Въпрос относно средства по от ТЗ.

16.03.2017, 17:53 3604 6

16.03.2017, 17:53
Публикации: 30 / 1
Здравейте!
Новорегистрирано ЕООД с капитал 100 лв. има разход по договор за наем на стойност 5000 лв. Собственикът прави парична вноска по чл. 134 от ТЗ поради временна необходимост от парични средства на стойност 5000 лв. В края на месец декември дружество получава приход на стойност 3000 лв. Няма възстановявани средства към едноличния собственик на капитала.

Въпросът ми е за 2016 това дружество на печалба 3000 лв. ли се води, на които трябва да плати данък или е 2000 лв. на загуба?
#1 | 16.03.2017, 18:24
Публикации: 3159 / 427
За какъв период е този наем?
#2 | 16.03.2017, 22:29
Публикации: 30 / 1
За какъв период е този наем?

Всъщност договорите са два - един за стопанската 2015-2016, и другия за стопанската 2016-2017, но и двата са сключени (респективно платени) в календарната 2016-та.

edit: някой може ли да оправи заглавието, че съм затрил "по чл. 134" от заглавието...
#3 | 17.03.2017, 08:45
Публикации: 3159 / 427
Ох, с това писане на час по лъжичка няма да се разберем. Кога е регистрирано това дружество, че договорът е за 2015, а е сключен за 2015 година!?
Няма значение кога са платени, има значение за кои месеци/години се отнасят разходите.
#4 | 17.03.2017, 09:33
Публикации: 30 / 1
Ох, с това писане на час по лъжичка няма да се разберем. Кога е регистрирано това дружество, че договорът е за 2015, а е сключен за 2015 година!?
Няма значение кога са платени, има значение за кои месеци/години се отнасят разходите.

Извинявам се... Опитах да структурирам информацията...

08.01.2016 г. - регистрация на дружеството
14.02.2016 г. - сключва договор за наем на земеделска земя за стопанската 2015/2016 на стойност 2500 лв. („Стопанска година“ е времето от 1 октомври на текущата година до 1 октомври на следващата година.)
08.12.2016 г. - сключва втори договор за наем за същата земеделска, но за стопанската 2016/2017, отново на стойност 2500 лв.
*И двете плащания са със средства, внесени от ЕСК по чл. 134 от ТЗ.
22.12.2016 г. - дружеството получава приход от 3000 лв.

#5 | 17.03.2017, 09:53
Публикации: 3159 / 427
Аз смятам, че трябва да разделите този наем на база месеците и да включите като разход само това за 2016. Останалите отиват в разходи за бъдещи периоди. Тези за 2015 вече не знам какво да ги правите, крайно нелогично ми е да има такива, при положение, че дружеството съществува от 2016 :) По умните от мен да кажат.
Допълнителната вноска си е отделно нещо и няма общо с приходите и разходите за момента.
#6 | 17.03.2017, 14:08
Публикации: 1259 / 77
Според мен трябва да се прави разлика между-т.н " стопанска" година и отчетен период за подаване на ГДД и ГФО. Пак казвам, според мен-тази "стопанска година" си я имайте в предвид ,но тъй като фирмата ви е регистрирана през 2016г.,няма как да имате разходи преди това . Разходът за наем за ст.2015-2016г. си е разход за 2016г. както и наемът за м.11 и 12,също е разход за 2016г.Разходът за наем до 10.2017г. трябва да е разход за бъдещи периоди. Приходът ,получен през 2016г. се признава за 2016г.-предполагам,че е за стопанската 2015-2016г.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група