Нова фирма и какви регистрации следват

02.12.2011, 17:30 34627 25

02.12.2011, 17:30
Публикации: 3 / 0
Здравейте на всички в този хубав сайт!

Ще съм благодарна, ако ме насочите дали след като си регистрирах фирмата ми дали е необходима някаква друга регистрация, за да работи пълноценно.

Имам предвид по ДДС, по лични данни, в общината, в данъчната служба трябва ли да ходя. За последното казват не и, че само в регистъра е достатъчно, но ми казаха за Инспекция по труда, а аз няма да имам хора при мен на работа поне шест месеца. По натам, ако тръгнат нещата ще назнача, но за сега се опитвам първоначалните регистрации и срокове да спазя. Фирмата е с предмет на дейност синхронизиране информации в база данни на клиент от чужбина.

Благодаря на всеки, който ме насочи!
#1 | 02.12.2011, 18:03
МамаБожка
здравейте и на вас ;D
да споделите малко повече за предмета на дейност: синхронизиране информации в база данни на клиент от чужбина, в какво точно ще се изразява тази синхронизация?
#2 | 02.12.2011, 18:18
Публикации: 3 / 0
Мога да кажа само, че търся в една онлайн база на голяма международна фирма определена информация и я класифицирам или подреждам по определени признаци в същата или друга нова база, според самата информация. Например по пол, възраст и много други, но за съжаление не мога да разкрия точната дейност, поради конфиденциални клаузи в договора. До сега бях на трудов договор към българска фирма, сега с колегите минахме направо през главния офис със собствени фирми и работим от в къщи. Всеки си заявява онлайн какво ще свърши и го върши до определен срок, като според договора имаме възможност да привличаме и обучаваме и други хора. Надявам се да съм успяла да обясня. Благодаря ви! :smile1:
#3 | 02.12.2011, 19:18
МамаБожка
Да разбирам ли, че дейността ви е свързана с доставка на услуга? Ако е така, то вие попадате в чл.21, ал.1 от ЗДДС, където мястото на изпълнение при тази доставка на услуга е където доставчика е установил своята икономическа дейност или има постоянен обект от където ще извършва услугата. Ако няма такова място, то обекта му е неговото постоянно пребиваване.

Има и втора възможност, която дава право на лицата регистрирани по ДДС в съответните страни получатели на тези услуги, да могат да ползват данъчния кредит. Това е уредено в чл.21, ал.2 от ЗДДС. Тогава мястото на изпълнението на услугата, ако получателят е данъчно задължено лице е това място, където той е установил своята икономическа дейност или където се намира неговия обект.
 
Напр. немска фирма е получател на вашата доставка на услуга, регистрирана е с VAT номер в Германия и там е установена нейната независима икономическа дейност. Тогава мястото на изпълнението на услугата е Германия.

Ако това е така, то вие ще имате задължение за регистрация по чл. 97а, ал.2 от ЗДДС, тъй като, на задължителна регистрация подлежат и всички данъчно задължени лица, които предоставят услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение територията на друга държава членка. Регистрацията по ЗДДС, трябва да стане не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката е  изискуем /авансово плащане или данъчно събитие/.
#4 | 02.12.2011, 23:11
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
 :hi:

Здравейте,

По въпросите за регистрациите:

В НАП – като самоосигуряващо се лице при започване на дейността в 7-дневен срок.

В КЗЛД  – за лични данни, ако ще обработвате лични данни, то да - трябва. Пишете за пол, възраст, лични данни има ли? Вижте и сайта на Комисията, много добре е обяснено.

В Инспекция по труда  – мисля беше само, ако имате назначени на трудов договор във фирмата.

В общината – за тази дейност, която сте описали няма изискване за първоначална регистрация. Ако например купувате офис, автомобил тогава подавате декларация в общината.

По ДДС  – колкото и конфиденциално да е положението с договора, поне дали Вашият клиент е от държава членка на Европейски съюз или извън него трябва да знаем, за да Ви кажем трябва ли регистрация и каква  :smile1:

#5 | 03.12.2011, 10:35
Публикации: 3 / 0
Здравейте katya, много съм благодарна за списъка с регистрациите и ще го проуча целият! За лични данни нямам право да напиша подробности и ще видя направо тази комисия по личните данни. Ако не се ориентирам в нейният сайт си запазвам правото пак да попитам пак тук! Договорът е с американска фирма, ако това има значение за ДДС-ТО.

Мама Божка, много благодаря! - за мястото на изпълнението на услугата аз написах, че засега от вкъщи ще извършвам всичко и ако успея след време да си имам офис и хора и чак тогава ще извършваме работата от офиса. Тази материя по ДДС и тези членове, които така подробно сте написала ще ги оставя за счетоводителката на фирмата, в която в момента работя. Тя ни каза на нас с колегите, първо да си направим  всички необходими регистрации по фирмите и след това да отидем при нея за счетоводството. До края на ноември бяхме по трудови договори и до края на декември трябва да сме през фирмите си. Имаме по-малко от месец да си организираме всичко. ЕООД-ТАТА в Търговският регистър доста бързо станаха, но остава всичко останало до регистрациите по ДДС като аз предпочитам да не се регистрирам по ДДС, ако не е задължително. Някои от колегите искат да си регистрират фирмите по ДДС, но всеки ще си решава самостоятелно. Сега предстои да подпишем договорите с новите ни фирми.

И още нещо много важно забравих да попитам за регистрациите! Трябва ли да регистрираме по един касов апарат към всяка фирма? - Казаха ми не, защото по бланков път ще получаваме парите си, но все пак постоянно чувам, че някакви изменения има при касовите апарати и всички трябва да свързани с НАП. Във фирмата в която работя сега няма касов апарат. Още веднъж благодаря за съветите на всички! :smile1:
#6 | 03.12.2011, 12:01
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
За касовият апарат  –  ако получавате сумите по продажбите само по банков път, то няма нужда от него.

За КЗЛД – питайте, ако нещо не е ясно макар да не точно в моя фокус, ще проверя в офиса и ще помогна.

За евентуална задължителна регистрацията по ДДС, има още малко въпросителни и ще се опитам, да ги задам на несчетоводен език, да ме прощават колегите, които четат това  :smile1:

В дейността си ще използвате ли услуги от чужди фирми? Например ще се налага ли да заплатите на чужда фирма за някаква услуга?  Тоест въпросът сега е дали Вашата фирма ще плаща към чужбина някому нещо и какво, доколкото конфиденциалността позволява? Клиенти от България няма да имате и ще имате само един клиент - американска фирма, с която ще имате договор и ще издавате фактури на нея. Така ли?

Щом сама сте стигнала до тук, важно е да имате предвид, че мястото на изпълнение на услугата, съгласно ЗДДС не е равно автоматично на мястото на извършването на услугата, така че правилно сте се ориентирали да оставите нещата в ръцете на счетоводител, относно ЗДДС. Мисля даже, че е моментът е дошъл независимо, че другите регистрации по фирмата Ви не са готови напълно.
#7 | 03.12.2011, 12:21
МамаБожка
Ако всички услуги са за САЩ, не сте длъжна да се регистрирате по по ЗДДС.
#8 | 03.12.2011, 12:23
Публикации: 1964 / 1619
Администратор на сайта
Чакай, да видим с покупките какво става, да не се окаже, че ще плаща например на гуугъл Ирландия :)
#9 | 05.12.2011, 17:30
Публикации: 1 / 0
Привет,

Важното в твоя случай е коя фирма ще ти плаща - американската или българската.
Трябва да се осигуряваш на минимум 420 лв с договор за управление и контрол.
Това означава, че ще трябва да плащаш 165 лв осигуровки и данък върху доходите.
Договорът трябва да се регистрира в НАП преди първата издадена фактура.
Регистрацията по ДДС има предимства, но това е в случай, че ти плащат от българската фирма и те са съгласни да плащат ДДС.

Поздрави,
Г
#10 | 05.12.2011, 19:16
Публикации: 260 / 61
Трябва да се осигуряваш на минимум 420 лв с договор за управление и контрол.

420 лв е минимума за СОЛ, за ДУК минималния осигурителен доход се определя по основни икономически дейности и квалификационни групи професии , виж Закона за бюджета на ДОО за 2011г.
#11 | 05.12.2011, 19:23
МамаБожка
gotze
лека корекцийка ::)
ElenaAlexandrova даде да се разбере, че самата тя си е направила фирма, следователно нейната фирма е българска, която ще работи със САЩ.

Относно осигуровките, тя може да избере да се осигурява като СОЛ, като минимума е 420 лв или по ДУК, където сумата не е 420 лв. ДУК не се обявява в НАП. Обявява се в 7 дневен срок ОКд5-декларация за самоосигуряващо се лице, ако реши осигуровките и да са като СОЛ. Друг е въпроса, ако реши да положи личен труд в дружеството си, но ние за това не говорим сега.
По повод на регистрацията по ДДС, трябва да се види и варианта с покупките от гугъл Ирландия, както спомена katya
#12 | 16.01.2012, 09:59
Публикации: 11 / 0
За да се осигурява собственик на ЕООД за Общо заболяване и майчинство в ОкД-5 отбелязва Заявявам, че ще се осигурявам за "инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт", а не "за всички осигурени социални рискове без ТЗПБ и безработица".
Вярно ли е?
#13 | 16.01.2012, 10:23
Публикации: 6411 / 1143
Не, точно обратното.
 "за всички осигурени социални рискове без ТЗПБ и безработица".
#14 | 17.01.2012, 15:48
Публикации: 2 / 0
Регистрирах фирма-ООД с предмет на дейност строителство през 2011, но още не е започнала да работи и не съм подала декларация към НАП. Интересува ме дали трябва да се подава някакъв ГФО в Търговския регистър, НСИ и НАП?
#15 | 17.01.2012, 17:25
МамаБожка
Знам, че е неприятен момент, особено за неработеща фирма, но е добре да си вземете счетоводител. И на трите места се подава информация.
#16 | 18.01.2012, 07:46
Публикации: 6411 / 1143
Милена, щом нямаш дейност, по отношение подаването на ГФО за теб важи ал. 4 на чл. 92 от ЗКПО, а именно:

(4) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Годишен отчет за дейността не подават данъчно задължените лица, които едновременно са изпълнили следните условия:

1. не са извършвали дейност през годината;

2. не са отчели приходи или разходи за годината съгласно счетоводното законодателство.

Но принципно Мама Божка е права - трябва ви счетоводител.
#17 | 18.01.2012, 09:43
Публикации: 2 / 0
Благодаря!
#18 | 21.01.2012, 00:30
Публикации: 94 / 3
.. само че фирмите без дейност засега не са освободени от публикуване в ТР..
#19 | 22.01.2012, 16:41
МамаБожка
Фирмите без дейност, особено фирмата на milena_volf-Регистрирах фирма-ООД, подават  декларация по чл. 92 (обр. 1010а - за лицата, неизвършвали дейност) в НАП, подават в ТР и подават декларация в НСИ(мисля, че вече има и образец в сайта им), че също не са извършвали дейност през годината. Следователно подават и на 3-те места информация.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група