ - там някъде по света се намира при прехвърляне на собствеността. В Дневника на продажбите тази продажба я записвам като доставка по чл. 69, ал. 2, т. 1
Моето притеснение е за осчетоводяването на разхода за покупката на стоката, защото за нея нямам първичен счетоводен документ. Използвам справки от сайта и най-вече платежните документи за плащане от PayPal или разплащателната сметка.
Ще ми е полезно да чуя и други практики, защото явно този вид търговия става все по-разпространена !
#3 | 19.10.2018, 12:27
Публикации: 1 / 0
Здравейте,
Аз имам дружество с подобна дейност - с тази разлика, че клиентите са ФЛ от USA или други страни извън EU, а доставките се извършват от братския китайски народ директно до клиента. Аз процедирам по следния начин и искрено се надявам да съм права - Разпечатвам си Справка за всички продажби за месеца от сайта и въз основа на нея си създавам Протокол за месечни продажби с обща сума, като основание за неначисляване на ДДД записвам чл. 17, ал. 1 от ЗДДС - т.е. мястото е някъде извън БГ - там някъде по света се намира при прехвърляне на собствеността. В Дневника на продажбите тази продажба я записвам като доставка по чл. 69, ал. 2, т. 1
Моето притеснение е за осчетоводяването на разхода за покупката на стоката, защото за нея нямам първичен счетоводен документ. Използвам справки от сайта и най-вече платежните документи за плащане от PayPal или разплащателната сметка.
Ще ми е полезно да чуя и други практики, защото явно този вид търговия става все по-разпространена !


Аз правя същото от скоро и искам да ви попитам дали досега сте имали някакви проблеми с този начин на осчетоводяване?

Опитах се да изискам фактури от китайските доставчици, знаейки предварително че е обречена кауза :-) изненадващо е колко малко информация се намира в интернет по този въпрос.
#4 | 25.10.2018, 17:33
Публикации: 684 / 83
Надвам се това да ви е полезно:

Дирекция “Данъчна политика”
Изх. № 16-12-68
София, 10.03.2016 г.
София - 1040 тел.: (02) 9859 2850; тел. централа: 9859 1 taxpolicy@minfin.bg
ул. ”Г.С.Раковски” № 102 факс: 980 68 63 www.minfin.bg
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
ЗСч – чл. 3, ал. 3;
ЗСч – чл. 6, ал. 1, ал. 5 и ал. 6;
СС № 2 – Отчитане на стоково-материални запаси
Относно: Осчетоводяване на разходи за закупуване на стоки от продавачи физически
лица от eBay – Германия и завеждане на стоките в баланса на предприятието.
Фактическа обстановка:
Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД) желае да развива търговска
дейност на територията на страната. Дружеството ще закупува стоки от интернет сайт за
онлайн търговия eBay – Германия. Стоките, които се предлагат за продажба чрез електронна
търговия могат да бъдат както нови, така и употребявани (втора ръка) и се търгуват от
физически или юридически лица. Когато стоките са закупени от физически лица, съответно
за тях няма да има издадени фактури. Заплащането на стоките ще се извършва с дебитна
карта, издадено на името на дружеството директно в eBay – Германия или чрез системата за
трансфер на пари PayPal.
Поставен е въпрос относно документалната обоснованост при закупени стоки от
продавачи физически лица и тяхното счетоводно отчитане.
Становище на дирекция „Данъчна политика“:
Съгласно Закона за счетоводството (ЗСч), предприятията осъществяват текущото
счетоводно отчитане на основата на документална обоснованост на стопанските операции и
факти при спазване изискванията за съставянето на документи по този закон (чл. 3, ал. 3). В
чл. 6, ал. 5 и ал. 6 се уточнява, че документална обоснованост е налице и когато в първичния
счетоводен документ липсва част от изискуемата информация, но за нея има документи,
които я удостоверяват. Документална обоснованост е налице и когато първичният
счетоводен документ е издаден от лице, което не е предприятие по смисъла на този закон, и в
документа липсва част от изискуемата информация по чл. 6, ал.1, когато този документ
отразява вярно документираната стопанска операция.
Счетоводен стандарт (СС) № 2 – Отчитане на стоково-материалните запаси определя
реда за първоначалната оценка и счетоводното отчитане на стоково-материалните запаси,
като дава указания за определяне на доставната им цена, последващото признаване за разход
при тяхното потребление, както и методите за отписване на отчетната им стойност.
Доставната стойност на материалните запаси представлява сумата от всички разходи
по закупуването и преработката, както и от други разходи, направени във връзка с
доставянето на стоково-материалните запаси до сегашното им местоположение и състояние
(материали, продукция, стоки, незавършено производство и др.).
За доказване на доставната стойност на стоките, закупени от физически лица при
електронната (он-лайн) търговия могат да се използват например: копие на он-лайн заявката
и потвърждението й от доставчика, товарителница, известие от транспортна или куриерска
служба, извлечение от банкова карта или друг документ за плащане и всички други
документи, които са относими към сделката и доказващи доставката.
Счетоводното отчитане на стоките се извършва по реда на СС № 2 – Стоково-
материални запаси
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група